اگر این سوال در ذهنتان است که بهتر است در کدارم روزنامه رسمی آگهی بزنیم بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود. برای انجام این کار لازم است پس از طی کردن روند ثبت شرکت به وب سایت روزنامه مراجعه کرده و مراحل مربوط به ثبت آگهی را انجام داد. اقدامات لازم جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی توسط متقاضی یا نماینده رسمی بهترین شرکت های ثبت شرکت نیز انجام خواهند شد.

در کدام روزنامه آگهی ثبت شرکت بزنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

قدم بعدی پس از آماده سازی مدارک مورد نیاز ثبت شرکت و تاسیس آن برای شروع فعالیت درج آگهی در روزنامه است. این امر بر اساس مقررات انجام می شود. دلیل اهمیت این موضوع آگاهی دادن به افراد ذی‌نفع در خصوص ثبت شرکت می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم مطالبی در خصوص روند ثبت آگهی در روزنامه رسمی به شما ارائه دهیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی

پس از درج آگهی ثبت شرکت امکان فعالیت قانونی برای مدیران و موسسان شرکت فراهم می شود. مطابق قانون تجارت پس از ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها، بایستی برای درج آگهی در روزنامه رسمی اقدام کرد. در واقع آخرین مرحله ثبت شرکت درج آگهی در روزنامه است. علاوه بر درج متن ثبت شرکت در روزنامه رسمی، آگهی ثبت تغییرات شرکت ها نیز قابل انتشار است. زیرا ممکن است پس از مدتی شرکت های ثبت شده در مدیریت و یا واگذاری سهام تغییراتی داشته باشند. بدین منظور درج آگهی ثبت تغییرات برای حفظ منافع افراد الزامی خواهد بود.

دلیل اهمیت درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه

دلیل اهمیت آگهی ثبت شرکت و تغییرات آن در روزنامه رسمی امکان نظارت بر فعالیت های شرکت است. همچنین حفظ حقوق افراد ذی‌نفع دلیلی دیگر برای ثبت آگهی در روزنامه می باشد. به هر حال مطابق با قوانین تجارت، آگهی هر گونه ثبت و تغییرات در شرکت الزاما در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر خواهد شد. بنابراین دلیل اهمیت این موضوع نظارت بر فعالیت شرکت ها و قانونی بودن تجارت آنها می باشد.

مراحل آگهی ثبت شرکت در روزنامه

آگهی ثبت شرکت در روزنامه مطابق با مراحل قانونی انجام می شود. قبل از ارائه توضیحات کامل در این خصوص لازم به ذکر است که کلیه مراحل این امر به صورت الکترونیکی انجام خواهند شد. بنابراین تمامی مراحل رویه درج آگهی به قرار زیر می باشند؛

  1. مشخصا قبل از درج آگهی در روزنامه رسمی نیاز به ثبت شرکت و یا تغییرات آن خواهد بود. نماینده قانونی و وکیل مدافع شرکت پس از انجام رویه ثبت شرکت اقدامات لازم جهت درج آگهی را نیز انجام خواهد داد. مطابق مقررات متقاضی برای ثبت درخواست می بایست وارد سایت روزنامه رسمی کشور شود. نشانی سایت روزنامه رسمی rrk.ir می باشد.

  2. پس از ورود به سایت در صورت داشتن حساب کاربری بایستی وارد بخش *ورود اعضا* شد. اما در صورتی که حساب کاربری برای متقاضی در این سایت وجود نداشته باشد بایستی گزینه ثبت نام را انتخاب نماید. سپس مراحل ثبت نام و ایجاد حساب کاربری را انجام دهد.

  3. متقاضی پس از انجام مراحل ثبت نام در وب سایت از طریق بخش *ورود اعضاء* وارد حساب کاربری وب سایت می شود. در این مرحله ایمیل و رمز عبور از متقاضی درخواست می شود.

  4. پس از پر کردن فیلد های درخواستی، گزینه *آگهی ها* جهت پرداخت هزینه درج آگهی انتخاب می شود. در این بخش نیاز به وارد کردن کد 18 رقمی خواهد بود. پس از پرداخت هزینه روند ثبت آگهی تکمیل خواهد شد.

 

ثبت آگهی در روزنامه رسمی

مدارک لازم ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی

مطابق گفته های فوق آگهی ثبت شرکت یکی از الزامات قانونی است که در زمان ثبت شرکت و تغییرات آن انجام می شود. ارائه مدارک برای ثبت آگهی در وب سایت اجبار نمی باشد. فقط در زمان ثبت نام به درج کد 18 رقمی برای دسترسی به متن آگهی نیاز است.

برای ثبت شدن آگهی و درج آن پرداخت هزینه الزامی است. همچنین گفته شد که روند این پروسه به صورت الکترونیکی بوده و از طریق وب سایت روزنامه رسمی کشور انجام می شود. در نتیجه پرداخت هزینه نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود.

هزینه ثبت آگهی شرکت در روزنامه

هزینه ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی کشور متغیر خواهد بود. عامل تعیین قیمت بر اساس طول متن آگهی می باشد. بدیهی است هر چه متن آگهی طولانی تر باشد هزینه درج آن نیز به تبع بیشتر خواهد شد. پیش تر نیز به این مورد اشاره شد که در زمان پرداخت هزینه نیاز به وارد کردن کد مکانیزه 18 رقمی است.

بنابراین؛ در صورت داشتن اعتبار حساب، هزینه مربوطه درون سایت پرداخت می شود. در غیر این صورت هزینه انتشار با حساب آنلاین پرداخت خواهد شد. در صورت عدم پرداخت هزینه، مراحل ثبت نام و یا تقاضای انتشار متن آگهی کامل نخواهد شد.

حالت های وضعیت آگهی

وضعیت آگهی ثبت شرکت در روزنامه پس از تکمیل فرم تقاضا ممکن است به حالت های زیر نشان داده شود؛

  • آماده ارسال به چاپ؛ در صورتی که هزینه چاپ پرداخت شده باشد و متن جهت چاپ به دفتر روزنامه ارسال شده باشد.

  • دریافت شده از ثبت؛ در صورتی است که هزینه پرداخت نشده باشد. در این حالت بایستی هزینه هر چه سریع تر توسط متقاضی پرداخت شود.

  • انتشار یافته امضا نشده؛ به این معنی متن چاپ شده و آگهی در وب سایت موجود است. اما نسخه امضا شده هنوز صادر نشده است.

  • در حال انتشار امضا نشده؛ متن آگهی در حالت چاپ است اما هنوز به امضا نرسیده است.

  • انتشار یافته امضا شده؛ به معنی چاپ آگهی و درج متن آگهی در روزنامه می باشد.

نحوه پیگیری ثبت شرکت در وب سایت روزنامه

استعلام و پیگیری آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی یکی از امکاناتی است که برای افراد ذی‌نفع فراهم شده است تا از اساسنامه شرکت ثبت شده مطلع شوند. پس از ثبت تقاضا، متن آگهی ظرف مدت زمان 5 روز در روزنامه منتشر می شود.

پس از درج متن آگهی و در صورت تمایل افراد می توانند برای دریافت متن اساسنامه شرکت ثبت شده، وارد سایت رسمی روزنامه شوند. متقاضیان در بخش *آگهی های قانونی* اطلاعات خود را دریافت خواهند کرد. برای این کار بایستی تمامی اطلاعات درخواستی مربوط به شماره ثبت شرکت، نام شرکت و سال ثبت آن را وارد نمایند. پس از وارد شدن به این بخش و ارائه اطلاعات، متن کامل اساسنامه در اختیار متقاضی قرار داده می شود.

موارد قابل انتشار شرکت ها در روزنامه رسمی

مسلما علاوه بر آگهی ثبت شرکت و تغییرات آن مواردی دیگر در خصوص انحلال و تصفیه شرکت و همچنین تغییرات سرمایه در آگهی روزنامه منتشر می شوند. بر این اساس موارد زیر مطابق قانون، قابل انتشار در روزنامه کثیرالانتشار خواهند بود؛

  • تصمیم انحلال مدیران و یا مسئول تصفیه شرکت

  • تقسیم دارایی شرکت در مدت زمان تصفیه میان صاحبان سهام

  • مراتب تصفیه توسط مدیران و اسامی افراد بستانکار و صاحبان سهام

  • استعفا مدیر تصفیه

  • تقسیم دارایی شرکت

  • اتخاذ تصمیماتی در خصوص فروش اوراق قرضه و نحوه صدور و شرایط انتشار

  • اخطار احتمالی به طلبکاران شرکت توسط مدیران تصفیه

  • دعوت از طلبکاران برای دریافت مطالبات خود از شرکت

  • اعلام تصمیم هیئت مجمع عمومی قبل از کاهش سرمایه

  • تقسیم دارایی میان شرکا

  • ابطال اسناد

  • نام و مشخصات مدیر عامل و همچنین حدود اختیارات وی