آیا گیمرها از نظر ذهنی نسبت به افراد عادی بهتر عمل می‌کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در گذشته بسیاری از خانواده‌ها تصور می‌کردند که بازی ذهن فرزند آن‌ها را در یک فضای بسته قرار می‌دهد و این می‌تواند باعث کند شدن فعالیت‌های ذهن شود. اما اکنون، آزمایش‌هایی که روی گیمرها انجام شده است، نشان می‌دهد که این تصور به کلی غلط است و در واقعیت، گیمرها از نظر ذهنی آماده‌تر و از سرعت بالاتری برای تصمیم‌گیری برخوردار هستند.

 

افزایش توانایی یادگیری با تجربه برخی از  بازی‌ها

پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که به خرید بازی و بازی کردن علاقمند هستند و ساعاتی طولانی را به انجام بازی ‌های ویدیویی آنلاین و آفلاین اختصاص می‌دهند، در مقایسه با افراد عادی باهوش‌تر هستند. البته این تفاوت فقط در هوش خلاصه نمی‌شود. اما این آمادگی ذهنی دقیقا چه زمینه‌هایی را شامل می‌شود؟ آیا گیمرها باهوش ‌ترند؟ آیا تمام افراد باهوش گیمر می‌شوند؟ برای پاسخ به این سوالات، با ما همراه باشید.

آیا واقعا گیمرها باهوشترند؟ حقایقی جالب در این مورد

افراد زیادی در سراسر جهان از جهان گیمینگ لذت می‌برند. گیمرها افرادی هستند که در یک یا چند بازی که انجام می‌دهند، بسیار توانمند هستند. برخلاف باور بسیاری از قدیمی‌ها، بازی کردن نه تنها ذهن را محدود نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود تا ذهن گسترش هم داشته باشد و با گذر زمان بتواند بازدهی بالاتری نسبت به قبل خود داشته باشد. در ادامه با چند فکت مهم در رابطه با مقایسه میان گیمرها و افراد عادی از نظر ذهنی آشنا می‌شویم.

بهبود مهارت تصمیم‌گیری در شرایط مختلف

همه بازی‌ها بر این اساس بنا شده‌اند که اگر برای موفقیت در آن‌ها تلاش نکنید، موفق به تمام کردن بازی نخواهید شد. به زبان ساده‌تر، یک گیمر برای اینکه بتواند یک بازی را تمام کند، باید سخت تلاش کند. در طول بازی، چالش‌ها و موانع متعددی وجود دارند که گیمر با آن‌ها مواجه می‌شود و برای رد شدن از آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی، سرعت و دقت مناسب دارد.

به عنوان مثال، بازی فکری آنلاین کارتی رامی از شما می‌خواهد که با کارت‌هایی که در دست دارید، بهترین دست ممکن را بازی کنید. شما باید تمام کارت‌هایی را که در دست دارید قبل از حریفان خود از دست بدهید. بنابراین، ذهن یک گیمر غوطه‌ور این بازی می‌شود و با تمرین زیاد می‌تواند در لحظه تصمیم بگیرد که کدام کارت را باید در آن موقعیت از دست بدهد. این باعث می‌شود که گیمرها بتوانند در گذر زمان این شیوه تصمیم‌گیری سریع و در لحظه را در تمام مراحل زندگی خود پیاده‌سازی کنند.

کنترل و خودآگاهی بهتر

از آنجایی که گیمرها برای رسیدن به انگیزه کاملا روی سناریوی بازی تمرکز می‌کنند، به مرور زمان در کنترل افکار و غرایز خود بسیار بهتر می‌شوند. به عنوان مثال، در بازی رامی، باید مهارت حدس زدن کارت‌های حریف خود داشته باشید و از قبل برای برد برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در بازی موفق ظاهر شوید.

همچنین، گیمرها نسبت به افراد معمولی بسیار خودآگاه‌تر هستند؛ زیرا این افراد در بازی‌های مختلف توانسته‌اند از مهارت‌های خود مطلع شوند و به آن ایمان آورده‌اند. مثلا، در رامی، یک بازیکن می‌تواند بر اساس چند حرکت آخر بگوید که برنده بازی خواهد شد یا خیر. بنابراین گیمرها در مقایسه با افراد عادی کنترل و خودآگاهی بیشتری دارند.

تقویت مهارت حل مساله با بازی

بازی های ویدیویی که شامل بازی های آنلاین هم می‌شوند، اساسا به شکل پازل طراحی می‌شوند که یک بازیکن باید آن را به بهترین شکل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و البته با کمترین تعداد اشتباه حل کند تا به امتیاز بالایی برسد و برنده شود.

11

تقویت مهارت حل مساله با بازی

 در بسیاری از بازی‌ها، حل این مشکلات به این راحتی نیست. قبل از انجام یک حرکت نیاز به برنامه‌ریزی و تفکر زیادی است زیرا هر حرکتی عواقب خود را دارد. به عنوان مثال، بازیکنان قبل از حرکت دادن یک مهره شطرنج یا انداختن یک کارت خاص در رامی، مدت زمان کمتری نسبت به باقی افراد فکر می‌کنند و در عین حال، می‌توانند بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشند. در نتیجه، با توجه به این عادت، گیمرها می‌توانند مشکلات روزمره را بسیار موثرتر از افراد عادی حل کنند.

بازی‌های بتل رویال

بازی‌ فری فایر با به کارگیری مهارت‌های مختلف در مراحل خود باعث می‌شود تا سرعت واکنش و تصمیم‌گیری افراد به مرور بهتر شود. این سبک بازی‌ها شما را در شرایطی قرار می‌دهند که مجبور باشید به سرعت واکنش دهید و تصمیم بگیرید که ایا دست به خرید سریع آیتم های درون بازی و پول درون بازی بزنید یا خیر. برای مثال؛ استارترپک فری فایر بسته‌ای است که با خرید و راه‌اندازی آن، یک شخصیت با قابلیت‌های بالا، جم و سلاح‌های پیشرفته را دریافت می‌کنید ، این پک باید در مواقع خاص و با توجه به درایت گیمر خریداری شود، این سبک تصمیم گیری ها باعث افزایش قدرت ذهن در شرایط مختلف می‌شود.

گیمرها اطلاعات به‌روزتری دارند

به طور کلی علاقه به بازی‌های ویدیویی می‌تواند منجر به علاقه در سایر زمینه‌های تکنولوژی شود. به همین دلیل است که بسیاری از گیمرها همواره به دنبال کشف و بررسی تجهیزات و امکانات جدید، شناخت ابزارهای جدید و یادگیری کار با برنامه‌های به روز هستند. گیمرها معمولا از اطلاعات جدید دنیای تکنولوژی آگاه هستند و همواره به دنبال یادگیری راهکارهای جدیدتر و بهتر برای داشتن زندگی راحت‌تر هستند.

مدیریت هیجاناتی مانند ترس و تعجب

بر اساس مطالعات اخیر، گروهی از گیمرها و افراد عادی توسط واقعیت مجازی (VR) مورد آزمایش قرار گرفتند. در این دستگاه، بازی‌های ترسناک پخش می‌شدند و ری‌اکشن گیمرها و با افراد عادی مقایسه می‌شدند. در نهایت، این آمار با هم مقایسه شدند و نتایج به دست آمده بسیار جالب بود. پس از تجزیه و تحلیل، مشخص شد که افراد معمولی نسبت به ترس و تعجب بسیار حساس‌تر بودند، در حالی که گیمرها حساسیت کمتری نسبت به این احساسات نشان دادند. به همین خاطر، می‌توان گفت که در شرایط هیجانی و ناگهانی، گیمرها به لطف بازی کردن زیاد، می‌توانند تصمیمات سریع‌تر و بهتری را بگیرند.

کنترل بهتر استرس

فرایند شکستن کد یک بازی و سپس تلاش برای پیروزی در آن یک فرایند استرس‌زا است. با هر حرکت اشتباهی که انجام دهید، چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه کند. با این حال، با بالا بردن سطح یک بازی پیچیده، گیمرها در مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا می‌توانند نسبت به افراد عادی بسیار بهتر عمل کنند. بنابراین، گیمرها از جریان بازی‌ها برای کنترل احساسات منفی خود بهتر از افراد عادی استفاده می‌کنند.

12

بازی‌هامی‌توانند روی ذهن شما تاثیر مثبت بگذارند

تاثیر گیم بر ذهن انسان

امروزه جهان بازی‌های ویدیویی بسیار گسترده شده است. این بازی‌ها بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید، می‌توانند روی ذهن شما تاثیر مثبت بگذارند. با خرید بازی های مناسب و تجربه آن‌ها در شرایط مختلف، شما می‌توانید کمتر احساساتتان را درگیر تصمیمات زندگی خود کنید و در سخت‌ترین شرایط هم آرامش خود را حفظ می‌کنید. اگر قصد دارید اخبار دنیای بازی ها را پیگیرتر دنبال کنید و دست به خرید بازی و آیتم های درون بازی بزنید، سایت معتبر آی گیم (igame.ir) از بهترین مراجع برای خرید بازی‌ های ویدیویی با کمترین قیمت است.