​به نظر می‌رسد ظرف روزهای آینده ‌افزایش مستمری ۱۴۰۱ بازنشستگان دو صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی به تصویب هیات دولت برسد.

بازنشستگان بخوانند | جزییات تازه درباره افزایش حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

انتظار می‌رود هیات دولت در روزهای باقیمانده از هفته جاری، تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق کشوری را روشن کند. اگر این اتفاق نیفتد، به احتمال زیاد حقوق اردیبهشت‌ ماه کارگران و کارمندان بازنشسته به صورت علی الحسابی پرداخت خواهد شد.

در همین رابطه صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و نهادهای صنفی بازنشستگان به تجارت نیوز گفتند: قرار بود تکلیف افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱‌ در روزهای اخیر مشخص شود، این موضوع در نوبت کار هیات دولت بود و انتظار می‌رود این اتفاق ظرف روزهای پیش رو بیفتد.

‌‌‌طی روزهای گذشته حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز به صورت تلویحی گفت: افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت است