وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، کسری بودجه دولت واشنگتن در سال ۲۰۱۹ به حدود یک تریلیون دلار می‌رسد. عدم توازن مالی ایالات متحده به‌رغم تداوم رشد اقتصادی در حال گسترش است. کسری ۲۰۵ میلیارد دلار یا ۲۶ درصد در سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ه نقل از پایگاه خبری هیل، تصویر مالی رو به وخامت آمریکا با وعده‌های دلنواز دونالد ترامپ برای حذف بدهی فدرال ظرف مدت هشت سال در تناقض است. کسری بودجه در دوره ریاست جمهوری ترامپ حدود ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد. ترامپ از زمان روی کار آمدن، افزایش هزینه‌های هنگفت را تایید کرده است و موجب شد تا حساسیتی که جمهوری‌خواهان در دوران اوباما به کسری داشتند، رها کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۱ به دنبال تصویب اصلاحیه قانون اساسی بودند که دولت را به توازن بودجه‌ها ملزم می‌کرد. دولت اوباما هم یک کمیسیون کسری بودجه تشکیل داد تا راه‌های کاهش رشد بدهی دولت بررسی شود. اما این کارها از دور خارج شدند و کارشناسان حوزه بودجه ایالات متحده شاهد کسری سالانه چندین تریلیون دلاری در آینده خواهند بود.

شکاف در بحث درآمدزایی و هزینه که به آن کسری اطلاق می‌شود، در سال مالی ۲۰۱۹ که ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، به ۹۸۴ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۲ بود. دولت آمریکا ۴.۴ تریلیون دلار در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف هزینه کرده است و ۳.۵ تریلیون دلار از مالیات‌ها و راه‌های دیگر درآمدزایی کرده است. مقام‌های دولت ترامپ از افزایش کسری دفاع نکرده‌اند اما کنگره را مقصر عدم تلاش برای کاستن از هزینه‌ها معرفی می‌کنند.