در دنیای امروزه و با پیشی گرفتن تورم از سطح درآمدی افراد، تقریبا بسیاری از افراد به دنبال روش‌های درآمدزایی به جز شغل اصلی‌شان هستند. کسانی که با بازارهای مالی مانند کریپتو و فارکس آشنا هستند معمولا به‌دنبال یافتن روشی برای کسب سود مستمر از این بازار هستند. البته که در بیشتر موارد این هدف به‌راحتی قابل‌دسترس نیست زیرا بازارهای مالی همواره با ریسک ذاتی و نوسان‌های شدید همراه هستند که می‌تواند به‌راحتی باعث از دست رفتن دارایی سرمایه‌گذاران شود.

یک روش آسان برای کسب سود از فارکس | ترید بدون تحلیل؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در این میان برای علاقه‌مندان بازارهای مالی، روش‌های ساده‌تری نسبت به ترید برای کسب درآمد وجود دارد. استفاده از این روش‌ها برای افرادی مناسب است که دانش نسبی نسبت به بازارهای مالی را دارند، به‌دنبال درآمد دلاری هستند و از طرفی زمان کافی برای فعالیت در این بازار را ندارند. در ادامه به معرفی یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازار فارکس می‌پردازیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی روش‌های کسب درآمد از بازار فارکس

فارکس یک بازار مالی با حجم معاملات ۶ تریلیون دلار به‌صورت روزانه است که آن را به بزرگترین بازار مبادله ارزهای جهان تبدیل کرده است. برای کسب سود از این بازار، روش‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت، ترید یا نوسان‌گیری به‌صورت کوتاه، میانه و بلند مدت، کپی تریدینگ و استفاده از کانال سیگنال وجود دارد که البته شرط موفقیت در هر یک، آشنایی با سازوکارهای آن است.

سرمایه‌گذاری بلند مدت

سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار فارکس نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تحلیل موثر و صبر دارد. فرآیند کلی در سرمایه‌گذاری طولانی مدت در سهام و دارایی‌ها در بازار فارکس عبارتند از: انتخاب ارز مورد نظر، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال، تعیین مدت زمان سرمایه‌گذاری، تعیین استراتژی، مدیریت ریسک، صبر، مانیتورینگ و در نهایت پیگیری نتایج و به‌روزرسانی استراتژی.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت یا میان مدت

سرمایه‌گذاری در کوتاه مدت و یا میان مدت در بازار فارکس نیاز به استراتژی به‌روز و مدیریت ریسک موثر دارد. علاوه بر تمام فاکتورهای ذکر‌شده در سرمایه‌گذاری بلند مدت، در این نوع از سرمایه‌گذاری، فرد باید به‌صورت مداوم از تغییرات در بازار فارکس آگاه شده و طبق این تغییرات استراتژی خود را نیز به‌روز کند. همچنین از آن‌جایی که دیدگاه فرد برای این نوع سرمایه‌گذاری، بلند مدت نیست باید حتما در معاملات از استاپ لاس استفاده شود که تا حد امکان ریسک نوسانات بازار کاهش یابد.

ترید یا نوسان‌گیری (کوتاه یا بلند مدت)

نوسان‌گیری یا ترید در بازار فارکس به‌معنای انجام معاملات خرید و فروش ارزها، فلزات یا شاخص‌ها با هدف کسب سود است. انجام این معاملات معمولا نیازمند تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال است و ممکن است به‌صورت کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت انجام شود. انواع سبک‌های معاملاتی در بازار فارکس عبارتند از:

ترید روزانه (Day Trading)

سویینگ ترید (Swing Trading)

معاملات پوزیشن (Position Trading)

معاملات اسکلپ (Scalp Trading)

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ نوع دیگری از روش‌های درآمدزایی در بازار فارکس است که در آن سرمایه‌گذاران (مثلا افراد تازه‌وارد) می‌توانند معاملات و استراتژی‌های تریدرهای حرفه‌ای را در حساب معاملاتی خود کپی کنند. در واقع این سیستم به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد که از تجربه و مهارت‌های تریدران حرفه‌ای به‌صورت مستقیم بهره‌مند شوند و به‌صورت اتوماتیک معاملات خود را اجرا کنند. با وجود تمام مزایای کپی‌تریدینگ، بزرگ‌ترین ایرادی که به آن وارد است، عدم پیاده‌سازی روش‌های مدیریت ریسک به‌صورت دقیق است. زیرا معمولا تریدرها با سرمایه‌های هنگفتی معامله می‌کنند و فردی که این معاملات را کپی می‌کند ممکن است حساب بزرگی نداشته باشد که در نهایت باعث عدم هماهنگی میان میزان بالانس و روش‌ مدیریت ریسک می‌شود. همین موضوع می‌تواند ریسک حساب فرد سرمایه‌گذار را بالا ببرد.

معرفی یک روش آسان برای درآمدزایی از فارکس

استفاده از کانال سیگنال نیز می‌تواند یکی از روش‌های آسان برای درآمدزایی از فارکس باشد. عضویت در کانال‌های سیگنال مخصوص افرادی است که دانش و تجربه کافی معامله‌گری در بازارهای مالی و مهارت سیگنال‌خوانی را دارند اما ممکن است زمان کافی برای تحلیل نداشته باشند.

در این روش، افراد حرفه‌ای، در صورت مشاهده فرصت‌های معاملاتی در بازار، آن را با دیگر افراد از طریق کانال سیگنال در تلگرام به اشتراک می‌گذارند. هر سیگنال شامل معرفی نقطه یا نقاط ورود، tp یا حدسودها و همچنین sl و حد ضرر می‌باشد. این رویکرد می‌تواند برای افراد تازه‌وارد که می‌خواهند در بازار فارکس شرکت کنند یا افرادی که زمان کافی برای تحلیل بازار ندارند، بسیار مفید باشد.

چگونه از کانال سیگنال فارکس کسب درآمد کنیم؟

عضویت: برای شروع باید ابتدا عضو یک کانال سیگنال معتبر شوید تا بتوانید از تحلیل و نظرات تریدرهای معتبر و برجسته استفاده کنید. سعی کنید حتما عضو کانال‌هایی با سابقه و اعتبار بالا شوید. همچنین قبل از عضویت در هر کانال سیگنال حتما نظرات کاربران آن کانال را مورد بررسی قرار دهید.

برآورد هزینه‌ها: برخی از کانال‌های سیگنال در ازای ارائه خدمات، حق عضویت دریافت می‌کنند. قبل از عضویت این هزینه‌ها را برآورد کنید. اگر حق عضویت با مقدار دریافتی شما در استفاده از سیگنال‌ها هماهنگی نداشته باشد ممکن است عضویت در آن کانال سیگنال برای شما به‌صرفه نباشد.

تحلیل و ارزیابی کیفیت سیگنال‌ها: بعد از یافتن کانال سیگنال، حتما از کیفیت بالای سیگنال‌ها اطمینان حاصل کنید. برای این‌کار می‌توانید برای مدت کوتاهی با حساب دمو از سیگنال‌های کانال استفاده کنید. در صورت رضایت می‌توانید با حساب ریل یا واقعی شروع به معامله کنید.

مدیریت ریسک: سعی کنید در انجام معاملات حتما از روش‌های مدیریت ریسک استفاده کنید. برای مثال حتما برای تمام پوزیشن‌های معاملاتی خود حد ضرر تعیین کنید و در زمان مناسب معاملات خود را ببندید تا دچار زیاد نشوید.

استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی معتبر: برای انجام معامله نیاز به یک پلتفرم معاملاتی دارید. تا حد امکان سعی کنید از پلتفرم‌های با اعتبار بالا که درصد کمیسیون یا اسپرد کمتری را در معاملات از شما دریافت می‌کنند استفاده کنید تا هزینه‌های معاملاتی خود را پایین‌تر آورید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی روش‌های کسب درآمد از بازار فارکس پرداختیم و دریافتیم که ترید در بازار مالی فارکس بدون تحلیل نیز امکان‌پذیر است. برای این‌کار می‌توان از کانال‌های سیگنال موجود استفاده کرد. البته فراموش نکنید که استفاده از این روش برای درآمدزایی نیازمند دانش نسبی و تجربه کافی در معامله‌گری بوده و کسانی که مهارت سیگنال‌خوانی، پیاده‌سازی استراتژی‌های مدیریت ریسک در حساب خود نیستند، بهتر است ابتدا آموزش ببینند و سپس اقدام به‌ فعالیت در بازارهای مالی کنند.

از طرفی توجه به این نکته ضروری است که معامله در بازار فارکس همواره حاوی ریسک‌های ذاتی است و تمام سیگنال‌ها نمی‌توانند به درآمد مطلوب منجر شوند. توصیه می‌شود که همواره با دقت و احتیاط به معاملات پرداخته و از منابع معتبر برای دریافت سیگنال‌ها استفاده کنید.