پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استفاده از کرکره برقی برای پارکینگ موجب افزایش امنیت و سهولت در باز و بسته کردن درب پارکینگ می‌شود. امروزه بسیاری از ساختمان‌ها از کرکره برقی برای درب پارکینگ استفاده می‌کنند. درب کرکره‌ای برای درب ورودی پارکینگِ ماشین استفاده می‌شود و از ورود افراد دیگر، به داخل پارکینگ جلوگیری می‌کند. این درب به آسانی با یک ریموت باز و بسته می‌شود.

 

قیمت درب کرکره ای آلومینیوم پارکینگ

قیمت درب کرکره ای پارکینگ

درب کرکره­ای پارکینگ، تفاوت‌های زیادی با درب‌ها و کرکره‌های معمولی دارد، یکی از این تفاوت‌ها این است که دیگر نیازی به قفل کردن آن ندارید و به راحتی باز و بسته می‌شود. در این مطلب بیشتر در مورد کرکره برقی پارکینگ و درب کرکره­ای پارکنیگ صحبت خواهیم نمود:

 

ساختار کرکره برقی پارکینگ و درب کرکره­ای پارکینگ

کرکره برقی از تعدادی تیغه فلزی تشکیل شده که درون یک ریل قرار گرفته‌اند و به صورت رول شده جمع می‌شوند. رول شدن تیغه توسط یک موتور الکتریکی انجام می‌شود و عملکرد باز و بسته شدن، توسط یک دستگاه الکترونیکی ریسیور مدیریت خواهد شد که دستور را از ریموت کنترل می‌گیرد.

 

هر ریموت به راحتی برای همان کرکره کددهی یا به اصطلاح سِت می‌شود تا هر ریموتی نتواند هر کرکره‌ای را باز کند.موتور کرکره‌های برقی به سه نوع: ساید، سانترال و توبلار یا استوانه‌ای تقسیم می‌شوند.

کرکره برقی رول به داخل

قیمت کرکره برقی

انواع تیغه درب کرکره­ای پارکینگ و درب کرکره­ای پارکینگ

تیغه کرکره‌های برقی پارکینگ در برابر رطوبت و تغییرات دمایی مقاوم هستند. این تیغه‌ها در سه نوع هستند:

 

1. آلومینیومی

 از ویژگی‌های این نوع؛ استحکام نسبتا خوب، وزن کم و قیمت مناسب آن است. انواع مختلفی هم دارد که حتما باید در انتخاب نوع آلومینیومی از کارشناس باتجربه کمک بگیرید.

 

2. گالوانیزه

 این نوع، نوع گران و محکم‌تر برای امنیت بیشتر که وزن بیشتری هم نسبت به انواع دیگر دارد. البته دارای بیشتری خرابی است.

 

3. پلی کربنات و شفاف

داخل ساختمان قابل دیدن است و زیبایی بیشتری دارد. همچنین قابلیت عبور نور به داخل پارکینگ را می‌دهد. برای پارکینگ‌هایی که هیچ پنجره یا ورودی نور ندارند، می‌تواند مفید باشد. صدای کمتری نیز هنگام حرکت تولید می‌کند.

تیغه کرکره بسیار مهم است، هم امنیت پارکینگ و هم عملکرد و طول عمر کرکره به آن بستگی دارد. اکثر پارکینگ‌ها از تیغه آلومینیومی دوجداره استفاده می‌کنند که صدای کمتری دارد.

 

موتور کرکره برقی پارکینگ و درب کرکره­ای پارکینگ

موتور کرکره برقی با توجه به وزن تیغه و تعداد دفعات استفاده در طی روز، انتخاب می‌شود. پارکینگ‌های ساختمان معمولاً به دفعات کم در طی روز کرکره را باز و بسته می‌کنند اما اگر تعداد دفعات زیاد باشد بهتر است از نوع قوی‌تر و مناسب استفاده کرد تا خیلی زود کرکره برقی خراب نشود.

 

اگر پارکینگ وسیع است و بیش از یک یا دو ماشین درون آن قرار می‌گیرد و در طی روز به دفعات عبور و مرور انجام می‌شود حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

 

مزایای کرکره برقی پارکینگ و درب کرکره­ای پارکینگ

یکی از مزیت‌های کرکره برقی پارکینگ، رنگ‌ها و طرح‌های متنوع آن است که می‌تواند با معماری ساختمان هماهنگ انتخاب شود. بنابراین استفاده از آن موجب زیبایی نمای ساختمان شما می‌شود. مزیت دیگر کرکره‌های برقی برای پارکینگ این است که برخلاف درب‌های معمولی فضایی را اشغال نمی‌کنند.

از دیگر مزایای کرکره برقی برای پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. محافظت بیشتر پارکینگ در برابر سارقین
  2. عایق بودن در برابر صدا، گرما و سرما
  3. کاهش ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل پارکینگ
  4. استفاده آسان و سرعت عمل بالا نصب به درب‌های معمولی
  5. تنظیم آسان ارتفاع مناسب برای انواع ساختمان
  6. امکان استفاده از UPS برای مواقع قطع برق در برخی مدل‌ها

 

کرکره‌های برقی پارکینگ قابلیت نصب سنسور هم دارند. سنسور برای این به کار می­رود که اگر در حین خروج از پارکینگ دکمه بستن کرکره زده شد، کرکره با ماشین برخورد نکند. به­طورکلی کرکره برقی امنیت بسیار بالاتری نسبت به درب‌های آهنی دارد و استفاده از آن نیز آسان‌تر است و نیازی نیست فرد برای باز و بسته کردن درب پارکینگ، از ماشین پیاده شود.

 

نگهداری کرکره برقی پارکینگ و درب کرکره­ای پارکینگ

کرکره برقی پارکینگ یا همان درب کرکره­ای پارکینگ همان­طور که گفتیم استفاده آسانی دارد و اگر به درستی استفاده شود طول عمر خوبی هم خواهد داشت. نکاتی در مورد نگهداری از کرکره برقی وجود دارد که دانستن آنها موجب می‌شود طول عمر آن افزایش پیدا کند. در ادامه این موارد را خدمت شما عرض می‌کنیم:

  1. سعی کنید به صورت پی در پی چندین بار کرکره را باز و بسته نکنید.
  2. اجازه بدهید کرکره کامل بسته یا باز شده و زمانی که نصفه است آن را تغییر جهت ندهید.
  3. ریموت کنترل را زیر نور شدید آفتاب یا در معرض رطوبت قرار ندهید.
  4. هنگام شست و شوی کرکره، مراقب باشید آب وارد قسمت بالایی که موتور و رسیور قرار دارد نشود.
  5. از هل دادن و آویزان شدن به کرکره خودداری کنید.
  6. در مسیر حرکت کرکره، مانع قرار ندهید.
  7. کرکره‌هایی که نیاز به روغن کاری دارند، باید روغن کاری شوند.
  8. مراقب باشید ریل کرکره تمیز بماند و جسم خارجی درون آن قرار نگیرد.

 

بهترین نوع کرکره برقی پارکینگ و درب کرکره­ای پارکینگ

در گذشته کرکره‌های برقی صدای زیادی داشتند و شاید اگر کسی تجربه کار با نمونه‌های قدیمی را داشته باشد، با این تصور، رغبت چندانی برای خرید کرکره برقی برای پارکینگ خانه خود نشان ندهد. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی هم در طراحی تیغه‌ها و هم موتور درون کرکره‌ها صورت گرفته که باعث کاهش صدای کرکره‌های جدید شده است.

 

درب‌های کرکره‌ای به دو صورت رول به داخل و رول به بیرون جمع می‌شوند که برای پارکینگ معمولا رول به داخل است که هم از نظر امنیتی بهتر است و هم اینکه کمتر در معرض رطوبت و گرد و غبار قرار می‌گیرد. از این­رو مراقبت از کرکره برقی پارکینگ از کرکره ساختمان‌های تجاری و مغازه‌ها آسان‌تر است. البته اگر داخل پارکینگ فضای کافی نباشد و مجبور شویم آن را به صورت رول به بیرون قرار بدهیم، برای آن کاور نصب می‌شود تا از باران و دستکاری سارقین در امان باشد.

 

قیمت درب کرکره‌ای پارکینگ یا کرکره برقی پارکینگ

قیمت کرکره برقی پارکینگ به نوع تیغه‌ و موتور به کار رفته در آن بستگی دارد. تیغه‌های آلومینیومی ارزان‌تر از گالوانیزه و پلی کربنات هستند.نوع موتور نیز در قیمت کرکره موثر است. اکثر درب‌های کرکره‌ای پارکینگ از موتورهای توبلار و یا ساید استفاده می‌کنند که اختلاف قیمتی زیادی با هم ندارند. مهم‌ترین بخش درب کرکره‌ای که در قیمت آن موثر است جنس تیغه‌ها هستند.

 

021-91024104

کرکره برقی دیده بان

شما باید براساس نیاز خود و بر حسب سلیقه و نوع معماری ساختمان اقدام به خرید درب کرکره‌ای مناسب کنید و حتماً از فروشنده معتبر و باتجربه برای خرید و نصب این نوع درب کمک بگیرید. در این زمینه شما این امکان را داشته تا برای دریافت مشاوره و نیز خرید درب کرکره­ای پارکینگ و کرکره برقی پارکینگ تیم دیده­بان را انتخاب کنید.