نگهداری سئو: چگونه در صفحه اول گوگل بمانیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یک کمپین سئو یک روش یکبار مصرف نیست که ترافیک آنلاین ثابت و رتبه بالا در موتورهای جستجو را تضمین کند. این یک استراتژی بلندمدت است و اینجاست که حفظ و نگهداری سئو مطرح می شود. این مقاله به بررسی نگهداری سئو و اهمیت و مزایای آن می پردازد. همچنین بهترین شیوه‌های نگهداری سئو را ارائه می‌کند که کسب‌وکارها می‌توانند پیاده‌سازی کنند یا اطمینان حاصل کنند که شرکت‌ خدمات سئو سایت تحت قراردادشان این موارد را به عنوان بخشی از خدمات نگهداری سئو خود انجام می‌دهند.

نگهداری سئو چیست؟

نگهداری سئو، فرآیندی است برای اطمینان از اینکه استراتژی‌های سئوی شما با توجه به به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های موتورهای جستجو و تجزیه و تحلیل چگونگی تغییر قصد جستجوی مصرف‌کننده، دائماً در حال تغییر و بهبود هستند. این تمرین پیگیری عملکرد وب سایت شما،درک و اجرای تغییرات در استراتژی سئو فعلی شما برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجو و ماندن در رقابت صفحه اول گوگل است.

چرا نگهداری سئو مهم است؟

نگهداری سئو یک فرایند مداوم برای تقویت و بهبود تلاش های اولیه سئو شما است. داشتن یک برنامه تعمیر و نگهداری سئو به دلایل زیادی بسیار مهم است. در ادامه به مهم ترین دلایل آن اشاره می کنیم.

تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو

 از آنجایی که روش جستجوی افراد تغییر می‌کند، موتورهای جستجو دائماً الگوریتم خود را تغییر می‌دهند. گوگل حداقل سه بار در سال الگوریتم اصلی خود را به روز می کند. سیگنال های رتبه بندی و الگوریتم های رتبه بندی به سرعت تغییر می کنند. موتورهای جستجو به‌روزرسانی‌های مکرر در نحوه نمایش وب‌سایت‌ها در SERP را انجام می‌دهند. آنچه امروز برای شما کار می کند ممکن است فردا کار نکند. بنابراین همواره باید از آخرین تغییرات الگوریتمی مطلع باشید.

رقبا 

هنگامی که یک محتوای جدید منتشر می کنید، احتمال رویارویی با یک رقیب جدید وجود دارد. رقابت همیشه روی محصولات یا خدمات نخواهد بود. اهداف کسب‌وکار تغییر می‌کنند و برخی از رقبای شما ممکن است تصمیم بگیرند که به سئو توجه بیشتری کنند و از شما پیشی بگیرند و فرصت‌های جدید کلمات کلیدی را پیدا کنند. از آنجایی که بازارهای رقابتی، روزانه در حال تغییر هستند، سئو یک فرایند مداوم است.

بررسی عملکرد سئو سایت

برای ارزیابی عملکرد طرح سئو سایت خود با توجه به اهداف اولیه خود، باید تعمیر و نگهداری سئو را انجام دهید. با استفاده از گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارها، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که عملکرد سئو وب سایت شما چگونه است و اگر معیارهای شما با اهداف و انتظارات شرکت شما مطابقت نداشته باشد، تغییراتی را که باید انجام دهید تا در مسیر درست حرکت کنید.

 مزایای نگهداری سئو

اکنون که می دانید چرا خدمات نگهداری سئو مهم هستند، در اینجا به چند مورد از مزایای نگهداری سئو اشاره می شود:

نرخ تبدیل بالاتر

حفظ مرتب رتبه های بالا و نمایش در موقعیت های بالای صفحه اول نتایج جستجو باعث افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما می شود. این به افزایش اعتبار سایت شما کمک می کند و ترافیک باکیفیت بیشتری را به همراه دارد که  نرخ تبدیل بالاتری دارد.

ایجاد اعتبار برند

هر چه مدت زمان حضور سایت شما در صفحه اول گوگل طولانی تر باشد، هم گوگل و هم کاربران سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر برای دسترسی می بینند که می تواند خدمات بهتری را نسبت به رقبای رتبه پایین ارائه دهد. به همین دلیل مهم است که به طور منظم نگهداری مداوم سئو را انجام دهید تا رتبه ها را افزایش یا حداقل حفظ کنید.

به ایجاد آگاهی از برند کمک می کند

سئو تضمین می کند که وب سایت کسب و کار شما از طریق جستجوی ارگانیک پیدا می شود. یک وب‌سایت با رتبه بالاتر همیشه راحت‌تر برای کاربران نمایش داده می‌شود و در دسترس قرار می‌گیرد که منجر به آگاهی بیشتر افراد در صنعت از وجود برند شما می‌شود.چه رقیب، مصرف‌کننده یا کسی که به دنبال محتوای کسب‌وکار شما است!

جلو زدن از رقبا

یکی از مهمترین مزایای سئو این است که با رتبه بالاتر، رقبا را شکست می دهید. کسب و کار شما به عنوان یک شرکت معتبرتر، قابل اعتمادتر و معتبرتر در صنعت برای گوگل و کاربران در نظر گرفته می شود.

بهترین روش ها برای نگهداری سئو

بهترین شیوه های نگهداری سئو چیزی بیش از تحقیق کلمات کلیدی و قرار دادن این کلمات کلیدی در تمام محتوای شماست. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید به عنوان بخشی از چک لیست تعمیر و نگهداری SEO که موفقیت را تضمین می کند، علامت بزنید!

عملکرد وب سایت

عملکرد وب سایت خود را به طور منظم، حداقل یک بار در هفته تجزیه و تحلیل کنید. گوگل و سایر پلتفرم‌ها، ابزارهای تحلیلی را ارائه می‌کنند که می‌تواند به درک بهتر عملکرد سایت شما کمک کند و آن را به استراتژی سئو شما متصل کند.

شما می توانید از این معیارهای ارزشمند برای تغییر جنبه های مختلف وب سایت خود استفاده کنید. تعداد بازدید از صفحه، نرخ تبدیل، نرخ پرش و هر معیار دیگری که عملکرد سایت شما را نشان می دهد می تواند به شما در تغییر استراتژی سئو کسب و کار و بهبود مزایای آن کمک کند.

لینک بیلدینگ

ساخت بک لینک از سایر سایت های معتبر یک تمرین عالی سئو است. با این حال بسیار مهم است که به طور مداوم بررسی کنید که آیا لینک های شکسته ای وجود دارد که اعتبار وب سایت شما را کاهش می دهد یا خیر. بررسی مداوم اینکه آیا سایت شما دارای لینک های شکسته یا لینک های اسپم از طرف رقیب هست یا نه از وظایف نگهداری هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

محتوای خود را بهینه کنید

داشتن محتوای همیشه سبز یک ویژگی مثبت است که هم گوگل و هم کاربران از آن استقبال می کنند. روش عالی دیگر این است که کلمات کلیدی جدید را کشف و سعی کنید رتبه آن ها را نیز بگیرید. فرکانس ایده آل برای انجام این کار یک بار در ماه است.

UX را دوباره ارزیابی کنید

UX تجربه کاربری در سایت شما است. شما باید حداقل یک بار در ماه از وب سایت خود بازدید کنید تا به دنبال نقص های طراحی وب باشید که بر تجربه کاربر در سایت شما تاثیر می گذارد. به دنبال عناصر و محتوایی باشید که سرعت وب سایت شما را کند می کند، لینک های خراب و صفحاتی که می توانند نرخ پرش را افزایش دهند و نرخ تبدیل را کاهش دهند. شناسایی و اصلاح این عناصر که مانع از تجربه کاربری روان و ساده می شوند، از شیوه های عالی نگهداری سئو هستند.

آنالیز رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا یکی از جنبه های مهم کمپین سئو شما است. به دنبال نقاط قوت رقبای خود باشید. عملکرد کلی وب سایت رقبای خود و تمام ابتکاراتی که آنها انجام می دهند و انجام نمی دهند را تجزیه و تحلیل کنید. از این اطلاعات برای تغییر استراتژی خود برای پر کردن شکاف بین خود و رقبا استفاده کنید

نتیجه گیری

سئو یک نبرد همیشگی برای کسب جایگاه های برتر گوگل است. شما همواره باید در اندیشه ارتقا و یا حفظ رتبه های خود باشید. در حالی که رویکرد سئو شما معمولا نیازی به به روز رسانی های گسترده ندارد، تغییرات جزئی مداوم می تواند تاثیر زیادی بر رتبه بندی شما بگذارد.