احسان حسینی می‌گوید اینکه یک تیم در شهرش دو زمین داشته باشد و در خارج از آن میزبانی کند، چیزی جز فاجعه نیست.

احسان حسینی: وضعیت  شهر خودرو فاجعه بود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، شهرخودرو با شکست برابر پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر، به دسته پایین تر سقوط کرد. احسان حسینی درباره علت این اتفاق به خبرنگار ما گفت: درباره فصلی که گذشت می‌توانم یه کتاب پر از غم و اتفاقات تلخ تهیه کنم. در ابتدا همه چیز خوب و مثل همه تیم ها شروع شد ولی کم کم اتفاقاتی افتاد که از همان اول فصل همه ما را نا امید کرد؛ از تغییر دادن قرارداد بعضی بازیکنان جدید که تعدادی از آنها هم همان اول فصل رفتند تا بی اهمیتی به بدهی ها که باعث بسته شدن پنجره شد و رفتار های نادرست از سوی اعضای مدیریت آن زمان که در حال حاضر هیچکدام در تیم نیستند.

او ادامه داد: با همه این اتفاقات و بدقولی ها و توهین هایی که شده بود، واقعا چاره ای جز اعتصاب نداشتیم ولی در هر صورت حاضر نشدن در بازی با مس رفسنجان اشتباه بود.

حسینی با انتقاد از برکناری رضا مهاجری از هدایت شهرخودرو گفت: با برکناری آقای مهاجری تیم ما وارد یک شوک بزرگ شد؛ هر چند که اکبر ‌میثاقیان خودشان مربی بزرگی هستند و همه تلاش‌شان را هم کردند ولی زمانی که یک تیم مریض می‌شود، درست کردن آن بسیار دشوار است.

مدافع شهرخودرو با اشاره به برگزاری تمرینات این تیم در تهران عنوان کرد: داستان تهران آمدن ما هم یکی از عجایب است؛ اینکه شما در یکی از کلان‌شهر های ایران تیم داشته باشی ولی در شهر دیگری تمرین کنی. هر چند دلیل این اتفاق، اختلاف بین مالک و مسئولان مشهد بود که اواخر شرایط خوبی را در مشهد برایمان رقم نمی‌زدند و مجبور شدند تیم را به تهران بیاورند. اصلی ترین دلیل سقوط تیم ما هم همین اختلافی بود که وجود داشت و باعث شد با تیم ما مثل یتیم ها برخورد شود. مگر می‌شود تیم شهر مشهد در استادیوم دوم (ثامن) بازی کند اما چند تیم لیگ برتری از شهر های دیگر در استادیوم اصلی مشهد؟ این قضایا واقعا دردناک است.

او در خصوص شرایط شهرخودرو پس از حضور داوود سیدعباسی توضیح داد: آقا داوود همراه با کادر خوب‌شان خیلی تلاش کردند و رفته رفته شرایط تیم‌مان از لحاظ فنی بهتر شد و همه متوجه این مسئله شدند اما از لحاظ نتیجه، نتوانستیم به چیزی که لایق آن بودیم برسیم چون یک ماشین حرکت نیاز به ۴ تا چرخ دارد؛ قسم می‌خورم ما تا همینجا هم با غیرت بچه ها، کادرفنی، دکتر ها و تدارکات تیم این ماشین را با ۲ چرخ هل دادیم وگرنه این تیم با شرایطی که داشت باید همان نیم فصل اول سقوط می‌کرد.

حسینی با گلایه از شرایط مالی بازیکنان شهرخودرو گفت: یک بازی تا پایان لیگ باقی مانده اما ما بازیکن فیکسی داریم که قراردادش ۱۴۰-۱۵۰ میلیون است و تا الان فقط حدود ۴۰ درصد از قراردادش را دریافت کرده است. یعنی یک بازیکن در دوره ای که یک استوک ۷-۸ میلیون قیمت دارد، کل سال را با ۴۰-۵۰ میلیون سپری کرده است. ضمن اینکه خیلی از بچه ها مثل خود من فقط ۳۰ درصد دریافتی داشتیم و از سال های قبل هم طلب داریم. بچه های ما با دست خالی در تعطیلات لیگ و عید به شهر هایشان رفتند و همه مقابل خانواده هایمان شرمنده شدیم. این برای یک فوتبالیست یعنی فاجعه! با این میزان مشکل ما چطور می‌توانستیم روی فوتبال تمرکز کنیم؟

وی تاکید کرد: وقتی تیم ما به تهران آمد تا ۲-۳ ماه یک دکتر درست و حسابی نداشتیم؛ ماساژور و تدارکات تیم در این شرایط واقعا زحمت کشیدند. من همه واقعیت ها را می‌گویم؛ بعضی از عوامل تیم خیلی تلاش کردند و برای حل مشکلات زحمت کشیدند و از آنها تشکر می‌کنم اما از آنجایی که تیم ما مثل یتیم ها بود، تلاش های این بندگان خدا هم کارساز نبود. دنبال بهانه نیستم ولی واقعا ما مشکلات زیادی داشتیم و هیچکس به دادمان نرسید. در این فصل یک روز خوش هم ندیدیم.

حسینی که به شدت از اختلاف بین مدیران عصبانی بود گفت: ما بازیکنان و کادرفنی و مردم خوب و فوتبال‌دوست مشهد، امسال پاسوز دعوا و اختلافات مالک باشگاه و مسئولان مشهد شدیم که یک نیم فصل فقط سر اسم تیم درگیر بودند که شهرخودرو باشد یا پدیده! چه تفاوتی داشت که اسم تیم چه باشد وقتی کسی توان مدیریت و حمایت را نداشت؟ چه پدیده و چه شهرخودرو؛ در نهایت تیمی که برای مردم مشهد بود سقوط کرد. مهم اتفاقی بود که افتاد و ما بازیکنان شرمنده مردم مشهد شدیم. اما مردم بدانند که ما کمترین نقش را در این اتفاق داشتیم.

مدافع شهرخودرو در پایان گفت: تیم ما یک تیم جوان بود که قطعا در سالیان نزدیک تک تک بازیکنان‌مان با کیفیت بالایی که دارند به جاهایی می‌رسند که افسوس آن برای کسانی که به ما بدی کردند باقی می‌ماند. باز هم تاکید می‌کنم مشکل این تیم به هیچ وجه فنی نبود.