آیا ایمپلنت مادام العمر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : بنظر شما آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟ در این نوشته با ما همراه باشید تا بگوییم که هر ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد و چطور میتوان طول عمر دندان کاشته شده را بیشتر کرد.

 

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های بسیار عالی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که، آیا ایمپلنت مادام العمر است؟ ایمپلنت از بهترین و البته گران‌ترین روش‌های جایگزینی دندان است. پس عجیب نیست که با توجه به قیمت ایمپلنت دندان افرادی که قصد کاشت دندان دارند، تمایل دارند برای مدت طولانی و حتی به صورت مادام العمر از دندان کاشته شده استفاده کنند.

موارد مختلفی بر ماندگاری ایمپلنت تأثیر دارند که با کمک آن‌ها می‌توان عمر این دندان را افزایش داد. با مراجعه به مراکز معتبر و کلینیک‌های شناخته شده می‌توانید از ایمپلنت‌های با کیفیت بالا استفاده کرده و مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت را بیان کنیم و به طور تخمینی بگوییم که ایمپلنت چقدر دوام دارد.

 

 

 

عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری ایمپلنت

ایمپلنت دندان در شرایط بسیار عالی و با انجام مراقبت‌های لازم می‌تواند تا 25 سال و بیشتر عمر کند و همانند دندان‌های طبیعی و سالم فرد مورد استفاده قرار بگیرد. این ماندگاری در گرو عوامل مختلفی است که در ادامه معرفی شده‌اند.

 

نگهداری از ‌ایمپلنت

دندان‌های کاشته شده دقیقا مشابه دندان‌های طبیعی فرد به مراقبت نیاز دارند.

  • به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و در بازه‌های زمانی 6 ماهه به دندانپزشک مراجعه کنید تا شرایط دندان‌های شما را بررسی کند.
  • هرگز از دندان‌های خود برای باز کردن اشیاء، جویدن، گاز گرفتن و خوردن خوراکی‌های سفت استفاده نکنید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید، زیرا باعث تجمع پلاک بر روی دندان می‌شود. بروز عفونت باعث پوسیدگی و التهاب لثه و در نهایت لق شدن ایمپلنت شما می‌شود.

تجربه دندانپزشک

یکی از موارد بسیار مهمی که در ماندگاری ایمپلنت دندان تأثیر دارد، تجربه و تخصص دندانپزشک است. دندانپزشک باید قبل از درمان به طور کامل شرایط استخوان فک شما را بررسی کرده و در صورتی که برای انجام ایمپلنت مناسب است، اقدامات لازم را انجام دهد. در غیر این صورت ایمپلنت به زودی دچار آسیب می‌شود. علاوه بر آن اگر ایمپلنت در اندازه و جای مناسب قرار نگیرد به زودی با مشکل مواجه می‌شود. انجام ایمپلنت دندان نیازمند حساسیت بسیار زیادی است.

قبل از انجام ایمپلنت در مورد شرایط بدنی، سوابق پزشکی و مصرف داروهای خود به دندانپزشک اطلاع دهید. آگاهی از شرایط بدنی شما می‌تواند به دندانپزشک در انجام یک درمان درست و اصولی کمک کرده و ماندگاری ایمپلنت شما را افزایش دهد.

جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک

اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا ایمپلنت مادام العمر است، باید بدانید که عوامل مختلفی بر ماندگاری و طول عمر ایمپلنت تأثیر دارند. جوش خوردن ایمپلنت از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل در مدت زمان دوام دندان کاشته شده است. اگر پایه ایمپلنت به درستی در استخوان جوش بخورد، ماندگاری آن حداقل برای 20 سال تضمین شده است. این موضوع نیز به توجه به نوع ایمپلنت کاشته شده و بررسی‌های پزشک مشخص می‌شود. 

استفاده از مواد با کیفیت

پایه فلزی از جنس تیتانیوم درون استخوان فک قرار گرفته و پس از سازگاری با بدن، دندان بر روی آن قرار می‌گیرد. تیتانیوم معمولا بیشترین سازگاری را با بدن دارد و بدن آن را پس نمی‌زند. اگر پایه فلزی استفاده شده جنس مرغوبی نداشته باشد ممکن است پس از مدتی بدن آن را پس بزند.

تاج قرار گرفته بر روی پایه فلزی نیز باید کیفیت مناسبی داشته باشد، در غیر این صورت به سرعت دچار آسیب دیدگی می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. قبل از انجام ایمپلنت کمی تحقیق و بررسی کرده و حتما به مراکزی مراجعه کنید که از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کنند. به این صورت ماندگاری ایمپلنت افزایش می‌یابد.

مبتلا نبودن فرد به دیابت

افراد دیابتی بافت و تراکم استخوان‌های بسیار ضعیفی دارند. به همین دلیل برخی از درمان‌ها مانند کاشت ایمپلنت برای آن‌ها مناسب نخواهد بود. البته این افراد می‌توانند از این درمان استفاده کنند اما به دلیل ضعیف بودن استخوان فک، معمولا ماندگاری ایمپلنت کمتر است. علاوه بر دیابت بیماری‌های دیگری مانند سرطان، خود ایمنی، رماتیسم، آلرژیک و ... نیز بر ماندگاری ایمپلنت تأثیر دارند.

موقعیت دندان ایمپلنت شده

موقعیت قرار گیری دندان ایمپلنت شده در دهان می‌تواند تأثیر زیادی در عمر آن‌ها داشته باشد. معمولا افراد از دندان‌های خلفی بیشتر برای جویدن استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود فشار وارد شده بر دندان‌ها و استخوان فک بیشتر باشد و دندان‌ها بیشتر در معرض ساییدگی یا لق شدن قرار بگیرند.

 

مراقبت‌های پس از انجام ایمپلنت

اگر دوست دارید که پاسخ سوال آیا ایمپلنت مادام العمر است، بله باشد باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. علاوه بر تمام نکته‌هایی که برای انجام ایمپلنت ضروری هستند، مراقبت‌هایی نیز برای پس از انجام ایمپلنت وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش ماندگاری ایمپلنت شود.

پس از انجام ایمپلنت باید به مدت یک تا دو روز منتظر بمانید تا شرایط دهان و دندان‌های شما به حال عادی برگردد و در واقع ریکاوری شود. در زمان‌های اولیه پس از کاشت، درد و تورم عادی است و باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید.

  • بهتر است بین 8 تا 12 ساعت از حرکت دادن سر خود اجتناب کرده و سر را بالاتر از بدن نگه دارید.
  • استفاده از کمپرس یخ می‌تواند درد و تورم را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • تا 48 ساعت پس از کاشت تنها از غذاهای نرم و مایعات استفاده کنید.
  • اگر دارویی توسط دندانپزشک تجویز شده، طبق دستورالعمل آن را مصرف کنید.
  • دهان خود را به طور مرتب تمیز کرده و بشویید.

 

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های جایگزینی دندان با قیمت تقریبا بالا است. با توجه به عملکرد بسیار خوب دندان کاشته شده و طول عمر این روش می‌توان از ایمپلنت به عنوان بهترین روش جایگزینی یاد برد چراکه در بلند مدت پرداخت مبلغ بالای هزینه کاشت به سود شماست.

قیمت ایمپلنت بر اساس موارد مختلفی مانند نوع ایمپلنت، موقعیت دندان‌ها، تجربه و تخصص دندانپزشک، کلینیکی که برای درمان انتخاب می‌کنید و سایر شرایط تعیین می‌شود.

برای اطلاع دقیق از جزئیات و قیمت ایمپلنت دندان بهتر است ابتدا به متخصص ایمپلنت مراجعه کرده تا شرایط دندان‌ها و فک شما را بررسی کند. سپس با توجه به موارد گفته شده قیمت نهایی این درمان را برای شما تعیین می‌کند.

 

طول عمر ایمپلنت دندان در کلینیک ایده آل

 

سخن آخر

گفتیم که ایمپلنت دندان از بهترین روش‌های درمان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. این روش درمانی هزینه زیادی برای فرد به همراه دارد. پس بی دلیل نیست که اغلب مراجعان کاشت دندان میپرسند آیا ایمپلنت مادام العمر است. اگر تمام نکات و موارد گفته شده در کاشت دندان رعایت شده و به درستی از آن مراقبت کنید، تا 25 سال و بالاتر عمر می‌کند.

برای درمان ایمپلنت حتما به مراکز و کلینیک‌های معتبر و متخصص ایمپلنت مراجعه کنید. کلینیک ایده آل از بهترین مراکز دندانپزشکی است که انواع خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان با کیفیتی بالا توسط بهترین دندانپزشکان متخصص کاشت در تهران در آن ارائه می‌شوند. برای دریافت نوبت آنلاین و یا مشاوره در واتساپ به وب سایت کلینیک به آدرس https://ideal.clinic/ مراجعه کنید.

 

برچسب ها : ایمپلنت,دندانپزشکی,کلینیک ایده آل,طول عمر ایمپلنت,کاشت دندان