پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه استفاده از دوربین مداربسته در تمامی مکان ها امری الزامی برای افزایش امنیت است.هر اداره یا محل کار نیازمند دوربین مداربسته است، اما با توجه به تنوع برندها و مدل های مختلف، انتخاب مناسب برای کاربران چالش بزرگی است. در این مقاله، به بررسی بهترین دوربین مداربسته برای اداره یا محل کار می‌پردازیم تا هم انتخاب شما را آسان‌تر کنیم و هم در نصب دوربین مداربسته اطلاعات کافی را در اختیارتان بگذاریم.

انواع دوربین مداربسته برای محل کار

با توجه به تنوع دوربین‌های مداربسته، در اینجا چند نمونه دوربین مناسب برای استفاده در محیط‌های اداری، سازمانی و کسب و کارها را بررسی کرده و توضیحات مختصری در مورد هرکدام ارائه داده‌ایم.

دوربین مداربسته بولت

یکی از انواع دوربین های مداربسته، دوربین بولت است که برای اماکن اداری عملکرد بسیار خوبی دارد. این دوربین از نوع لوله ای و باریک است که به همین دلیل با نام "بولت" شناخته می شود. می توان این دوربین را به صورت نامحدود در محیط های اداری نصب کرد و به دلیل طراحی خاص آن، دیدن آن برای دیگران آسان نیست. بنابراین برای اماکنی که نیاز به امنیت بالایی دارند، بسیار مناسب است. همچنین این دوربین دارای درجه حفاظتی IP 66 می باشد که آن را در برابر شرایط آب و هوای نامساعد مقاوم می کند.

این نوع دوربین مداربسته دارای قابلیت های مختلفی است که آن را برای استفاده در محیط های اداری مناسب می کند. یکی از این قابلیت ها، قابلیت دید در شب است که با استفاده از فناوری های حساس به نور، این دوربین می تواند تصاویر با کیفیت بالا در شب به نمایش بگذارد. همچنین قابلیت ضبط و ذخیره سازی تصاویر نیز از دیگر ویژگی های این دوربین مداربسته است که بیشتر اماکن اداری نیاز به آن دارند.

با این حال، نصب و راه اندازی این دوربین ممکن است نیازمند تخصص و دانش فنی باشد، بنابراین معمولاً از شرکت های متخصص در این زمینه برای نصب و راه اندازی آن استفاده می شود. اما با وجود هزینه های نصب و تعمیرات ممکن است این دوربین ها برای برخی ادارات یا کسب و کار ها گزینه ایده آلی نباشند.

 

دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی یکی از محبوب‌ترین انواع دوربین‌های مداربسته است که نقش اساسی در نظارت و مدیریت بر روند تردد افراد و وسایل ایفا می‌کند و اطلاعات 360 درجه از محیط را جمع‌آوری می‌کند. به‌طور ظاهری، این دوربین‌ها شبیه به لامپ‌های رشته‌ای هستند و بر روی پایه‌های لامپ نصب می‌شوند به‌طوری که به‌راحتی تشخیص داده نمی‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که این نوع دوربین‌ها برای محیط‌هایی که به امنیت بالایی نیاز دارند، انتخاب مناسبی باشند.

دوربین مداربسته PTZ

دوربین مداربسته PTZ که با نام Speed ​​Trap هم شناخته می شود، یک گزینه عالی برای استفاده در محیط های اداری است. این دوربین مناسب فضاهای باز است و امکان پوشش دادن به فضاهای بزرگ را دارد. به عنوان مثال، اگر در یک مرکز خرید استفاده شود، می تواند محدوده پوشش خود را چندین برابر دوربین های معمولی افزایش دهد. همچنین دارای قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال است که به نمایش جزئیات دقیق تری از چهره ها و اشیاء می پردازد.

دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD یکی از بهترین گزینه های دوربین های آنالوگ است که از سیستم DTV برای انتقال تصاویر استفاده می کند. این دوربین ها، با استفاده از سیستم کدگذاری AHD، توانایی ارسال تصاویر با کیفیت بالا را دارند که از دوربین های آنالوگ دیگر بیشتر است.

دوربین های مداربسته AHD بر اساس رزولوشن و ظاهر تصویر متفاوتی دارند و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت CCTVSET مراجعه کنید و توضیحات کامل تری را در مورد انواع دوربین های مداربسته مشاهده کنید.

دوربین مداربسته مخفی

برخی از ادارات در هر جامعه ای وجود دارند که امنیت آن ها بیش از جاهای دیگر مهم و حیاتی است و تدابیر امنیتی که برای این امر انجام می دهند با سایرین متفاوت است. دوربین‌های مداربسته مخفی در محیط‌ هایی قرار می ‌گیرند که دارای نورافکن، آداپتور ها و آشکارساز های دود هستند. این نوع دوربین مداربسته معمولا در انبار ها و دفاتر بانکی برای کنترل صندوق ها استفاده می شود.

بعضی ادارات در هر جامعه، امنیتشان بسیار حیاتی و مهم است و برای حفظ امنیت خود از تدابیر و دستگاه‌های امنیتی خاصی استفاده می‌کنند. برای مثال، دوربین‌های مخفی با قابلیت نورافکن، آداپتورها و آشکارسازهای دود از ابزارهایی هستند که در انبارها و دفاتر بانکی برای کنترل امنیت صندوق‌ها استفاده می‌شوند.

دوربین مداربسته تحت شبکه ip

همچنین از آن جایی که ساختار این دوربین فقط با اینترنت کار می کند، اگر در جای دیگری به اینترنت دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را وارد کنید، می توانید تصاویر دوربین مداربسته را داشته باشید. این نوع دوربین به دلیل امنیت بالایی که نسبت به سایر دوربین های مداربسته قیمت بیشتری دارد و همین امر باعث شده است که از این دوربین در دفاتر امنیتی و حساس بیشتر استفاده شود; البته دوربین مداربسته IP نسبت به سایرین هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد، پس نگران مبلغی که برای آن می پردازید نباشید. 

بهترین برند دوربین مداربسته اداری

در ادارات معمولا از برندهای معتبر استفاده می‌شود تا مشکلات آینده را جلوگیری کنند و هزینه‌های اضافی را کاهش دهند. بنابراین بهتر است از برندهای معتبر استفاده کنید تا از مشکلات و خسارات غیرقابل جبرانی در آینده جلوگیری کنید، چرا که برندهای بی نام و متفرقه ممکن است ارزان باشند اما ممکن است به مشکلات بزرگی انجامید.

اگر به دنبال برندی معتبر برای تجهیز محیط اداری خود هستید، برند های هایک ویژن، هیلوک و یونیارچ جزو پرفروش ترین برند های دوربین مدار بسته در جهان و ایران هستند. علیرغم شهرت بین المللی این برند ها، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن ها باعث شده تا مشتریان زیادی در سراسر کشور کاربر و متقاضی آن ها باشند.

 

دلایل نصب دوربین مداربسته در اداره ها

ممکن است به دوربین امنیتی در دفتر یا محل کار نگاه کنید تا بپرسید دلیل نصب دوربین چیست. دلایل قانونی زیادی برای نصب دوربین مداربسته در دفتر و محل کار شما وجود دارد. از مزایای نصب دوربین مدار بسته اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش سرقت
  •  

جلوگیری از تغییرات اسناد مالی و حقوقی شرکت

  •  

نظارت و نظارت بر عملکرد کارکنان روزانه

  •  

امکان کنترل از راه دور (Remote Monitoring)

  •  

بهبود خدمات مشتری و عملکرد کارکنان

  •  

جلوگیری از ورود افراد متفرقه

  •  

نظارت بر عملکرد صحیح فعالیت ها

  •  

دستیابی به عملکرد کارکنان و مشتریان

  •  

کنترل از راه دور از طریق اندروید، iOS یا هر سیستم عامل دیگری

  •  

فیلمبرداری با قابلیت تشخیص و تشخیص حرکات و صدا ها

  •  

فیلمبرداری شبانه روزی

  •  

پوشش بخش خصوصی

  •  

امکان حذف بخشی از ویدیو وجود ندارد

  •  

تشخیص و دستکاری سیستم دوربین مداربسته اداری

  •  

قابلیت ضبط قبل از زنگ هشدار

  •  

ضبط دسترسی غیرمجاز

  •  

قابلیت ضبط مداوم (میزان ذخیره سازی تصویر بسته به هارد دیسک و فضای ذخیره سازی دستگاه های مختلف متفاوت است.)

  •  

قابلیت زوم اپتیکال دیجیتال

  •  

زنگ تشخیص حرکت