تجربه بازی گروهی در اتاق فرارهای کرج
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

احتمالا برای خودتان یا یکی از نزدیکانتان پیش آمده که موقع دیدن بازی فوتبال یا هر مسابقه ورزشی، از اینکه بازیکنان کار درست را انجام نمی‌دهند عصبانی شوید و بگویید «اگر من داخل زمین بودم بهتر بازی می‌کردم!» البته این اتفاق ممکن است موقع دیدن فیلم هم بیفتد و درست زمانی که از دست بازیگر اصلی فیلم بابت اشتباهاتش و یا توجه نکردن به علائم هشدار دهنده عصبانی هستید؛ با خودتان بگویید که شما در شرایط مشابه هیچ وقت چنین اشتباهی نخواهید کرد!

حالا چند سالی است که شما هم می‌توانید در همین فضاها قرار بگیرید تا مشخص شود که چقدر درست فکر می‌کنید و در شرایط مشابه، چطور عمل خواهید کرد! اسکیپ روم یا اتاق فرار، درست مثل محیط یک فیلم طراحی می‌شود و شما باید به همراه افراد تیمتان، معماها و چالش‌ها را رد کنید و از این مرحله رد شوید. حتی شاید بشود گفت که اسکیپ روم، یک صفحه شطرنج است و شما مهره‌هایی هستید که خودتان باید حرکت کنید نه اینکه توسط کس دیگری جابجا شوید.

اتاق فرار سرشار از هیجان است و شاید بتوان گفت مردم هیچ شهری به اندازه کرج، از تجربه هیجان و شادی لذت نمی‌برند! با توجه به همین مسئله، تعداد اتاق فرار کرج روز به روز در حال افزایش است و از نظر تعداد اتاق فرار، کرج بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

اتاق فرار چیه؟

برای این که دقیق‌تر اتاق فرار را بشناسید؛ باید از همان اول مراحل ساخته شدن یک اتاق فرار و روش بیرون آمدن از آن را مرور کنید. پشت هر اسکیپ روم موفق و شناخته شده‌ای، یک ذهن خلاق و ایده پرداز وجود دارد. سناریست اتاق فرار، تم و خط سیری برای هر بازی مشخص می‌کند؛ مثلا ممکن است انتخاب کند که داستان درباره یک پرونده جنایی و با تمی معمایی و دلهره آور باشد. سپس در یک فضای مشخص، عوامل صحنه و دکور دست به کار می‌شوند و محیط داستان را با دقت و با جزئیات بازسازی می‌کنند. مثلا ممکن است این پرونده در یک تیمارستان یا دفتر یک کارآگاه ویا هر محل دیگری بگذرد.

بعد از اینکه صحنه کاملا ساخته شد و همه سرنخ‌ها و کلیدها در ان پنهان شد؛ شما به همراه تیم همراهتان وارد اتاق فرار می‌شوید. معمولا بین 45 دقیقه تا 2 ساعت زمان دارید که با به چالش کشیدن ذهنتان و تعامل با هم تیمی‌‌ها، معماها را حل کنید و بعد از به دست آوردن کلید نهایی، از اتاق خارج شوید. اگر نتوانید در مدت زمان معین شده معماها را حل کرده و اسکیپ روم را ترک کنید؛ بازی را خواهید باخت.

نکته مهم این است که در اتاق‌های فرار، همه معتقدند که یک دست صدا ندارد و به همین دلیل، خیلی مهم است که تیمتان را طوری بچینید که بتوانید با هم بهترین تعامل را داشته باشید و زودتر به نتیجه برسید. تعداد نفرات هر اتاق بازی به درجه سختی، تعداد معماها و البته نوع و فضای بازی بستگی دارد. معمولا اتاق‌های فرار بین 4 تا 10 نفره هستند. هنگام رزرو اتاق فرار کرج، حتما به تعداد نفرات هر بازی توجه کنید.

1234567

 

 

معرفی ترسناک ترین اتاق فرار کرج

اسکیپ روم‌ها در ژانرهای مختلفی وجود دارند تا هر کس با توجه به روحیات و علاقه خود بتواند بیشترین استفاده را از آن ببرد. شما می‌توانید اسکیپ روم‌ها را در ژانرهای ترسناک، جنایی، دلهره آور، فانتزی، جنگی و هیجانی، کارآگاهی، ملودرام و... امتحان کنید. البته ژانر ترسناک، محبوب‌ترین ژانر اتاق فرار است.

اتاق فرار ترسناک، مثل صحنه یک فیلم ترسناک است که شما و تیمتان بازیگر اصلی ان هستید. ممکن است سناریوی این داستان درباره اشباح و اجنه باشد یا درباره یک قاتل زنجیره‌ای که قصد جان شما را دارد. در هر حالت، شما باید در فضایی ترسناک و سرشار از استرس، معماها را حل کنید تا از این اتاق جان سالم به در ببرید.

در اتاق‌های فرار، علاوه بر دکور و سناریو، موسیقی و صدا هم به ترسناک شدن محیط کمک می‌کنند. همچنین معمولا اکتورهای اتاق فرار در ژانر ترسناک، با بازیکنان تعامل دارند تا بازی هرچه ترسناک‌تر شود. البته برای حضور در این بازی‌ها، مهم است که همه اعضای تیم به این ژانر علاقه داشته باشند و بتوانند استرس و ترس را کنترل کنند. در غیر این صورت مجبور خواهید بود در میانه بازی درخواست انصراف کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام رزرو اسکیپ روم به درجه ترس و سختی بازی توجه کنید که برای شما و تیمتان مناسب باشد.

اتاق فرارهای اونتو، بخش یازده، جیغ، بازگشت و... از جمله  اتاق فرار کرج ترسناک‌ هستند.

نکات مهم هنگام رزرو اسکیپ روم کرج

شما در زمان‌هایی که بیکارید یا حوصله‌تان سر رفته چه کار می‌کنید؟ ممکن است در این مواقع تصمیم بگیرید که روی کاناپه خانه‌تان بنشینید یا دراز بکشید و با گوشی یا تبلتتان بازی کنید. اما حضور در اسکیپ علاوه بر اینکه شما را در دنیای واقعی و فیزیکی درگیر می‌کند؛ باعث می‌شود با دوستانتان وارد مرحله جدیدی از صمیمیت و نزدیکی شوید!

علاوه بر این، حضور در فضاهایی که در دنیای واقعی با انها سر و کار ندارید هم تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. فکرش را بکنید که چند ساعت، باید به جای یک کاراگاه خصوصی در امریکا، نقش بازی کنید یا اینکه به جای شاهزاده‌ای در دربار فرعون، به دنبال حل یک راز پیچیده و باستانی باشید.

1234567

البته اولین قدم برای داشتن چنین تجربه‌ای، شناخت بهترین اتاق فرار کرج متناسب با ویژگی‌های شما و رزرو آن است. برای انتخاب اتاق فرار، بهتر است از سایت مرجع اتاق فرار یعنی ایران اسکیپ استفاده کنید. در این سایت، می‌توانید درجه سختی و ژانر هر اتاق فرار، تعداد نفرات مناسب بازی و نظر بقیه را در مورد اسکیپ روم و کادر برگزاری ان بدانید.

برخی از نکات مهمی که هنگام رزرو اتاق فرار کرج باید به آنها توجه کنید را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • آدرس اتاق فرار: کرج از جمله شهرهایی است که ترافیک محله‌های اصلی آن در ساعات پیک، زیاد و غیر قابل تحمل است. از آنجا که وسیله حمل و نقل عمومی هم در این شهر زیاد نیست؛ بهتر است تا حد امکان، اتاق فراری را انتخاب کنید که به شما نزدیک‌تر است.
  • سناریوی بازی: دانستن داستان یک خطی اتاق فرار، کمک زیادی به آمادگی شما خواهد کرد. وقتی بدانید فضای هر بازی در چه محیطی می‌گذرد، بهتر می‌توانید بازی متناسب با روحیه اعضای تیمتان را انتخاب کنید.
  • قیمت اسکیپ روم: هزینه همیشه و در هر کجا، یکی از عوامل محدود کننده است! معمولا قیمت اتاق فرار با توجه به فضا و نوع هر بازی، متغیر است.
  • فضا و محیط اسکیپ روم: برای بازیکنان حرفه‌ای، مساحت زمین بازی بسیار مهم است، چرا که نشان دهنده میزان حرفه‌ای بودن دکور اتاق فرار و دامنه حرکتی افراد در بازی خواهد بود. با خواندن نظر افرادی که قبل از شما به اتاق فرار مراجعه کرده‌اند؛ می‌توانید ببینید که اندازه اتاق فرار و فضای آن راضی کننده بوده یا خیر.