​ با پیشرفت روز افزون تکنولوژی‌ها، روش‌های مدرنی برای ارائه خدمات زیبایی پدید آمده است. از این رو کاشت مو به روش FUE از تکنیک‌های عالی و جدید برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا است. از مزایای این روش می‌توان به عدم خون‌ریزی، تراکم بالا، نتیجه عالی، روند بهبودی سریع، نبود جای زخم، بدون درد و امکان برداشت موهای ظریف اشاره کرد.

کاشت مو به روش fue چگونه است؟ (مراحل، قیمت و مراقبت)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 کاشت مو FUE (Follicular Unit Extraction) یا استخراج واحد فولیکولی محدودیت جنسی نداشته و بانوان و آقایان می‌توانند برای رفع طاسی سر و حل مشکل ریزش مو از این روش جراحی استفاده کنند. این روش کاشت مو در دو تکنیک دستی و یا روباتیک صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل کاشت، نوع کاشت و هزینه آن با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش fue چیست؟

6

در حالت کلی کاشت مو به عمل برداشت گرافت و واحدهای فولیکول مو از بخش‌های مختلف سر و پیوند آنها به قسمت‌های خالی و بدون مو در سر گفته می‌شود. این نوع جراحی از روش‌های کم تهاجمی در راستای افزایش موهای خالی سر بوده که تاثیر چشم‌گیری برای جلوگیری از ریزش موی سر و یا ریش دارد. معمولا برای انجام این نوع جراحی نیاز به 4 الی 8 ساعت زمان است. در کاشت مو با روش fue در ابتدا بانک مویی و گرافت‌ها از پشت سر استخراج شده و تارهای مو در زیر تلسکوپ با دقت بالا جداسازی می‌شوند.

بعد از انجام آماده‌سازی‌های لازم، عمل پیوند واحدهای فولیکول‌ مو به صورت پراکنده در فضاهای خالی سر انجام می‌گیرد. معمولا در این شیوه کاشت نیاز به برداشتن حدود 1000 تا 6000 فولیکول مویی از پشت سر است. تمامی بانوان و آقایان می‌توانند از این روش جراحی برای افزایش موها بهره‌مند شوند.

روش FUE یک روش کاشت موی کم‌تهاجمی است که در آن فولیکول‌های مو به صورت تکی از پوست سر برداشته می‌شوند. این روش دارای مزایایی مانند عدم ایجاد جای زخم، بهبودی سریع‌تر و نتایج طبیعی‌تر است.

در نتیجه، روش FUE نسبت به روش FUT روشی برتر محسوب می‌شود و امروزه به‌عنوان روشی استاندارد برای کاشت مو استفاده می‌شود.

مزایا و معایب کاشت مو به روش FUE

کاشت مو با روش FUE یک روش مدرن برای داشتن موهایی زیبا است. در واقع شما می‌توانید از این روش برای پرکردن فضای خالی بخش‌های مختلفی همچون سر، ریش و سبیل و یا ابرو استفاده کنید. از مزایای این روش جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خطر عفونت و بی حسی دائمی آن کم است.
  •  در این روش نیازی به بخیه و یا برشی بر روی سر نیست.
  • روند بهبودی کوتاه و سریع
  • نتیجه جراحی به صورت کاملا طبیعی می‌شود..
  • امکان برداشت موهای ظریف
  • روشی کم تهاجمی
  • عدم وجود ناراحتی بعد عمل
  • بدون جای زخم
  • پیوند واحدهای فولیکول مو با دقت و کیفیت بالا
  • این روش برای افراد با تراکم مو پایین مناسب است.
  • گرافت را می‌توان از مو صورت و بدن تهیه کرد.

کاشت مو FUE عوارض و یا معایبی را نیز به همراه دارد. البته این عوارض بسیار نادر هستند و در افراد کمی مشاهده می‌شود. برخی از معایب این روش جراحی به شرح زیر است:

  • متغیر بودن کیفیت گرافت‌های برداشته شده از بانک مو
  • نیاز به تراشیدن موهای بانک مو
  • درد و تورم در ناحیه کاشت
  • احتمال بروز عفونت در محل جراحی
  • زمان‌بر بودن جراحی
  • هزینه بالاتر

 

مراحل کاشت مو به روش FUE

7

فرآیند انجام کاشت مو به روش fue نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد از این رو باید حتما به متخصص کاشت مو در این زمینه مراجعه کنید. این جراحی یک نوع روش کم تهاجمی بدون درد و خونریزی است که در طی مراحلی انجام می‌گیرد. مراحل کاشت مو FUE به شرح زیر است:

  1. در ابتدایی‌ترین مرحله باید قسمت مورد نیاز برای انجام جراحی، تراشیده شود. به همین منظور برای راحتی انجام کار پیوند گرافت‌ها، موهای فرد کوتاه می‌شود به صورتی که تنها اندازه موهای آن قسمت سر به طول 2 الی 1 میلی‌متر خواهد بود.
  2. در مرحله بعدی جراح و یا متخصص بررسی‌های لازم را در زمینه کاشت مو، بخش مورد نیاز برای کاشت، تراکم موها، مقدار گرافت لازم و کیفیت موها را انجام می‌دهد.
  3. برای آماده‌سازی محل کاشت در روی سر یا قسمت ریش در مردان، جراح با کمک سوزن مخصوص، سایت‌هایی در اندازه‌های متفاوتی در بخش مورد نیاز ایجاد می‌کند.
  4. در مرحله بعدی برداشت فلت یا بانک مو از پشت سر با دستگاه مخصوص انجام می‌شود.
  5. گرافت‌هایی که از بانک موی فرد استخراج گشته را در درون ظرفی نگهداری می‌کنند. البته برای جداسازی گرافت‌ها از تلسکوپ استفاده می‌شود.
  6. گرافت‌های استخراج شده با دقت بالا در محل مورد نظر جای‌گیری می‌شوند و این کار مدت زمان 4 الی 8 ساعت طول می‌کشد. البته قبل انجام پیوند از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا فرد دردی را حس نکند.

هزینه کاشت مو به روش FUE

همانطور که می‌دانید به دلیل افزایش قیمت و هزینه ‌های جراحی نمی‌توان رقم ثابتی را بیان کرد. کاشت مو همانند سایر روش‌های پیوند مو هزینه ‌ای را در بر دارد؛ اما ممکن است به دلیل ترکم بالا و کارایی بهتر هزینه آن بیشتر از سایر روش‌ها باشد. در حالت کلی فاکتورهای بسیاری در کاهش و یا افزایش هزینه کاشت مو به روش FUE تاثیرگذار هستند. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشت مو به این روش می‌توان به کلینیک مورد نظر، مهارت متخصص کاشت مو، روش کاشت، مقدار استخراج گرافت و بانک مو، مقدار خالی بودن فضای سر و... اشاره کرد.

مراقبت‌های قبل از کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE به دلیل کاربردهای فراوان و نتیجه عالی مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. یکی از مباحث مهم قبل از مراجعه و اقدام به انجام جراحی، توجه به مراقبت‌های لازم قبل آن است. در واقع شما باید قبل از کاشت مو برخی مراقبت‌ها را در این زمینه انجام دهید تا نتیجه بهتری از جراحی کسب کنید. مراقبت‌های لازم قبل پیوند مو به روش fue به شرح زیر است:

  • حداقل یک الی دو روز قبل از انجام جراحی سیگار نکشید.
  • اگر الکل مصرف می‌کنید، باید 3 روز قبل انجام کاشت مو از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا بیماری دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • دو هفته قبل از کاشت مو نباید از داروهای رقیق کننده خون و قرص آسپرین استفاده کنید.
  • لیست آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت مو: مجموعه‌ای آزمایشات لازم قبل از عمل کاشت شامل تست کبد (AST، ALP، ALT)، تست کلیه (BUN و Cr)، تست خون (CBC، ESR، CRP)، انعقاد خون (BT، CT، PT، PTT)، بیماری‌های عفونی (ایدز و هپاتیت) و آزمایش ادرار (U/A و U/C) است. در ادامه اهمیت برخی از این تست‌ها بررسی شده است.

سخن پایانی

کاشت مو به روش FUE مخفف "استخراج واحد فولیکولی" است. این یک روش جراحی است که برای کاشت مو در مناطق طاس یا کم مو استفاده می شود. در این روش، فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده سر (معمولاً پشت و پهلوها) برداشته می شوند و در ناحیه کاشت قرار می گیرند.

 از تفاوت‌های روش کاشت مو FUE با سایر تکنیک‌های پیوند مو می‌توان به نتیجه بهتر آن، عدم خون‌ریزی، دقت و کیفیت بالا، تراکم بسیار موها و روند بهبود سریع آن اشاره کرد. یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد یافتن کلینیک و مرکزی معتبر برای انجام کاشت مو است؛ زیرا این روش کاشت نیاز به تجربه و مهارت بالا برای نتیجه بهتر و بدون عوارض دارد. در کلینیک کاشت مو آرشیدا به دست متخصص کار و با استفاده از دستگاه‌های مجهز و بروز انجام می‌شود.