این مقاله با تحلیل اخبار ارز دیجیتال از بزرگ ترین رسانه اقتصادی ایران یعنی اقتصاد آفرین (eghtesadafarin.com) برای شما عزیزان نوشته میشود و در آن قصد داریم ضمن آموزش الگوی مثلث برای تحلیل بهتر روند صعودی، نزولی و ثابت قیمت های بازار، نگاه کوتاهی به تاثیر اخبار اقتصادی مهم روی قیمت رمز ارزها داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال اخبار اقتصادی الگوی مثلث (Triangle Pattern) ارز دیجیتال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برای پیش بینی روند صعودی یا نزولی بودن قیمت ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی (cryptocurrency) راه های زیادی وجود دارد. عده ای از افراد سعی می کنند با خواندن خبرهای اقتصاد ایران و جهان و حتی اخبار ارز دیجیتال و دانش اقتصادی که دارند وضعیت ارزها را پیشبینی کنند.

عده دیگری هم علاوه بر داشتن نیم نگاهی به اخبار اقتصادی ارز دیجیتال، علم تشخیص دقیق الگوهای مختلف را چاشنی تریدها و معاملاتشان میکنند. تجربه و آمارهایی که به عنوان «معامله­گران همیشه برنده» انجام شده، نشان میدهد که در اکثر مواقع این دسته از افراد که علاوه بر دانش پایه اقتصاد، علم تحلیل تکنیکال را هم فراگرفته اند، در بستن معاملات پرسود و همچنین شرایط ریسکی بسیار هوشمندانه تر عمل میکنند.

یکی از الگوهایی که میتواند در بیشتر مواقع به ما در سنجیدن وضعیت فعلی بازار و همچنین پیشبینی روند احتمالی آن کمک های بزرگی بکند. معامله­گران بازارهای بورسی هر روز بیشتر و بیشتر متوجه اهمیت الگوی مثلث (Triangle Pattern) میشوند و از آن برای معاملات بلند مدت و کوتاه مدت خود استفاده میکنند.

این مقاله با تحلیل اخبار ارز دیجیتال از بزرگ ترین رسانه اقتصادی ایران یعنی اقتصاد آفرین (eghtesadafarin.com) برای شما عزیزان نوشته میشود و در آن قصد داریم ضمن آموزش الگوی مثلث برای تحلیل بهتر روند صعودی، نزولی و ثابت قیمت های بازار، نگاه کوتاهی به تاثیر اخبار اقتصادی مهم روی قیمت رمز ارزها داشته باشیم.

 

الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

در حالت کلی سرمایه گذاران زمانی از الگوهای مثلثی (که یکی از انواع الگوهای ادامه دار هستند) استفاده میکنند که قصد داشته باشند برای سنجیدن شرایط فعلی بازار و کسب اطلاعات درخصوص صعودی یا نزولی بودن آن اطلاعات بدست بیاورند.

 در این الگوها با رسم خطوط حمایت و مقاومت و حالاتی که این دو نسبت به هم میگیرند، مشخص میکنیم که بازار ما روند نزولی دارد یا صعودی، یا در حالت ثابت قرار دارد.

 بطور کلی 3 الگوی مثلثی داریم که هرکدام یک روند را مشخص میکنند:

  1. مثلث نزولی – برای زمانی که با افت قیمت مواجه هستیم.
  2. مثلث صعودی – نشان دهنده افزایش قیمت و قدرت تدریجی خریداران.
  3. مثلث متقارن – نشان دهنده قدرت یکسان خریداران و فروشندگان.

شناخت هرسه این مثلث ها به ما کمک میکند تا بدانیم چه زمانی وارد معاملات فروش شویم، چه زمانی ریسک خرید و فروش بالاست و باید صبر کنیم و چه زمانی میتوانیم با خیال نسبتا راحت اقدام به خرید کنیم.

توجه داشته باشید که این پَتِرن نیز مثل همه الگوهای دیگر تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال درصد خطا دارد و ممکن است در برخی مواقع شما را دچار اشتباه کند، اما در 80 - 85 درصد مواقع میتوانیم به آن اطمینان کنیم. برای کاهش درصد خطا، در ادامه هر سه این الگوها را بررسی میکنیم تا آنها را بهتر بشناسیم.

  • الگوی مثلث افزایشی

در الگوی افزایشی، خط بالایی مثلث که خط مقاومت ماست به صورت افقی رسم میشود و خط پایینی یا حمایت، به تدریج به سمت بالا حرکت میکند و به خط مقاومت نزدیک می شود. این الگو به ما نشان میدهد که قدرت خریداران به تدریج درحال افزایش است، اما هنوز به اندازه ای نیست که با افزایش قیمت، خط مقاومت را بشکند و از آن عبور کند.

این الگو معمولا روند صعودی را پیش میگیرد، بنابراین اگر آن را در یک روند صعودی مشاهده کنیم یک الگوی ادامه دهنده است و اگر در یک روند نزولی تشکیل شود نشان دهنده یک الگوی برگشتی است.

توجه داشته باشید که تریدر ها باید فقط و فقط زمانی با استفاده از این الگو اقدام به خرید کنند که خط بالایی با افزایش قیمت خریداران شکسته شود و یک یا دو کندل خرید، بالای خط مقاومت تشکل شده باشد. به این کندل ها «کندل تائید شکست» هم گفته میشود. 

  • الگوی مثلث نزولی

یکی دیگر از روش های تحلیل تکنیکال که از آن در تفسیر اخبار اقتصادی نیز استفاده میشود الگوی مثلث نزولی یا کاهشی است. الگوی کاهشی، عکس الگوی افزایشی است و در آن خط مقاومت درحال حرکت به سمت خط حمایت است. این مثلث ها به دنبال ادامه روند کاهش قیمت شکل میگیرند و با شکست مثلث، روند نزولی ادامه پیدا میکند.

توجه به حجم معاملات در مثلث کاهشی نیز دارای اهمیت بالایی است چرا که وقتی قیمت، در داخل الگو قرار میگیرد، با نزدیک شدن بالا و پایین الگو به همدیگر کاهش پیدا میکند. در این شرایط افزایش حجم معاملات ممکن است یکی از نشانه های درست برای شکست مثلث باشد.

اخبار ارز دیجیتال از اقتصاد آفرین

  • مثلث های متقارن

مثلث های متقارن حالت بلاتکلیفی را در بازار ارز دیجیتال نشان میدهند، به شکلی که خط بالا و پایین مثلث به­صورت همزمان به سمت هم حرکت میکنند و این یعنی قدرت خریداران و فروشندگان تقریبا باهم برابر است.

 زمانی که مثلث های متقارن تشکیل میشوند امکان اینکه پیشبینی دقیقی از روند قیمت داشته باشیم وجود ندارد. در هر لحظه ممکن است کندل ها در ادامه روند قبلی یا خلاف آن حرکت کنند.

هرچه خط مقاومت و حمایت به همدیگر نزدیک تر شوند احتمال شکست خطوط نیز افزایش پیدا میکند، اما توجه داشته باشید تا زمانی که خطوط توسط یک کندل شکسته نشده و کندل تائید شکست نیز تشکیل نشده است، نباید اقدام به معامله کنیم.

تاثیر اخبار اقتصادی بر رمز ارزها

یکی از مهم ترین عواملی که میتواند روی افزایش یا کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال تاثیر داشته باشد اخبار اقتصادی و اتفاقات مهم دنیا هستند. به عنوان مثال میتوانیم به تاثیر صحبت ها و سخنرانی های ایلان ماسک روی قیمت دوج­کوین اشاره کنیم.

شاید برایتان سوال باشد که چرا اخبار مثبت و منفی میتواند اینقدر روی قیمت یک ارز تاثیر بگذارد؟

یکی از مهم ترین دلایلش این است که کریپتوکارنسی ها برخلاف ارزهای سنتی و رسمی دنیا توسط هیچ کشور و مقام یا مسئولی کنترل نمیشوند و افزایش یا کاهش قیمت ها تحت تاثیر مستقیم تصمیمات و هیجانات سرمایه گذاران است. این مسئله باعث میشود هر عقیده و دیدگاه عمومی که در رابطه با اخبار خوب و بد دنیا باشد، بتواند تاثیر مستقیم روی قیمت رمزارز ها بگذارد.

در واقع ما به عنوان یک معامله­گر، باید تشخیص دهیم خبرهای مختلف چطور میتوانند روی جهت گیری و رفتار دیگر معامله­ کنندگان تاثیر بگذارند؛ آیا آنها را ترغیب به فروش میکنند یا باعث میشوند افراد شروع به خرید بیشتر کنند؟

وب سایت اقتصاد آفرین به عنوان یکی از مراجع معتبر اخبار اقتصادی ایران و جهان میتواند بهترین منبع خبری شما باشد تا هم از اخبار مهم مطلع شوید و هم تحلیل متخصصان این رسانه از مهم ترین اتفاقات دنیای ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

اخبار اقتصادی ایران و جهان با اقتصاد آفرین

ارز دیجیتال و اقتصاد آفرین ...

ارز دیجیتال و دنیای cryptocurrency، دنیایی پر از احتمالات مختلف است چرا که کاملا تحت تاثیر انتخاب های معامله گرانی است که تصمیم میگیرند بفروشند یا بخرند. در این چنین دنیایی که سرمایه ما همیشه در معرض ریسک است، شناخت الگوی مثلث میتواند به ما کمک کند تا روند تغییرات قیمت را سریعتر و دقیق تر حدس بزنیم.

علاوه بر آن، در این مقاله نگاهی به تاثیر خبرهای اقتصادی بازار ارز دیجیتال انداختیم تا ببینیم چرا اطلاع از این اخبار و دنبال کردن آنها از یک رسانه معتبر مثل اقتصاد آفرین از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

برچسب ها : اقتصاد آفرین,الگوی مثلث,اخبار اقتصادی,ارز دیجیتال