وزیر نفت و گاز عمان گفت کشورهای تولید کننده نفت باید به نفت بشکه ای ۶۰ دلار عادت کنند چون در شرایط فعلی بازار احتمال رسیدن نفت به ۸۰ دلار در هر بشکه بسیار کم است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، الرومحی در ابوظبی گفت:«تمام تولیدکنندگان نفت بشکه ای 80 دلار را به جای 60 دلار می خواهند ولی آیا این منطقی است؟ در شرایط فعلی احتمالاً نه. ما باید با همین شرایط اقتصادی کنار بیاییم. من هم دوست دارم قیمت نفت از 60 دلار به 80 دلار برسد ولی این احتمال بسیار کم است».

عمان یکی از تولیدکنندگان نفت حاشیه خلیج فارس است که عضو اوپک نیست ولی یکی از اعضای ائتلاف اوپک و غیر اوپک به رهبری روسیه است که تولیدش را طبق قرارداد کاهش تولید پایین آورده تا جلوی عرضه اضافی نفت به بازار گرفته شود و قیمت نفت بالا برود.

 طبق گفته اقتصاددانان، عمان به نفت حدود 85 دلار در هر بشکه نیاز دارد تا بتواند بودجه اش را متعادل نگه دارد.

 اوپک و متحدانش قصد دارند یک حداقل قیمت برای نفت ایجاد کنند ولی قیمت فعلی نفت که کمی بالاتر از 60 دلار در هر بشکه است، بسیار کمتر قیمت مورد نیاز عربستان است. عربستان به نفت حدود 80 دلار در هر بشکه نیاز دارد.

 الرومحی در ابوظبی گفت  عمان دوست دارد قیمت نفت تا 70 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

 وزیر نفت عمان روز دوشنبه گفت هنوز خیلی زود است که تصمیم بگیریم شرایط فعلی بازار نیاز به کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش دارد یا نه.

 کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک روز پنجشنبه در ابوظبی برگزار می شود. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت این کمیته در مورد اتخاذ معیار های جدید برای کنترل شرایط بازار جهانی نفت و تعادل آن بحث می کند.  الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت اعضای این گروه در مورد کند شدن رشد تقاضای نفت جهان هم صحبت خواهند کرد.