پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معیارهای زیبایی بینی و فرم بینی استاندارد

بینی ساختار برجسته بین چشم‌ها است که هوا را برای تنفس فراهم می‌کند، به حس بویایی کمک می‌کند و زباله‌های خارجی ناشی از استنشاق را پاک می‌کند. گاهی اوقات بد فرمی بینی منجر به اختلال در مکانیسم‌های ذکر شده می‌شود و فرد را با مسائل چالش برانگیز روبه رو می‌نماید. همانطور که در سطح جمعیت می‌بینید تعداد قابل توجهی از افراد جامعه از داشتن تقارن صورت و نسبت‌های استاندارد محروم هستند به عنوان مثال، برخی از افراد قسمت پایین صورتشان بیش از حد بلند است و برخی دیگر بلعکس. در این شرایط زیباجویان به سمت اصلاح ساختار و فرم بینیشان کشیده می‌شوند و مرتبا راهکارهای موجود را برای یک اقدام اساسی بررسی می‌کنند. ما سعی داریم در این مقاله از استاندارد سازی بینی متناسب با چهره از زبان دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی برای شما اطلاعات جامع و علمی را جمع آوری کنیم؛ لطفا با ما همراه باشید.

1

فرم بینی متناسب با چهره چه ویژگی‌هایی دارد؟

مفهوم و تعریف زیبایی گسترده است و این تعریف در فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف متفاوت می‌باشد زیرا انسان تمایل دارد که جذابیت را به طرق مختلف درک کند و به قول معروف "زیبایی در چشم بیننده است." درک و فهم معیارهای فرم بینی استاندارد یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که هر جراح زیبایی باید با آن روبرو شود. طبق گزارشات بصری منتشر شده از مراکز جراحی‌های زیبایی ثابت شده است که یک بینی زیبا نسبتا کوچک، صاف و متقارن است و آحاد جامعه آن را می‌پسندند. جنسیت یکی از اولین ملاحظات در تعیین فرم بینی استاندارد از روبه رو و نیم رخ است. در واقع یک بینی برجسته و کم قوس برای مردان مورد پسند است در حالیکه بینی باریک، کوچک و قوس‌دار ظاهری زیباتر و زنانه‌تری برای خانم‌ها ایجاد می‌کند. نه فقط از سمت جلو، مشخصات جانبی بینی نیز باید با سایر اجزای صورت تطبیق یابد. هنگام شکل دادن به بینی با هر متد جراحی و غیر جراحی چند نکته مهم و اساسی وجود دارد که بر پروفایل تأثیر می‌گذارد به عنوان مثال نسبت زاویه بینی به پیشانی، زاویه بینی و لب، زاویه بینی و چانه، زاویه و فاصله چانه تا گردن و ... . یک پزشک کار بلد و باتجربه باید تمام این نسبت‌ها و زوایا را در حالت تعادل با یکدیگر نگه دارد. به طور کلی هدف از فرمدهی بینی برای آقایان ایجاد بینی نسبتا پهن با پل محکم و کم یا بدون قوس است در حالیکه هدف از فرمدهی بینی برای خانم‌ها این است که استخوان‌های بینیشان صاف، باریک، قوس‌دار با نوک رو به بالا باشد که به زیبایی با صورت، ابروها و پیشانیشان ترکیب می‌شود.

 

انواع بینی و ویژگی‌های آن

بینی استخوانی

  1. در بینی استخوانی پوست بینی نازک تر است و چربی کمتری دارد.
  2. در این نوع بینی غضروف بزرگتر و قوی‌تر است.
  3. بینی‌های استخوانی به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند پوست نازک و استخوان‌های قوی، ایده آل ترین بینی برای جراحی بینی هستند و در اکثر مواقع در این بینی‌ها نتایج خوبی حاصل می‌شود.
  4. بینی‌های استخوانی غضروف بیشتری دارند

بینی گوشتی

  1. از ویژگی‌های بینی گوشتی می‌توان به وجود پوست ضخیم و چرب و ضعف غضروف اشاره کرد.
  2. در این نوع نوک بینی معمولاً شکل ناخوشایندی دارد و سوراخ های بینی پهن است.
  3. بینی‌های گوشتی پوست ضخیم‌تری نسبت به بینی‌های استخوانی دارند
  4. غضروف بینی گوشتی ضعیف است.
  5. پوست بینی و بافت‌های نرم زیرین آن که حاوی مقداری چربی و غدد است به دلیل نداشتن پایه یا داربست مناسب تغییر شکل داده و پهن و افتاده می‌شود.
  6. بینی گوشتب بیشتر در مردان دیده می‌شود
  7. نوک این نوع بینی اغلب نرم و گوشتی است
  8. نوک بینی گوشتی معمولا به سمت پایین متمایل است و هنگام خندیدن این موضوع تشدید می‌شود
  9. پره‌های بینی گوشتی غالبا باز و ضخیم است

راهکارهای کوچک کردن فرم بینی استخوانی و گوشتی

2

برای رسیدن به بینی زیبا فرمول خاصی وجود دارد که در هر متدی باید رعایت شود و به همین دلیل است که انتخاب یک جراح پلاستیک که دارای تخصص فنی و همچنین حس هنری واقعی باشد بسیار مهم است. در ادامه به برخی از راهکارهای پرطرفدار و سایر روش‌های پزشکی استاندارد سازی فرم بینی اشاره می‌کنیم:

  1. آنزیم بینی: طی این متد پزشک اقدام به تزریق آنزیم هیالاز و بلورهای هیدروکسی آپاتیت کلسیم در 3 الی 6 جلسه به منظور فرمدهی بینی می‌نماید.
  2. تزریق ژل: ژل، فیلر یا پرکننده موقت موادی هستند که از هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند و تزریق آن‌ها برای استاندارد سازی فرم بینی حدودا بین 6 تا 10 ماه ماندگاری خواهد داشت. این پرکننده را همچنین می‌توان با تزریق آنزیمی به نام هیالورونیداز حل و تزریق کرد.
  3. تزریق چربی: تزریق چربی به بینی را می‌توان یک متد فرمدهی بینی در نظر گرفت و طی آن نواقص بینی عمل شده یا بینی‌های افتاده به طور طبیعی با چربی بدن خود فرد زیباجو برطرف می‌گردد.
  4. عمل بینی گوشتی: عمل زیبایی بینی گوشتی از پیچیده‌ترین انواع جراحی بینی به شمار می‌رود و نیازمند مهارت، سلیقه، صبر و تجربه بسیار زیادی است. هدف از انجام این نوع عمل، بالا بردن نوک بینی گوشتی و همچنین تقویت غضروف‌های بینی با غضروف بدن خود فرد می‌باشد. تنها زمانی نتیجه عمل بینی گوشتی دائمی و غیر قابل برگشت است که یک پزشک کارکشته را انتخاب کرده و زیباییتان را به دستان او بسپارید.
  5. عمل بینی استخوانی: خانم و آقایانی که بینیشان استخوانی است می‌توانند عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی را با بیشترین میزان کیفیت نزد یک پزشک ماهر انجام دهند. همانطور که می‌دانید بینی‌های استخوانی غضروف بیشتری دارند و فرمشان ساده‌تر از بینی‌های گوشتی اصلاح می‌شود بنابراین جراح اندازه بینی را به طبق نظر و خواسته زیباجو می‌تواند کاهش دهد. این جراحی غالبا تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود و بین 2 الی 3 ساعت ممکن است طول بکشد.

هزینه جراحی بینی در مطب دکتر سعید شیرنگی چقدر است؟

قیمت عمل زیبایی بینی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و عوامل مختلفی همچون فرم بینی، وجود یا عدم وجود مشکلاتی مانند انسداد یا تنگی کانال تنفسی و موارد متعدد دیگری در تعیین هزینه عمل تاثیرگذارند. داشتن یک بینی متقارن و بی نقص منجر به افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود بنابراین اگر ظاهر بینیتان این ویژگی‌ها را ندارد و شما از شکل آن رضایت ندارید و قصد ترمیم آن را دارید می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره با دکتر شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک با مطب ایشان تماس بگیرید تا قبل از تعیین هزینه شما را با دقت مورد بررسی قرار بدهند. هزینه جراحی بینی در تهران و کرج توسط دکتر سعید شیرنگی با توجه به انجام اقدامات اضافه همچون استفاده از غضروف یا استخوان اضافه، میزان ناهنجاری‌های بینی، مواد مصرفی و دستمزد پزشک و تکنسین‌ها متفاوت خواهد بود. ایشان صرفا زیبایی را برای جراحی مد نظر قرار نمی‌دهند و در واقع هدفشان هدیه دادن زیبایی در قالب سلامتی افراد می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از شروع رنج قیمت جراحی بینی با شماره تلفن 09128490324 تماس حاصل فرمایید.

https://www.drgoksel.com/eng/how-to-decide-if-the-nose-fits-your-face.html