پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

مروزه، با توجه به اهمیت مبحث تصفیه صحیح فاضلاب، عدم انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در محیط، عدم فرسایش و آسیب سازه ای پکیج تصفیه فاضلاب، بهینه بودن و اصولی بودن انجام پروسه های فرایندی در حوضچه های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب و ظاهر شکیل با رنگ آمیزی اصولی و بهینه پکیج تصفیه فاضلاب جزو دغدغه های اصلی مهندسین محترم مشاور و کارفرمایان و صاحبان صنایع به هنگام خرید و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب میباشد. بنابراین ارزش طراحی، ساخت و اجرای یک پکیج تصفیه فاضلاب اصولی و صحیح، بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ چرا که انتخاب ناصحیح، علاوه بر اتلاف هزینه و زمان اضافی، موجب آسیب ها و خسارات غیر قابل جبران معنوی نظیر آلودگی های زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع را فراهم می آورد.

گروه تخصصی تولیدی آب سازه با در نظر گرفتن دغدغه های فوق در زمینه مسائل فنی، ایمنی، فرایندی و سازه ای مربوط به پکیج های تصفیه فاضلاب و ترکیب آن با طراحی اصولی و مقرون به صرفه، در تلاش است با ارائه بهترین، حرفه ای ترین و مقرون به صرفه ترین پروپوزال فنی و مالی پکیج تصفیه فاضلاب، جزو انتخاب های ارجح کارفرمایان محترم در زمینه انتخاب پیمانکار و تولید کننده اصلح باشد که بحمدالله تا به امروز در تحقق این امر مهم موفق بوده است. گروه تخصصی و تولیدی آب سازه طی چندین سال فعالیت تخصصی در زمینه طراحی و تولید و بهره بردای انواع پکیج های تصفیه فاضلاب توانسته است در زمینه برخی از  اشکال مختلف پکیج های تصفیه فاضلاب بصورت انحصاری فعالیت خود را گسترش داه و جزو تولید کننده های برتر پکیج های خاص در زمینه پکیج تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی باشد.

روش های تصفیه فاضلاب

چهار روش متداول برای تصفیه فاضلاب عبارتند از: تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی، تصفیه شیمیایی و تصفیه لجن. در ادامه در مورد این فرآیندها بیشتر آشنا شویم.

  • تصفیه فیزیکی:

در این مرحله از روش های فیزیکی برای تمیز کردن فاضلاب استفاده می­شود. برای حذف مواد جامد از فرآیندهایی مانند غربالگری، ته­نشینی و لایه برداری استفاده می­شود. هیچ ماده شیمیایی در این فرآیند دخیل نیست.

یکی از تکنیک های اصلی تصفیه فیزیکی فاضلاب، ته­نشینی است که فرآیند معلق کردن ذرات نامحلول و سنگین در فاضلاب است. هنگامی که مواد نامحلول ته­نشین می شوند، می توان آب خالص را از آن­ها جدا کرد.

یکی دیگر از روش های موثر تصفیه فیزیکی آب هوادهی می­باشد. این فرآیند شامل گردش هوا از طریق آب برای تامین اکسیژن به آن است. روش سوم فیلتراسیون می باشد که برای فیلتر کردن کلیه آلاینده ها استفاده می­شود. برای عبور فاضلاب و جداسازی آلاینده ها و ذرات نامحلول موجود در آن می­توانید از فیلترهای خاصی استفاده کنید که یکی از پر کاربرد ترین آن­ها فیلتر شنی می­باشد. چربی موجود در سطح برخی از فاضلاب ها را نیز می توان به راحتی از این روش پاک کرد.

  • تصفیه بیولوژیکی:

این روش از فرآیندهای بیولوژیکی مختلفی برای تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب مانند صابون، فضولات انسانی، روغن ها و مواد غذایی استفاده می­کند. میکروارگانیسم ها مواد آلی موجود در فاضلاب را در تصفیه بیولوژیکی متابولیزه می­کنند. این روش را می­توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • فرآیندهای هوازی: باکتری ها مواد آلی را تجزیه کرده و به دی­اکسید کربن تبدیل می­کنند که می تواند توسط گیاهان استفاده شود. در این فرآیند از اکسیژن استفاده می­شود.
  • فرآیندهای بی هوازی: در اینجا از تخمیر برای تخمیر ضایعات در دمای مشخصی استفاده می­شود. در فرآیندهای بی هوازی از اکسیژن استفاده نمی شود.
  • کمپوست سازی: نوعی فرآیند هوازی که در آن فاضلاب با مخلوط کردن خاک اره با آن یا سایر منابع کربن تصفیه می شود.

تصفیه بیولوژیکی که به آن تصفیه ثانویه نیز می­گویند، اکثر مواد جامد موجود در فاضلاب را حذف می­کند، با این حال، برخی از مواد مغذی محلول مانند نیتروژن و فسفر ممکن است باقی بمانند.

  • تصفیه شیمیایی:

همانطور که از نام آن پیداست، این روش شامل استفاده از مواد شیمیایی در فاضلاب می­باشد. کلر، یک ماده شیمیایی اکسید کننده است که معمولا برای از بین بردن باکتری هایی که آب را با افزودن آلاینده ها به آن تجزیه می کنند، استفاده می شود. یکی دیگر از عوامل اکسید کننده که برای تصفیه فاضلاب استفاده می­شود، ازن است.

خنثی سازی تکنیکی است که در آن اسید یا باز به آب اضافه می شود تا آب را به PH طبیعی 7 برساند. مواد شیمیایی از تکثیر باکتری ها در آب جلوگیری می کنند و در نتیجه آب را خالص می کنند.

  • تصفیه با استفاده از لجن:

این یک فرآیند جداسازی جامد-مایع است که جامدات در آن به کمترین رطوبت ممکن می­رسند  و در فاز مایع نیز کمترین ذرات جامد باقی می­مانند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید

http://absaze.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی دستگاهی است که دارای کلیه تجهیزات و مخازن مورد نیاز جهت انجام فرآیند تصفیه فاضلاب بوده و جنس مخازن آن کربن استیل با پوشش اپوکسی است. از پکیج فلزی تصفیه فاضلاب می توان برای تصفیه انواع فاضلابهای بهداشتی و صنعتی در ظرفیتهای کوچک استفاده نمود چرا که در چنین مواردی ساخت تصفیه خانه های متعارف (بتنی) باعث افزایش هزینه ها و مشکلات ساخت و بهره برداری از سیستم می گردد. در این پکیج ها کلیه مخازن، واحدها و تجهیزات مورد نیاز سیستم تصفیه در یک واحد مجتمع شده و سیستم را قادر می سازد که بطور مستقل عملیات تصفیه فاضلاب را به انجام برساند.

همچنین این پکیج ها را می توان در کارگاه های مجهز ساخته و در محل پروژه نصب نمود و بدین ترتیب ضمن ارتقاء کیفیت ساخت می توان زمان مورد نیاز اجرای پروژه را به حداقل رساند. این پکیج ها قادر هستند که انواع فاضلابهای بهداشتی و صنعتی را مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران تصفیه نموده و از آنها جهت مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز  استفاده نمود. همچنین با نصب واحدهای تصفیه تکمیلی می توان پساب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب را برای استفاده مجدد و بازچرخانی آب تصفیه و آماده سازی کرد.

درباره گروه صنعتی و تخصصی آب سازه

گروه صنعتی و مهندسی آب سازه در سال ۸۹، با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است. امروزه این شرکت به عنوان یکی از شرکت های مهندسی بزرگ در زمینه تولید و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب شامل انواع سیستم های فلزی، پلی اتیلنی، کامپوزیتی و ترکیبی فعال می باشد. پیدا کردن راه حل مناسب جهت تصفیه انواع پساب های صنعتی و بهداشتی و راهکارهای مهندسی جهت تصفیه و بهبود انواع آب های صنعتی و خاکستری، از خدمات اصلی شرکت و شعار ماست.

مشاهده محصولات تصفیه آب صنعتی آب سازه از طریق لینک سایت در آب سازه

گروه مهندسی آب سازه در راستای عرضه خدمات زیست محیطی و مهندسی خود با بهره گیری از دانش روز و مشاوره با اساتید دانشگاههای معتبر کشور، اقدام به بروزرسانی توان فنی خود طی چندین سال فعالیت در عرصه این صنعت نموده است.