نحوه انتخاب کتاب مناسب برای هدیه دادن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

خیلی اوقات در زمان تولدها و یا زمان هایی که میخواهیم به دیگران کادویی بدهیم به این موضوع فکر خواهیم کرد که چه کادو یا هدیه ای برای فرد مقابلمان تهیه کنیم که برای او مناسب باشد، انتخاب در بین موارد موجود زمانی سخت تر خواهد شد که هنوز خیلی با سلیقه طرف مقابلمان آشنا نباشیم.

در این زمان انتخاب کتاب شاید بهترین چیزی باشد که بتوانیم به عنوان یک هدیه به دیگران تقدیم کنیم تا هم حس خوشایندی را منتقل کرده باشیم و هم به بالا رفتن اطلاعات و میزان مطالعه طرف مقابلمان کمک کرده باشیم.

البته انتخاب یک کتاب مناسب با شخصیت و نوع دیدگاه آدم ها متفاوت است، پس هدیه دادن هر کتاب با هر موضوعی به هر فردی درست نیست و ممکن است باعث سوء تفاهم ها یا ناراحتی افراد شود، به همین دلیل در ادامه به نحوه انتخاب یک کتاب مناسب برای هدیه دادن خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب کتاب مناسب برای هدیه دادن

برای هدیه دادن یک کتاب باید فاکتورهایی را مد نظر قرار داد تا بهترین انتخاب ممکن برای هر فرد از نظر سنی، میزان مطالعه و... باشد، برای همین در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

سن و سال فرد مقابل

افراد مختلف در گروه های سنی متفاوت علایق متفاوتی خواهند داشت، مثلا کودکان و یا نوجوانان به موضوعاتی مناسب سن خود بیشتر جذب خواهند شد تا کتاب های روانشناسی و... پس با توجه به سن مخاطبمان باید کتابی مناسب برای او انتخاب کنیم تا از کتاب خوانی و مطالعه پشیمان نشود.

علاقه و پسندهای مخاطب شما

هر کتابی را که خودتان دوست دارید و به موضوع آن علاقه مند هستید حتما مناسب دیگران و مورد علاقه آن ها نمی باشد، پس برای انتخاب یک کتاب برای هدیه دادن لازم است تا از علایق و پسندهای فرد مقابل نیز اطلاع پیدا کنید تا کتاب مناسبی برای او بیابید.

ارتباط شما و مخاطبتان

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب کتاب و خرید کتاب به عنوان کادو نوع ارتباط میان شما و مخاطبتان می باشد، مثلا تفاوت زیادی بین انتخاب کتاب برای هدیه به همسر با یک دوست صمیمی و یا یک دوست عادی می باشد.

شما باید با توجه به میزان رابطه و نوع رابطه تان کتابی که نامناسب و در ضدیت با رابطه شما نباشد به طرف مقابل هدیه کنید.

کمک و مشاوره برای انتخاب کتاب برای هدیه دادن

اگر باتوجه به موارد بالا هنوز برای انتخاب یک کتاب مناسب مردد هستید می توانید برای کمک و مشورت گرفتن از راه های زیر اقدام کنید.

مشورت با دوستان و افراد نزدیک طرف مقابل

یکی از راه های اطلاع از علایق و پسندهای افراد، مشورت با دوستان نزدیک و افرادی که با او صمیمی می باشند است، شما می توانید با مشورت با این افراد از علایق طرف مقابل آگاه شوید و کتاب مناسبی برای آن انتخاب کنید.

جستجو در خاطرات

اگر با مخاطبتان به سینما رفته اید اگر با او در مورد مسائل ادبی، اتفاقاتی خاص و دیگر موارد مرتبط صحبت کرده باشید ممکن است لا به لای حرف هایتان علایق خود در زمینه ها و موضوعات خاص را با شما در میان گذاشته باشد پس با رجوع به خاطرات و جستجو در میان آن ها ممکن است به نتایج خاصی دست پیدا کنید.

کمک و مشاوره از کتابفروشی

یکی دیگر از راه های انتخاب کتاب مناسب مشورت و مشاوره از کتابفروشی ها می باشد، که می توانند شما را در انتخاب یک کتاب مناسب راهنمایی کنند.

چرا باید کتاب هدیه کنیم؟

کتاب هدیه ای ماندگار با عمری طولانی

اکثر چیزهایی که می توان به دیگران هدیه داد پس از مدتی ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد یا از بین بروند اما کتاب یک هدیه ماندگار می باشد که می تواند حتی نسل به نسل به ارث برسد.

کتاب هدیه ای تمام نشدنی

یکی دیگر از مزایای هدیه دادن کتاب این است که علاوه بر مطالعه کتاب توسط فرد هدیه گیرنده افراد نزدیک و خانواده او نیز می توانند کتابی که شما به او هدیه داده اید را مطالعه کنند، چه هدیه ای از این ارزشمندتر که می تواند توسط افراد مختلفی استفاده شود و به جای کم شدن ارزش آن با توجه به یافته ها، اطلاعات به دست آمده و درک هر فرد از مطالعه آن می تواند بار معنایی بیشتری بگیرد.

رها کردن کتاب در فرانسه رسمی برای هدیه کتاب و افزایش اطلاعات دیگران

در فرانسه برخی از مردم پس مطالعه یک کتاب آن را در یک مکان عمومی مثل: ایستگاه ها قطار و اتوبوس، کافه ها، رستوران ها، سالن های انتظار، سالن سینما و...  رها کرده تا دیگران کتاب را یافته و بدون نیاز به پیدا کردن صاحب آن این هدیه را برای خود برداشته و آن را مطالعه کنند، همچنین از افراد یابنده درخواست می شود آن ها نیز پس از مطالعه کتاب آن را دوباره در یک مکان عمومی رها کرده تا دیگران نیزآن را مطالعه کرده و این کار را تکرار کنند تا این چرخه ادامه پیدا کند.

ایده این عمل اولین بار در سال 2001 توسط ران هورنبیکر مطرح شد.

کتاب های خود را ارزان تر خرید کنید

فروشگاه اینترنتی ویرا کتاب یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین کتاب می باشد که انواع کتاب را با تخفیف های ویژه در اختیار مشتریان قرار می دهد، برای خرید کتاب با تخفیف می توانید از فروشگاه ها ویرا کتاب اقدام به خرید کتاب نمایید viraketab.com در ویرا کتاب علاوه برا ثبت سفارش از طریق سایت قبت سفارش تلفنی نیز امکان پذیر خواهد بود: 02166959395  |  02166465330