4 یارانه در شهریور ماه کدامند؟؟

منتظر این 4 یارانه جدید رئیسی در شهریور باشید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ستاره پارسی : یارانه های جدید در راه است. یارانه جدید دولت رئیسی در شهریور ماه پرداخت می شود. این یارانه ها شامل چه چیزی هستند؟ در ادامه جزئیات دقیق پرداخت یارانه را مطلعه کنید.

در ششمین ماه سال ۱۴۰۰ مطابق ماه‌های گذشته، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودرو‌های شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ ۱۵۰۰ تومان واریز شد.

همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

بر این اساس، سهمیه بنزین خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها در ساعت صفر بامداد امروز (اول شهریور ماه) در کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد.

 

سهمیه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها طبق جدول زیر به کارت‌های شخصی واریز شده است

یارانه‌های واریزی شهریور کدام‌ هستند؟

در این میان، دولت جدید باید روند واریز یارانه‌های ماه‌های گذشته را در ماه پیش‌رو ادامه دهد و در شهریور دو یارانه ثابت نقدی و معیشتی بنزین را واریز کند.

یارانه معیشتی بنزین

براساس اطلاعیه‌هایی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هر ماه منتشر می‌کند، باید بیست و دومین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۱۰ شهریور) به حساب سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط واریز شود.

مبلغ این یارانه همانند دوره‌های قبل برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان، خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

یارانه نقدی

صد و بیست و هفتمین مرحله یارانه نقدی نیز در شهریور پرداخت می‌شود.

واریز یارانه نقدی نیز زمان‌بندی مشخصی دارد، این یارانه باید در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ شهریور واریز شود.

طی سال‌های گذشته مبلغ یارانه نقدی به طور ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ هزار بوده، اما خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور مبلغی بیش از این مقدار را می‌گیرند.

حقوق و وام بازنشستگان

در خصوص حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باید واریز حقوق‌ها را از ۲۰ شهریور آغاز کند. همچنین براساس گفتگو رئیس کانون بازنشستگان استان تهران دومین نوبت وام هفت میلیون تومانی نیز در شهریور به حساب متقاضیان دریافت این وام واریز می‌شود.

در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری نیز باید در پایان شهریور، چهارمین نوبت وام ۱۰ میلیون تومانی به حساب بیش از ۲۰ هزار نفر واریز شود.

یارانه جدید

ابراهیم رئیسی وعده داده که یارانه جدید در قالب «کارت رفاهی معیشتی» به پنج دهک اول پرداخت شود. مبلغ این یارانه برای خانوارهای سه دهک اول ۲۰۰ هزار توامان و برای خانوارهای دهک چهارم و پنجم ۱۵۰ هزار تومان است.

 سومین نوبت یارانه کرونا در هفته آینده پرداخت خواهد شد؟

ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده را تعطیل اعلام کرده، تاکنون پس از تعطیلی‌ها دو نوبت یارانه کرونا پرداخت شده است. آیا سومین نوبت یارانه تعطیلی کرونا در هفته آینده پرداخت می‌شود؟

 براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل شود. جزئیات این تعطیلی هنوز مشخص نیست اما به توجه به اوج گرفتن موج پنجم و شیوع گسترده نوع دلتا ویروس کرونا به نظر می‌رسد که مشاغل بسیاری تعطیل شوند.

به نظر می‌رسد اگر قرار باشد یارانه تعطیلی کرونا جدیدی پرداخت شود مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر باشد و احتمالا باید حدود ۳۰ میلیون نفر ار شامل شود. یا این که دولت سناریو دیگری را در نظر بگیرد، یعنی تعداد یارانه‌بگیران را کاهش اما مبلغ آن را افزایش دهد.

در بحبوحه تعطیلی در موج پنجم، این موضوع نیز مطرح شد که دولت چند روز را تعطیل اعلام کند اما یارانه بپردازد. در سال گذشته دو مرتبه یارانه تعطیلی کرونا پرداخت شد. حالا به نظر می‌رسد پرداخت یارانه در تعطیلی پیش‌رو نیز خیلی دور از ذهن نیست.

چرا که پیش از این نیز در هر دو شش ماهه اول و دوم سال ۹۹ نیز برای حمایت‌ از خانوارها در دوران تعطیلی مشاغل یارانه تعطیلی کرونا پراخت شد.

پرداخت دو نوبت یارانه کرونا در یک سال اخیر

اولین یارانه تعطیلی کرونا در اسفند ۹۸ پرداخت شد. این یارانه تعداد کمی از خانوارها را شامل می‌شد و مبلغ آن بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای هر خانوار بود. در واقع دولت روحانی در اسفند ۹۸ اعلام کرد که در چهار ماه اسفند ۹۸ و فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ یارانه تعطیلی کرونا پرداخت می‌کند. حدود سه میلیون نفر نیز این یارانه را دریافت کردند.

نوبت دوم یارانه تعطیلی کرونا در شش ماهه دوم سال ۹۹ پرداخت شد. دولت در آذر اعلام کرد که به دنبال تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل در دوره کرونا، به خانوارها یارانه می‌دهد. این یارانه به بیش از ۱۱ میلیون خانوار پرداخت شد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت شناسایی یارانه‌بگیران را بر عهده داشت.

طبق آخرین خبر، ۳۴ میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه شدند که ۹ میلیون نفر آن از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ۲۵ میلیون نفر دیگر نیز افرادی کم‌درآمد، بدون حقوق ثابت و فاقد بیمه بودند.

مبلغ این یارانه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر ۱۰۰ هزار تومان است.

دو سناریو برای مبلغ یارانه تعطیلی کرونا

بنابراین دو سناریو برای پرداخت یارانه تعطیلی کرونا جدید وجود دارد. یکی این که این یارانه به جمعیت زیادی پرداخت شود اما مبلغ آن حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر باشد.

دومین سناریو نیز این است که این یارانه به جمعیت کمتر از ۱۰ میلیون نفر پرداخت شود که در این صورت مبلغ یارانه می‌تواند تا حدود ۲۰۰ هزار تومان نیز افزایش یابد.

زمان دقیق واریز  یارانه یک میلیونی رئیسی مشخص شد

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها در ماه های گذشته، زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه سال جاری مشخص شد. بر این اساس یکصد و بیست و ششمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال جاری روز چهارشنبه 20 مرداد راس ساعت 24 پرداخت خواهد شد.

کسر قسط کرونا از یارانه نقدی این ماه

یارانه پرداختی مرداد ماه( 1400 ) مانند سنوات  گذشته به ازای هر نفر 455,000  ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده ،این ماه چهاردهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا ازیارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

آیا یارانه نقدی مرداد ماه افزایش می یابد؟

از این پس یارانه‌ها را باید دولت رئیسی واریز کند، اولین یارانه واریزی دولت جدید یارانه نقدی مرداد است که باید در روز چهارشنبه هفته آینده یعنی 20 مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد. در وعده رئیسی آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود.

رئیسی گفته که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین پرداخت می‌شود. براساس زمان‌بندی که طی ماه‌های گذشته رعایت شده، در روز دهم هر ماه یارانه معیشتی واریز می‌شود که مبلغ آن متناسب با تعداد اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. ۶۰ میلیون نفر نیز این یارانه را می‌گیرند.

دومین یارانه نیز یارانه نقدی است که در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مبلغ این یارانه نیز طی بیش از ۱۰ سال گذشته به طور ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است. همچنین ۷۸ میلیون نفر نیز جزو لیست یارانه‌بگیران نقدی هستند.

دولت دوازدهم آخرین یارانه را یکشنبه هفته جاری یعنی ۱۰ مرداد به حساب سرپرتسان خانوار واریز کرد و ازین پس دولت سیزدهم وظیفه واریز یارانه‌ها را بر عهده دارد. اولین یارانه‌ای که دولت رئیسی باید واریز کند یارانه نقدی مرداد است.

مبلغ یارانه چقدر است؟  مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که در دهک‌های چهارم و پنجم هستند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم ۷۵۰ هزار تومان است.

اولین مرحله کی واریز می‌شود؟ در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود.