پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا سابلیمینال از نظر عملی تایید شده است؟آیا سابلیمینال از نظر عملی تایید شده است؟

به عنوان اعضای جامعه مصرف‌کننده، همه ما در معرض پیام‌های ناخودآگاه بوده‌ایم.

پیام‌های پنهانی که مدت‌ها هنر تاریک متقاعدسازی محسوب می‌شد، اغلب به تئوری‌های توطئه سیاستمداران و تبلیغ‌کنندگانی که از آنها برای دستکاری ذهن و اصلاح رفتارهای ما استفاده می‌کردند، مرتبط است.

اما آیا پیام های سابلیمینال واقعا کار می کنند؟ و اگر چنین است، چگونه؟

کاوش علمی سابلیمینال از زمانی که برای اولین بار در دهه 1950 به دانش عمومی رسید، به آرامی در حال بلوغ است. در اینجا ما سعی می کنیم شما را در طول 60 سال تحقیق و آزمایش زیرآگهی راهنمایی کنیم تا بتوانید از این دانش برای توانمندسازی خود استفاده کنید.

آیا سابلیمینال از نظر عملی تایید شده است؟

آیا سابلیمینال واقعی است؟ 

در تئوری، پیام‌های سابلیمینال ایده‌ای را ارائه می‌کنند که ذهن خودآگاه آن را تشخیص نمی‌دهد. مغز ممکن است اطلاعات را نادیده بگیرد زیرا به سرعت ارائه می شود. به عنوان مثال، کلمه "رتس" در هنگام تبلیغات حمله ای که کمپین جورج دبلیو بوش برای لکه دار کردن نامزد ریاست جمهوری ال گور در انتخابات سال 2000 راه اندازی کرد، برای مدت کوتاهی روی صفحه سوسو زد. یک کلمه تأثیرگذار را نیز می‌توان با تصاویر پوشاند، مانند «سکس» که توسط تکه‌های یخ در تبلیغات Gilbey’s Gin بیان شده است. اینکه آیا این تلاش‌ها بر رای‌دهندگان و مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته است، ناشناخته است.

در حین رانندگی سعی کنید سابلیمینال گوش نکنید ، هرچند که این دانشمندان ثابت کردند که اینها مربوط به پیام های فراآستانه ای هست ، اما تجربه ی ما میگوید که وقتی ذهن شما تحت تاثیر پیام های سابلیمینال هست و در محیطی هستید که سابلیمینال درحال پخش شدن هست (با اسپیکر یا هدفون) ، سطح هوشیاری شما 10 الی 15 درصد کاهش می یابد ؛ مثلا اگر در حالت عادی که سابلیمینال پخش نمی شود، سطح هوشیاری شما 100 باشد ، هنگام پخش سابلیمینال هوشیاری شما حدود 90 هست !

به همین خاطر حافظه ی فعال یا لحظه ای شما ، ممکن است که خیلی خوب وقوی عمل نکند! خصوصا در مواقعی مثل رانندگی که لازم است عکس العمل های ما خیلی سریع و تصمیم گیری ها به موقع باشد ، میتواند ایجاد خطر کند.

آیا علم سابلیمینال را تایید می کند؟

مطالعات بسیار خوب و مستند زیادی وجود دارد که ثابت می کند پیامهای زیرمجاز می توانند اثرات قابل اندازه گیری و ماندگاری ایجاد کنند ، از شکستن عادت های بد تا بهبود عملکرد.

در حقیقت ، تأییدهای پنهان می تواند برای بهبود هر بخش از زندگی شما استفاده شود - از تغییرات عمیق داخلی تا پیشرفت در جسم و بدن شما. به عنوان مثال، می توانید انگیزه خود را افزایش دهید ، عزت نفس خود را تقویت کنید ، بیماری ها و فوبیا را درمان کنید ... این امکانات واقعا بی پایان است!

 

  1. اسناد علمی بودن سابلیمینال در نیویورک تایمز the newyork times
  2. اسناد علمی بودن سابلیمینال در انجمن روانشناسی آمریکا American Psychological Association
  3. اسناد علمی بودن سابلیمینال در دانشگاه آکسفورد Oxford Neoro Science
  4. اسناد علمی بودن سابلیمنال در ژورنال های علمی Plos One
  5. اسناد علمی سابلیمنال درانستیتوی سابلیمینال تراپی Subliminal Therapy Institute
  6. اسناد علمی سابلیمینال درمرکز ملی بیوتکنولوژی آمریکا

آیا سابلیمینال ها از نظر علمی مورد تایید هستند؟

بله استفاده از قدرت سابلیمینال ها یا به عبارت بهتر قدرت تلقین کاملا در مسائل گوناگون اثبات شده است. سابلیمینال ها در واقع تلقین در سطح ناخودآگاه هستند که به مراتب قوی تر و پر نفوذتر از تلقین در سطح خودآگاه است. برای مثال؛ در یکی از تحقیقات ادراک انسان که بر اساس باورها شکل می گیرد و می تواند بر ساختار شیمیایی خون تاثیر بگذارد و تک تک سلول های بدن را تحت تاثیر آن باور تغییر دهد، همچنین با تغییر ادراک ،ذهن شما می تواند تا ژن ها و دی ان ای شما را تغییر دهد و بیش از ۳۰۰۰۰ تغییر در هر فرآورده ژن ایجاد کند و در نتیجه کد ژن ها و ساختار دی ان ای تغییر پیدا کرده و فرد تغییرات جسمی و تغییرات ذهنی و روانی را تجربه خواهد کرد که بیش از ۹۵ درصد این تغییرات دائمی و همیشگی هستند.

آیا سابلیمینال از نظر عملی تایید شده است؟

نتیجه

پس از قدم زدن در تاریخچه آزمایش‌های سابلیمینال، می‌توانید ببینید که پیام‌های سابلیمینال فقط جادوی سیاه نیست - علم هم در آن وجود دارد. و مهم نیست که چقدر بخواهیم بر واکنش‌های خود کنترل داشته باشیم، تحت تأثیر تأثیرات خارجی هستیم - بدون اینکه از آن آگاه باشیم و یا از آن آگاه باشیم.

ویکاری ممکن است در مورد فروش بیشتر کوکاکولا و پاپ کورن به سادگی با چشمک زدن متن های پیشنهادی روی صفحه فیلم دروغ گفته باشد. با این حال، آزمایش‌های پیشرفته توسط Karremans و Stroebe ثابت کرد که پرایمینگ بصری می‌تواند در تغییر احساس ما مؤثر باشد و متعاقباً بر ما تأثیر بگذارد تا بر اساس این احساسات تصمیم‌گیری کنیم.

علیرغم تمام شواهدی مبنی بر اینکه محرک های ناخودآگاه می توانند رفتارهای خرید ما را تحت تاثیر قرار دهند، آنقدرها که ما فکر می کنیم قدرتمند نیستند. در تمام آزمایش‌هایی که مصرف‌کنندگان ترجیح برند را بر دیگری از طریق پرایمینگ سابلیمینال نشان دادند، تفاوت حاشیه‌ای بود.

در نتیجه، پیام‌های زیرآگاهی می‌توانند به مصرف‌کنندگان فشار بیشتری را برای انتخاب یک محصول یا نام تجاری خاص، بدون توجه به پیام‌ها، ارائه دهند. اما ارزش ویژه برند مبتنی بر اعتماد و شفافیت است. از دست دادن اعتماد مصرف‌کنندگان برای برندها بسیار پرهزینه‌تر از دستاوردهای کوتاه‌مدت ناشی از دستکاری پنهان است.

درمان بیماری ها با سابلیمینال

از سابلیمینال می توان هم در راه های خوب و هم در راه های بد استفاده کرد. امروزه از سابلیمینال برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی و روحی استفاده می شود. این فایل ها حاوی پیام های هستند که در فکر و ضمیر ناخودآگاه تاثیر می گذارد و ما را در تغییرات الگوهای ذهنی کمک می کند.

از این رو سابلیمینال مختلفی اعم از : سابلیمینال سلامتی قلب، سابلیمینال تقویت بینایی و سلامت کامل چشم، سابلیمینال حذف بد خاطرات گذشته و کاهش افسردگی تولید شده است که تاثیرات زیادی در افرادی که از این فایل ها استفاده می کنند داشته است.