علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی از وی خواست زمینه فسخ قرارداد واگذاری شرکت هپکو را فراهم کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار فسخ قرارداد واگذاری هپکو شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

با احترام، ضمن تبریک هفته دولت به جنابعالی و کلیه کارکنان و مدیران دولت جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که مستحضرید شرکت هپکو اراک به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین و مجهیزترین تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی و عمرانی در کشور که محصولات تولیدی آن در طی حدود 40 سال در جای جای میهن اسلامی وسیله عمرا نو آبادی کشور بوده و در طی سال‌های دفاع مقدس هم نقش ممتاز در تحقق اهداف مهندسی رزمی داشته و شهدای زیادی نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

با عنایت به اینکه این شرکت در فرآیند خصوصی بهره‌مند شود، متأسفانه مسیر قهقرایی طی نموده و با کاهش مستمر تولید و تعداد کارکنان از یک طرف و افزایش بدهی‌های بانکی و غیربانکی و زبان انباشته از طرف دیگر مواجه شده است، همچنین با عنایت به اعلام انصراف سهامدار خصوصی عمده شرکت هپکو و ایجاد پیچیدگی زیاد در وضعیت مالی این شرکت به ویژه پس از تحقق افزایش سرمایه‌ آن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از طریق بورس اوراق بهادار، واگذاری مجدد سهام این شرکت به سهامدار خصوصی جدید در شرایط بن‌بست کنونی عملاً امکانپذیر نمی‌باشد.

لذا با عنایت به مراتب فوق به نظر می‌رسد منطقی‌ترین راهکار برای برون رفت از بن‌بست و شرایط بحرانی کنونی، فسخ قرارداد واگذاری سهام شرکت هپکو به سهامدار خصوصی کنونی و بازگشت سهام آن به دولت باشد تا ان‌شاءالله پس از طی یک دوره آرامش در این شرکت و تقویت شرایط تولید و فروش و بهبود شرایط مالی، زمینه واگذاری مجدد سهام آن فراهم گردد. علیهذا خواهشمند است اوامر مقتضی در این خصوص را حسب صلاحدید امر به ابلاغ فرمائید.