زمان تاثیر بک لینک و رپورتاژ آگهی در سئو چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بهینه ‌سازی خارجی اقداماتی است که در خارج از سایت برای بهبود رتبه سایت در موتور جستجو و افزایش ارتباط و اعتبار یک سایت انجام می شود. این امر با بک لینک و رپورتاژ آگهی با دامنه های معتبر در اینترنت انجام می شود و به طور مؤثر باعث "ارزش دادن" به کیفیت محتوای شما به مرور زمان می شود که در ادامه به تحلیل آن می پردازیم.

برای افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جست و جو و اطمینان از موفقیت آن ، تنها داشتن محتوای چشمگیر و بهینه سازی داخلی وب سایت کافی نیست. بسیار مهم است که بک لینک های قوی و رپورتاژ آگهی بسازید.

 

بک لینک چیست؟

"بک لینک" یک لینک یا پیوند است که با کلیک کردن ، شما را از یک وب سایت به وب سایت دیگر می برد. این لینک اساساً یک مرجع از صفحه وب A به وب سایت B است. نوع بک لینک هایی که در اینجا با آنها سروکار داریم ، آنهایی هستند که به مدیر صفحه وب A اجازه می دهند محتوای صفحه وب B را از طریق پیوند به بازدیدکنندگان خود که به موضوع خاصی علاقه مند هستند توصیه کند. (مقاله بک لینک چیست را مطالعه نمایید)

ویژگی بک لینک

بک لینک ها به گوگل در تعیین ارتباط وب سایت کمک می کنند. همانطور که قبلاً گفتیم ، لینک، یک وب سایت را وب سایت دیگری متصل می کند. بنابراین یک شاخص قابل اعتماد برای محتوای با کیفیت بالاست. اغلب ، مدیران وب‌ سایت‌ ها محتوایی را به وب ‌سایت ‌های دیگر پیوند می‌دهند که ارزش و مزایایی را برای خوانندگان آن‌ ها بیفزاید. به همین دلیل است که بک لینک از وب سایت های معتبر و با کیفیت برای گوگل بسیار مهم است.

دریافت این نوع بک لینک ها قطعا به ارتقای رتبه بالاتر سایت شما به مرور زمان کمک می کند. در واقع ، تمام لینک های با کیفیت موجب ارتقای بالاتر وب سایت شما در طول سال ها می شوند. اما این روند ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به ثمر بنشیند. (سئو نیازمند صبور بودن است)

عصای جادویی

عصای جادویی سئو خارجی و افزایش اعتبار سایت "لینک سازی" است. شما می توانید موقعیت خود را در نتایج جستجو با سایت هایی که به وب سایت شما لینک می دهند ، بهبود بخشید. اما بخش مهمی از استراتژی لینک بیلدینگ افزودن یک "انکر تکست" واضح و هدفمند به صفحه هدف است. انکر تکست همان عبارتی است که به سایت شما پیوند میخورد.

رویکرد ایده آل انکر تکست

رویکرد ایده آل انکر تکست در طول زمان تغییر کرده است. رویکردی که تا همین اواخر انجام می شد این بود: «هرچه بک لینک های بیشتری از کلمه کلیدی مورد نظر به عنوان انکرتکست استفاده شود ، بهتر است». امروزه استفاده از انکر تکست های طبیعی و متنوع و همچنین دریافت بک لینک از وب سایت های باکیفیت اهمیت بیشتری دارد.

تعداد بک لینک

داشتن بک لینک انبوه به این معنی نیست که استراتژی بک لینک شما خوب است. نکته اصلی این است که بک لینک هایی که دریافت می کنید کیفیت بالایی دارند یا نه؟ امروزه ، وب ‌سایت‌هایی که تعداد زیادی لینک ورودی با کیفیت پایین جمع‌آوری می‌ کنند ممکن است برای «اسپم» مشکوک شده و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوند. همه این موارد در زمان تاثیر لینک و رپورتاژ آگهی موثر است.

چگونه بفهمیم بک لینک با کیفیت است؟

استراتژی های زیادی برای ایجاد بک لینک موثر وجود دارد. از آنجایی که لینک‌ ها بازدیدکنندگان را از یک وب ‌سایت به وب ‌سایت دیگر هدایت می‌ کنند ، باید مطمئن شوید که وب‌ سایت‌هایی که پیوند می ‌دهید دارای موضوع و محتوایی هستند که مناسب مخاطبان شما باشد.

بسیار مهم است که موضوع مرتبط باشد. اگر تعداد زیادی بک لینک از وب سایت هایی دریافت می کنید که محتوای آنها مرتبط نیست ، این ممکن است نمایانگر یک نمایه لینک غیر طبیعی از نظر گوگل باشد. بک لینک های غیر طبیعی در طولانی شدن زمان تاثیر در سئو موثر هستند.

همچنین ، علاوه بر مرتبط بودن ، اطلاعات موجود در وب سایتی که بک لینک آن را هدف قرار می دهد باید به روز باشد. اکنون ، گوگل و سایر شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای درک می‌کنند که محتوای وب ‌سایت چقدر مرتبط با یک موضوع خاص است.

چرا باید به بک لینک ها اهمیت دهید؟

هر بک لینکی از نظر گوگل یک توصیه محسوب می شود. بنابراین برای سئو مهم هستند و به همین دلیل است که همیشه باید سعی کنید تا حد امکان بک لینک از منابع معتبر داشته باشید. بک لینک از سایتهای معتبر  به گوگل نشان می دهد که سایت شما از طرف وب سایت های مختلف به عنوان یک سایت معتبر دیده می شود. این بدان معناست که شما شانس بیشتری برای رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل دارید ، که البته به این معنی است که افراد بیشتری متوجه وب سایت شما می شوند و از آن بازدید می کنند.

انواع مختلف بک لینک

دو نوع بک لینک وجود دارد که ارزش توجه شما را دارد. اول از همه ، لینک های طبیعی وجود دارد. وب سایت دیگری آنها را بدون هیچ اقدامی از سوی شما منتشر می کند. به عبارت ساده ، وب سایت دیگر تنها به این دلیل به وب سایت شما پیوند می دهد که صاحب آن فکر می کند محتوای شما ارزش نمایش به مخاطبانش را دارد.

مورد بعدی بک لینک هایی هستند که بصورت دستی ایجاد میشوند. به این بک لینکها می توانید از طریق فعالیت های مختلف دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال ، می ‌توانید یک وبلاگ را در سیستم های وبلاگدهی راه‌اندازی کنید و یا در فرومهای مرتبط با وب سایتتان فعالیت کنید و به سایت خود لینک دهید.

در ادامه همین مورد بک لینک دستی می توان به موضوع خرید بک لینک اشاره کرد. مفهوم خرید بک لینک در این است که شما برای گرفتن بک لینک از یک سایت به صاحب آن پولی پرداخت کنید. هرچند این مورد از طرف گوگل مورد توصیه نیست، با این حال تقریبا تمام سایت ها در دنیا از خرید یا فروش بک لینک استفاده می کنند. (خرید بک لینک را بصورت کامل بررسی کنید)

آیا همه بک لینک ها مهم هستند؟

اساسا ، هرچه بک لینک های بیشتری ایجاد کنید ، بهتر است. با این حال ، همانطور که قبلا ذکر شد ، همه انواع لینک به یک اندازه ارزشمند نیستند. بنابراین آخرین توصیه این مقاله این است که در صورتی که بخواهید بک لینک دستی ایجاد کنید و یا بک لینک بخرید توجه نمایید که حداقل یکی از دو ویژگی زیر را داشته باشند.

بک لینک های شما یا باید ویژگی مرتبط بودن به سایت شما را داشته باشد و یا باید ویژگی قدرت زیاد دامنه سایتی که به شما لینک میدهد را داشته باشد.

مدت زمان تاثیر بک لینک و رپورتاژ در سئو

بصورت دقیق هیچ مدت زمانی را نمی توان برای این موضوع در نظر گرفت. با این حال اصولا نتایج اقداماتیکه برای سئو انجام میشوند میتواند بین 1 تا 6 ماه پس از اجرا نمایان شود.