آموزش آنلاین زبان انگلیسی یک گزینه راحت و مناسب برای کساییه که امکان شرکت در کلاس‌های حضوری رو ندارند. بااستفاده از کلاس‌ها و منابع آموزشی آنلاین می‌تونید هر وقت و هرجا که خواستید به یادگیری زبان بپردازید؛ از طرفی بارها و بارها نیز می‌تونید ویدئو‌های کلاس رو ببینید و رفع اشکال کنید. اگر این موضوع براتون جذابه و می‌خوایید بیشتر راجع‌به کلاس‌های آموزشی آنلاین، مدت زمان یادگیری و بهترین منابع آموزشی بدونید، تا پایان همراه ما باشید.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

 

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟

یکی از سوالات پرتکرار زبان‌آموزان و افراد علاقمند به یادگیری، مدت زمان آموزش و یادگیریه. اگر این موضوع ذهن شما رو هم درگیر کرده، باید بدونید که مدت زمان یادگیری و آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای هر فرد باتوجه‌به سطح مهارت‌ها، علاقه شخصی، تمرین و تکرار متفاوته؛ با‌این‌حال آشنایی با سطوح‌ زبان و مدت زمان یادگیری اون‌ها بهتون کمک می‌کنه تا دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشید. در ادامه اون‌ها را بررسی می‌کنیم:

سطح مقدماتی (A1)

سطح A1 مقدماتی‌ترین سطح یادگیری زبانه که مخصوص افراد مبتدی و تازه‌کاره. اگر شما هم جزو اون دسته از افرادی هستید که در حد خیلی کم مانند سلام و احوالپرسی‌های رایج می‌دونید و در بیشتر مواقع از دیکشنری‌ها کمک می‌گیرید، این سطح آموزشی مناسب شماست. باید بدونید که برای تکمیل این مرحله حداقل ۷۰ ساعت آموزش لازمه.

سطح متوسط (A2-B1)

زبان‌آموزهایی که در این سطح قرار می‌گیرند، می‌تونند عبارات مختلفی رو در حد ادامه دادن یک مکالمه‌ معمولی بیان کنند؛ ولی هنوز اشکالاتی در شیوه‌ صحبت، دایره‌ لغات و جمله‌بندی اون‌ها وجود داره. ۱۵۰ تا ۳۰۰ ساعت آموزش آنلاین زبان انگلیسی به اون‌ها کمک می‌کنه تا به تسلط نسبی در این مرحله برسند.

سطح پیشرفته (B2-C1)

زبان‌آموزهایی که در این سطح مشغول به تحصیل هستند، فاصله‌ کمی تا تسلط کامل بر مهارت‌های ۴گانه زبان دارند. اون‌ها می‌تونند به راحتی صحبت کنند، بنویسند و بخونند. جالبه که بدونید افرادی که در این سطح هستند، خیلی راحت می‌تونند در آزمون‌های IELTS و TOFEL نمره‌های خوبی کسب کنند. برای اینکه به این سطح از مهارت برسید، لازمه که دویست ساعت دیگر هم وقت بذارید.

سطح بسیار پیشرفته (C2)

اگر دوست دارید به‌صورت خیلی پیشرفته این مرحله رو هم یاد بگیرید، باید ۲۰۰ ساعت دیگر براش وقت بذارید. کسی که بتونه این سطح رو هم پشت سر بذاره، می‌تونه خیلی راحت و عادی مثل شهروندای Native (کسی که زبان انگلیسی زبان مادریشه) حرف بزنه.

بهترین کتاب‌ها و منابع آموزشی زبان برای بزرگسالان

استفاده از بهترین کتاب‌های آموزشی در کنار آموزش آنلاین زبان انگلیسی بهتون کمک می‌کنه تا خیلی سریع‌تر به مطالب مسلط بشید و مهارت‌های 4گانه خودتون رو افزایش بدید. در ادامه برخی از این کتاب‌ها رو معرفی می‌کنیم. شما می توانید تمامی این کتاب ها را از سایت فرالن دانلود کنید.

سری کتاب‌های Top Notch

تاپ ناچ مجموعه کتاب‌های ۴ جلدی آموزش زبانه که برای سطوح A1 به B1 مناسبه و بر ارتقای مهارت‌های ۴گانه اون‌ها کار می‌کنه. بعد از اتمام این سطوح، زبان‌آموز‌ها با سری کتاب‌های سامیت از سطح B2 تا C1 پیش خواهند رفت.

سری کتاب‌های Interchange

مجموعه کتاب‌های آموزشی Interchange یکی دیگر از برترین کتاب‌های آموزش انگلیسی در دنیاست که در بیشتر مؤسسات آموزشی نیز تدریس می‌شه. این مجموعه با شعار تجربه یک یادگیری بهتر، کتاب‌هایی رو تدوین کرده که خوندن اون‌ها برای هر زبان آموزی واجبه.

سری کتاب‌های American English File

مجموعه ۶ جلدی American English File انتخابی مناسب برای آموزش انگلیسی آمریکاییه که هم نوجوان‌ها و هم بزرگسا‌ل‌ها می‌تونند ازش استفاده کنند. هر مجموعه شامل یک کتاب دانش‌آموز، یک کتاب کار، فایل‌های صوتی، فایل‌های ویدیویی و نرم‌افزار آموزشیه که مطالعه و استفاده از اون‌ها به ارتقای مهارت زبان‌آموزها کمک زیادی می‌کنه.

راه‌های تقویت زبان برای بزرگسالان

به‌جز شرکت در کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی و مطالعه کتاب‌ها و منابع معتبر آموزشی، راه‌های دیگری هم برای تقویت زبان وجود داره که در ادامه اون‌ها رو بررسی می‌کنیم:

  • مطالعه کتاب‌ها، مقالات و وب‌سایت‌های انگلیسی زبان

  • گوش‌دادن به پادکست‌ها، موسیقی و تماشای فیلم و سریال‌های انگلیسی برای آشنایی هرچه بیشتر با لهجه‌ها و اصطلاحات جدید

  • مکالمه با دوستان یا همکلاسی‌های انگلیسی زبان

  • استفاده از برنامه‌های آموزشی مانند اپلیکیشن‌ها و دیگر پلتفرم‌ها برای تمرین و یادگیری بیشتر

  • تمرین نوشتن با کمک کتاب‌ها و مجلات آموزشی

  • استفاده از کارت‌های حافظه موجود در بازار برای یادگیری و حفظ لغات و اصطلاحات جدید

  • مشارکت در بحث‌های انجمن‌ها و گروه‌های انگلیسی زبان برای افزایش تجربه و سطح مهارت‌ها

  • در آخر تمرین و پیگیری‌های مداوم و ناامید نشدن از یادگیری

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

اگر برای شما هم سواله که مدت زمان یادگیری زبان در کودکان چقدره؟ باید بگیم که مدت زمان آموزش‌ها و یادگیری باتوجه‌به سن کودک، تعداد ساعات آموزشی در هفته، نوع و روش آموزشی متفاوته؛ اما نکته مهمی که وجود داره، اینه که قدرت یادگیری زبان در کودکان بسیار بالاست. فقط کافیه که فرزند خودتون رو در بهترین دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی یا حضوری ثبت‌نام کنید و از بابت یادگیری اصلا نگران نباشید؛ چراکه در سنین کودکی مغز انعطاف‌پذیری بیشتری داره و با سرعت بیشتری هم زبان رو یاد می‌گیره. در کنار ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی، استفاده از کتاب‌های زیر هم بسیار کمک‌کننده هست:

  • کتاب Phonics for kids (سطح مبتدی)

  • کتاب ESL activities and mini-books for every classroom (سطح مبتدی)

  • کتاب Let’s Go (سطح مقدماتی به بالا)

  • کتاب Family and friends (سطح مبتدی تا پیشرفته)

  • مجموعه کتاب‌های Backpack (سطح مبتدی تا پیشرفته)

نکات راهنمای آموزش بهتر زبان به بچه‌ها

در کنار نام‌نویسی کودک در دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی، می‌تونید از روش‌های مختلفی برای یادگیری بهتر استفاده کنید. اولین گام موثر ارائه آموزش‌های بیشتر در قالب تفریح و بازیه. انجام این روش نه‌تنها باعث می‌شه که کودک حس مثبتی نسبت به یادگیری پیدا کنه، بلکه از آموزش‌ها هم لذت می‌بره. همینطور می‌تونید از کتاب‌های داستان مصور هم برای افزایش یادگیری بچه‌ها استفاده کنید. پخش شعر و آهنگ‌های کودکانه در حین بازی بچه‌ها هم بسیار کمک‌کننده خواهد بود. بهتره که روزانه وقت بذارید و در حد چند دقیقه‌ای با فرزندتون انگلیسی صحبت کنید. یادتون باشه که تمرین و تکرار تنها راه یادگیری و تسلط بر زبان انگلیسیه. شما از چه روش‌هایی برای آموزش زبان به کودکتون استفاده می‌کنید؟ خودتون انگلیسی رو با چه روشی یاد گرفتید؟ نظرتون در‌رابطه‌با آموزش آنلاین زبان انگلیسی چیه؟