پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ترفند دکوراسیون داخلی منزل در سال 1401

آشپزخانه نماد زیبایی و تمیزی و به اصطلاح قلب تپنده هر خانه است. خصوصا اگر خانم خانه دار باشید، چون وقت زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید، اهمیت زیبایی آن دو چندان می شود.

بیایید ابتدا تمام اجزایی از آشپزخانه را که می‌توان بازسازی کرد شناسایی کنیم:

  • تغییر کابینت آشپزخانه
  • اصلاح جای میز کار آشپزخانه طبق مثلث طلایی
  • تغییر طرح و رنگ کاشی های بین کابینتی
  • کاشی کاری پشت کابینت ها
  • نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها
  • تغییر لوازم برقی آشپزخانه
  • اپن کردن آشپزخانه
  • تغییر در کف آشپزخانه
  • ایجاد یا اصلاح سقف کاذب برای آشپزخانه
  • ایمن سازی آشپزخانه

قبل از ادامه این مقاله لازم هست تاکید کنیم این مطلب برگرفته از سایت سلام ساختمان به آدرس salamsakhteman.com است که میتوانید در زمینه مشاوره و اجرای موارد فوق هم از آنها کمک بگیرید. در ادامه مقاله هر کدام از موارد زیر را توضیح می دهیم:

1- قانون مثلث طلایی در آشپزخانه و اصلاح جای میز کار

سه رکن اساسی یک آشپزخانه سینک، گاز و یخچال است. در واقع این 3 مورد اساسی ترین، پرکابردترین و اصلی ترین وسایل مورد نیاز در یک آشپزخانه است. اینها همان سه راس مثلث هستند. اولا باید میزکار در فضایی بین سنک و گاز باشد. در این صورت خیلی راحت می توان مواد لازم برای غذا را آماده نمود. توصیه می شود عرض این فضا بین 90 تا 120 سانتی متر باشد. هر چه طول اضلاع این مثلث کمتر باشد بهتر است. چون کسی که در آشپزخانه مشغول آشپزی است کمترین میزان جابه‌جایی را دارد.

 

2- تعویض درب کابینت یا تعویض کلی کابینت ها

زیاد شنیدید که اگر بودجه کمی دارید فعلا درب های کابینت خود را عوض کنید و بگذارید همان بدنه فلزی باقی بماند. سلام ساختمان این مورد را به خوبی و با حساب و کتاب مالی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که تعویض کلی کابینت ها و تعویض درب کابینت ها آن طور که باید، تفاوتی ندارند.

برای تعویض درب در صورتی که بدنه کابینت های شما فلزی باشد، باید علاوه بر هزینه درب ها و قفل های مخصوص، آن قسمت هایی از کابینت فلزی که مشخص است را ام دی اف کنید. چون اگر این کار را نکنید آشپزخانه شما بسیار ناهمگون و زشت خواهد بود.

این را هم مد نظر بگیرید که در صورت تعویض درب، دست شما برای یک طراحی خلاق و آزادانه بسته است. ضمن اینکه می توانید کابینت های فلزی خود را حدود 20 تا 30 درصد هزینه کابینت ام دی اف به فروش برسانید.  موارد گفته شده بسیار کلی بوده و ممکن است برای کابرد مد نظر شما تعویض درب گزینه مناسبی باشد ولی خوب است قبل از ایجاد هر تغییری این محاسبات و ملاحظات را در نظر بگیرید.

3- تعویض کاشی بین کابینتی

شما در هر شرایطی می توانید کاشی های بین کابینتی را عوض کنید. اما اگر کابینت های خود را عوض کردید مجبور هستید کاشی های بین کابینتی را تغییر دهید. چون باید هارمونی رنگی بین کاشی ها و کابینت ها برقرار باشد.

4- تعویض کاشی های پشت کابینت ها

وقتی که کابینت های خود را تعویض می کنید کاشی های پشت کابینت را هم ببینید. در صورتی که نیاز به تغییر داشت حتما آن را تغییر دهید یا بازسازی کنید.

5- نورپردازی آشپزخانه و کابینت ها

ایده های زیادی برای نورپردازی کابینت ها و کلا آشپزخانه وجود دارد. قبلا فقط بالای کابینت نورپردازی می شد. الان می توانید برای زیر کابینت ها، بالای سینک، جزیره یا داخل کشوهای کابینت نورپردازی دلخواه خود را طراحی کنید.

6- اپن کردن آشپزخانه

امروزه تقریبا همه تمایل دارند آشپزخانه اپن داشته باشند. خصوصا اگر متراژ خانه کم باشد آشپزخانه اپن متراژ خانه را بزرگتر نشان داده و در توزیع نور طبیعی به قسمت های مختلف خانه موثر است.

مثلث طلایی در آشپزخانه

تقریبا یکی از کارهای پردردسر آشپزخانه اوپن کردن آن است. زیر باید یک دیوار را خراب کنید. اگر خوش شانس باشید این دیوار ستون نباشد، یا اینکه از داخل آن لوله های آب و برق عبور نکرده باشد. ولی در کل باید نورپردازی آشپزخانه را تغییر دهید و چیدمان کابینت ها را بهم بزنید. انجام این کارها تقریبا هزینه زیادی دارد.

7- بازسازی کف آشپزخانه

در آشپزخانه رطوبت زیاد است. پس نمی توان از پارکت چوبی استفاده کرد امروزه از سرامیک های با ابعاد بزرگتر یا از پی وی سی یا کفپوش اپوکسی استفاده می شود.

8- تغییر لوازم آشپزخانه

قطعا یکی از بهترین و در عین حال پرهزینه ترین کارها تغییر لوازم آشپزخانه مثل سینک و گاز و یخچال و ... است. در این نوع تغییر ممکن است لازم باشد کابینت های خود را تغییر دهید. چون احتمالا نیاز دارید یخچال ساید بای ساید بخرید یا ماشین ظرفشویی را به وسایل آشپزخانه اضافه کنید.

کابینت هایگلاس براق در سلام ساختمان

اگر تصمیم به تعویض کابینت های فعلی همزمان با این کار دارید که باید از اول همه چیز رو جانمایی کنید و بعد در خصوص سایز کابینت تصمیم گیری کنید. اگر قصد ندارید کابینت های خود را عوض کنید احتمالا باید از یک کابینت ساز بخواهید تغییراتی در کابینت های فعلی شما ایجاد کند.

9- بازسازی سقف آشپزخانه

یک پیشنهاد دیگر برای بازسازی آشپزخانه بازسازی سقف آن است. می توانید از سقف کاذب، آسمان مجازی یا حتی رنگ روغن استفاده کنید. این بستگی به سلیق و بودجه شما دارد.

10- ایمن سازی آشپزخانه

ممکن است از بحث زیباسازی آشپزخانه فراتر رفته و قصد ایمن سازی آشپزخانه را داشته باشید. در این صورت باید همه وسایل خانه من جمله کابینت ها، سینک و ... را جدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. توجه کنید که نصب کابینت همیشه در آخرین مرحله صورت می گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله تمام نکاتی که در خصوص بازسازی آشپزخانه باید مد نظر داشته باشید مطرح شد. لازم است بازهم تاکید کنیم نکات فوق برگرفته از سایت سلام ساختمان بوده و می توانید جهت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع بازسازی آشپزخانه و همچنین گرفتن مشاوره به وب سایت سلام ساختمان مراجعه کنید. آن طوری که برداشت می شود سلام ساختمان در اجرای ایده هایتان نیز می تواند به شما متخصصین تایید شده معرفی کند.