پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +۱۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر به دنبال دریافت کارت سوخت هستید و برای کسب کارت سوخت اقدام کردید، ممکن است یک الی دو ماه دیگر آن را دریافت کنید. اگر تا زمان مقرر، کارت سوخت به دستتان نرسید، وقت آن رسیده است از طریق روش‌های مختلفی آن را پیگیری کنید. از طریق راه‌های متفاوتی می‌توان کارت سوخت را پیگیری کرد که یکی از آنها از طریق دفاتر پلیس +۱۰ خواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +۱۰ صحبت کنیم.

دلایل تاخیر در ارسال کارت سوخت

اگر برای دریافت کارت سوخت اقدام کرده‌اید این حق طبیعی شماست که پس از مدتی، کارت خود را دریافت کنید. اما متأسفانه مشکلات بسیار زیادی باعث شده‌ در ارسال کارت سوخت تاخیر ایجاد شود. گاهی اوقات حتی شخص باید با پیگیری، کارت سوخت خود را دریافت کند.

یکی از مشکلات تأخیر در ارسال کارت سوخت، مشکلات مربوط به اداره پست است. در واقع اداره پست فرآیند تحویل و ارسال کالا را درست انجام می‌دهد. اما افرادی که برای دریافت کارت سوخت اقدام می‌کنند، در اکثر موارد آدرس اشتباهی را وارد سیستم می‌کنند.

ممکن است شما محل زندگی خود را پس از مدتی تغییر دهید و با توجه به اینکه آدرسی که برای دریافت کارت سوخت وارد کرده‌اید با آدرس کنونی شما، متفاوت است؛ در نتیجه ممکن است کارت سوخت چندین مرتبه ارسال شده و مجدداً بازگشت داده شود.

افرادی که ساکن تهران هستند می توانند برای پیگیری کارت سوخت به دفاتر پلیس + ۱۰ تهران مراجعه کنند. همچنین اگر ساکن شهر دیگری هستید، می توانید از پلیس + 10 وضعیت کارت سوخت خود را پیگیری کنید.

یکی دیگر از مشکلات مربوط به تأخیر در ارسال کارت سوخت، مشکلات مربوط به اطلاعات اشتباه شما در سیستم است. گاهی اوقات ممکن است شخص اطلاعات اشتباهی را وارد سیستم کند و صدور کارت سوخت مدتی طول بکشد. به همین دلیل اگر قصد دارید کارت سوخت خود را در مدت زمان مقرر دریافت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دقت بسیار زیادی به خصوص هنگام وارد کردن آدرس، داشته باشید.

فرآیند پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس+۱۰

عغافغعه - Copy

فرایند پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +۱۰ بسیار ساده است. در واقع شما باید زمانی برای پیگیری کارت سوخت به پلیس +۱۰ مراجعه کنید که از طریق روش‌های دیگر به نتیجه نرسیده باشید. دولت برای اینکه پیگیری کارت سوخت راحت‌تر انجام شود، سامانه‌های مختلفی مثل سامانه پیامکی یا مواردی مانند این را قرار داده است که به شما کمک می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان وضعیت کارت سوخت خود را مورد بررسی قرار دهید.

اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل اشکال در سامانه یا عدم دسترسی شخص به روش‌های دیگر، تنها راه پیگیری کارت سوخت، از طریق پلیس +۱۰ باشد. برای پیگیری از طریق سامانه های موجود، ابتدا باید وارد سامانه sokht.epolice.ir شوید. در این سامانه شما می‌توانید وضعیت نهایی کارت سوخت خود را مشاهده کنید. اگر قصد دارید از طریق دریافت پیگیری کدپستی وضعیت کارت سوخت خود را پیگیری کنید، می‌توانید وارد سایت newtracking.post.ir شوید.

اگر به اینترنت برای پیگیری کارت سوخت دسترسی ندارید، یا هر یک از این سامانه ها در دسترس نبود، می‌توانید از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ این کار را انجام دهید. برای این کار سعی کنید به همان دفتری مراجعه کنید که ثبت نام کارت سوخت خودرو را در آن انجام داده‌اید. مدارکی مثل کارت خودرو و همچنین کد رهگیری که از همان ابتدا به شما داده شده بود را همراه خود داشته باشید. پس از ورود به دفتر پلیس +۱۰ از شما مدارک و کد رهگیری گرفته می‌شود. سپس وضعیت کارت سوخت پیگیری شده و به شما اعلام خواهد شد.

چه روش های دیگری برای پیگیری کارت سوخت وجود دارد؟

54غ7658678

علاوه بر اینکه می‌توانید برای پیگیری کارت سوخت به دفتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید، روش‌های دیگر نیز برای پیگیری کارت سوخت وجود دارد که برخی از آنها را در ادامه بیان می‌کنیم:

·پیگیری از طریق سایت epolice.ir

یکی از سامانه‌هایی که برای پیگیری کارت سوخت وجود دارد و از طریق آن به راحتی می‌توان مشخص کرد که در واقع فرآیند ارسال کارت سوخت در چه مرحله‌ای قرار دارد، وبسایت  epolice.ir است و شما ابتدا باید به این وبسایت مراجعه کنید.

در این وبسایت آیکونی به نام پیگیری کارت سوخت وجود دارد که می‌توانید روی آن کلیک کنید. بعد از اینکه وارد این قسمت شدید، کد رهگیری که هنگام ثبت نام کارت سوخت به شما داده بود را وارد کنید. سپس تمامی مشخصات و وضعیت کارت سوخت برای شما نشان داده می‌شود.

·پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

راحت‌ترین راه پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک است. برای افرادی که دسترسی به اینترنت و سامانه‌های مختلف ندارند تا وضعیت کارت سوخت خود را مشخص کنند، می‌توانند به راحتی با پیامک زدن به شماره‌ای که در ادامه برای شما بیان خواهد شد، وضعیت کارت سوخت و نحوه ارسال آن را مورد بررسی قرار دهند.

شما می‌توانید از طریق ارسال پیامک به شماره 1101202040 به راحتی کارت سوخت خود را پیگیری کنید. البته باید گفت که وضعیت پیگیری کارت سوخت موتورسیکلت با خودرو متفاوت است.

از زمان ثبت نام به بعد مراحل ارسال کارت سوخت چگونه خواهد بود؟

کارت سوخت بلافاصله بعد از ثبت نام برای شما ارسال نخواهد شد. معمولاً ۳۰ تا ۶۰ روز زمان لازم است تا فرآیندهای اداری صدور کارت سوخت برای شما انجام شده و ارسال شود. ۹۰ درصد کارت‌های سوخت که پس از ثبت‌نام آماده می‌شوند، از طریق اداره پست به محل زندگی خود شخص ارسال می‌شود. به همین دلیل بیشتر مشکلاتی که در رابطه با نرسیدن کارت سوخت به مقصد وجود دارد، مربوط به فرآیندهای پست و انتقال کالاست.

در صورتی که بعد از گذشت ۴۰ تا ۶۰ روز باز هم کارت سوخت خود را دریافت نکردید، باید پیگیری لازم را انجام دهید. تمام پیگیری‌ها به کمک کد رهگیری انجام می‌شود. این کد رهگیری زمانی که شما ثبت نام را انجام می‌دهید‌‌، به شما داده می‌شود. افرادی که ساکن تهران هستند با در دست داشتن کد رهگیری می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ تهران مراجعه کرده و پیگیری مرسوله را از این طریق انجام دهند.‌

بهتر است در صورت عدم دریافت کارت سوخت در زمان مقرر، برای مشخص کردن وضعیت آن اقدام کنید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. چنانچه این کار را نکنید و تا حدود شش ماه هیچ گونه پیگیری از طرف شما به ادارات پستی و دفاتر پلیس +۱۰ انجام نشود، کارت سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارجاع داده می‌شود.