چه چالش هایی برای استفاده از خدمات سئو شرکت‌ ها وجود دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید یا می‌خواهید فعالیت خود را در فضای وب توسعه دهید، مطمئناً تبلیغات خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ را دیده‌اید یا با بعضی از این شرکت‌ها وارد گفتگو و مذاکره شده‌اید. تبلیغات و شرکت‌هایی که وعده تضمینی رتبه 1 گوگل را به شما می‌دهند!

ما در دنیای سئو چیزی به ‌عنوان رتبه تضمینی نداریم و این موضوع بسیار مهمی است که باید در زمان برون ‌سپاری سئوی سایت خود به آن توجه داشته ‌باشید.

البته استفاده از خدمات سئوی شرکت‌ها چالش‌های دیگری هم به همراه دارد که تصمیم داریم در این مطلب به طور مفصل درباره آنها توضیح دهیم. اگر برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل به فکر استفاده از خدمات سئوی شرکتی افتاده‌اید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

7 چالش همکاری با شرکت‌های خدمات سئو نامعتبر

سئو جزو خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ است و نقش مهمی در کسب سهم بازار بیشتر، درآمدزایی بالاتر و برندسازی کسب و کار شما دارد. شرکت‌های معتبر ارائه خدمات سئو مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ دی ام روم به کسب و کارها کمک می‌کنند که از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال و وب برای رشد و پیشرفت خود استفاده ‌کنند.

اگر با شرکت‌های حرفه‌ای همکاری کنید، مطمئناً این رشد چشمگیر را تجربه خواهید کرد. اما همکاری با شرکت‌هایی که تنها با تبلیغات سعی در جلب توجه شما دارند، چالش‌های مختلف و گاهی اوقات دردسرسازی را برای کسب و کار شما به ‌همراه خواهد داشت که در ادامه توضیح می‌دهیم:

☑ تعهد و مسئولیت پذیری ندارند

اولین و بدون شک بزرگ‌ترین چالشی که پس از قرارداد با شرکت‌های غیرمعتبر با آن مواجه می‌شوید، عدم ‌تعهد و مسئولیت پذیری این شرکت‌هاست.

به‌ عنوان ‌مثال، هیچ گزارشی تحت ‌عنوان گزارش عملکرد ماهانه یا گزارش وضعیت سایت به شما ارائه نمی‌شود، در مقابل پیگیری‌های شما پاسخگویی درستی انجام نمی‌دهند، امور پروژه شما توسط افراد غیرمتخصص و تازه‌کار انجام‌ می‌شود و در مجموع طی همکاری با آنها هیچ بازگشت سرمایه‌ای را در روند اجرای سئوی سایت خود نخواهید دید.

☑ قرارداد سئو رسمی و قابل ‌اعتماد ندارند

شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای به ‌صورت ماهانه یا پروژه‌ای با شما قرارداد می‌بندند. در این قرارداد کلیه خدماتی که به شما ارائه خواهد شد، شرایط و نحوه ارائه گزارش‌ها، شرایط و نحوه پرداخت و تک‌تک امور مربوط به پروژه به ‌صورت مکتوب ذکر می‌شود تا تعهد خود را به شما ثابت کنند، اما در مورد شرکت‌های نامعتبر این‌گونه نیست.

این شرکت‌ها برای اینکه تعهد کتبی نسبت به شما نداشته باشند، علاقه‌ای به انعقاد قرارداد ندارند.

☑ در عملکرد خود صداقت و شفافیت ندارند

چالش جدی دیگری که در همکاری با شرکت‌های نامعتبر ممکن است با آن مواجه شوید، عدم صداقت و شفافیت در ارائه گزارش وضعیت سایت و روند اموری است که برای سئوی سایت شما انجام‌ می‌شود.

در برخی موارد حتی ممکن است گزارش‌هایی که به شما ارائه می‌شود، صحت نداشته ‌باشند و اصلاً اقدامی برای بهینه سازی سایت شما انجام ‌نشده باشد. در واقع شما فقط هزینه پرداخت می‌کنید و هیچ اقدامی برای سئوی سایت انجام‌ نمی‌گیرد.

☑ از تکنیک‌های سئو سیاه و غیرقانونی استفاده می‌کنند

در برخی موارد افراد سودجو و سئوکاران غیرحرفه‌ای با استفاده از تکنیک‌های سئو سیاه، مزرعه‌های لینک، تخریب سایت رقبا، خرید لینک انبوه و...، سعی می‌کنند با رشد رتبه ناگهانی در نخستین هفته‌های شروع همکاری اعتماد شما را جلب کنند.

این اقدامات شاید در کوتاه‌ مدت نتیجه مورد انتظار شما را داشته‌ باشد، ولی پس از مدتی سایت اعتبار خود را از دست می‌دهد و آسیب می‌بیند. پنالتی شدن سایت یکی از همین موارد است که طبق قوانین گوگل پس از آن دامنه سایت شما دیگر قابل ‌استفاده نخواهد بود.

5

☑ وعده‌ها و تضمین‌های دروغین می‌دهند

شرکت‌های غیرمتعهد و سودجو سعی می‌کنند با دادن وعده‌ها یا تضمین‌های دروغین مانند رسیدن به صفحه 1 گوگل در یک ‌ماه یا رسیدن به رتبه 1 گوگل در مدت ‌زمان بسیار کوتاه، افراد و کسب و کارها را وسوسه کنند، در حالی‌ که در دنیای سئو و موتورهای جستجو، هیچ ‌چیز تضمین ‌شده‌ای وجود ندارد.

فرایند سئو نیازمند یک استراتژی اصولی و مداومت در اجرای آن است، با این وجود نمی‌توان تضمین کرد که یک کسب و کار در یک ‌کلمه کلیدی خاص به‌ سرعت به رتبه 1 گوگل برسد!

☑ برای هزینه‌های پرداختی سایت اسناد مالی ارائه نمی‌کنند

سئوی سایت هزینه‌های مختلفی به ‌همراه دارد؛ هزینه‌هایی مانند خرید بک لینک، کمپین رپورتاژ آگهی، تمدید هاست و مواردی از این دست. شرکت‌هایی که روند کار اصولی و منظمی ندارند، معمولاً برای هزینه‌های پرداختی سایت شما اسناد مالی ارائه نمی‌کنند یا اسنادی که ارائه می‌کنند قابل ‌اتکا نیست.

چون افراد سودجو، اصلاً کاری انجام می‌دهند که بخواهند برای پرداخت هزینه‌های جانبی نامبرده به شما رسید پرداخت هم ارائه کنند.

☑ دستمزدهای نامعقولی از شما درخواست می‌کنند

به ‌عنوان آخرین چالشی که امکان دارد با آن مواجه شوید، اعلام دستمزدهای نامعقول را هم در نظر داشته ‌باشید. منظور از دستمزدهای نامعقول، دستمزدهایی بیشتر یا کمتر از رقم استاندارد بازار است.

هرچند برای سئو رقم استاندارد و دقیقی وجود ندارد، ولی اگر با چند شرکت حرفه‌ای و متخصص مانند خدمات سئو دی ام روم صحبت کنید، حدود قیمت خدمات سئوی سایت خود را خواهید دانست.

6

 

ویژگی های بهترین شرکت‌های سئو (SEO)

همانطور که در بخش قبلی ملاحظه کردید، همکاری با شرکت‌های غیرمعتبر و واگذاری سئوی سایت به آنها دردسرها و چالش‌های دارد که عواقب بعضی از آنها جبران‌ناپذیر است. بهترین شرکت‌های ارائه خدمات سئو و مشاوره سئو در چند ویژگی با هم اشتراک دارند:

  1. نظر سایر مشتریان و شرکت‌ها درباره همکاری با این شرکت‌ها خدمات سئو مثبت است
  2. وضعیت فعلی سایت‌هایی که با این شرکت‌ها همکاری می‌کنند، خوب و قابل ‌قبول است
  3. نحوه آنالیز اولیه سایت و گزارش وضعیت آن حرفه‌ای و حساب شده ‌است
  4. تکنیک‌ها و اصول سئوی حرفه‌ای را خوب می‌شناسند
  5. از هیچ‌گونه خدمتی در راستای بهبود وضعیت سایت شما دریغ نمی‌کنند
  6. تحلیل‌گر، پاسخگو و مسئولیت‌پذیر هستند
  7. در ارائه گزارش وضعیت سایت شفاف و صادقانه عمل می‌کنند

 

بهترین شرکت سئو در ایران

پیدا کردن شرکت‌های ارائه خدمات سئو کار سختی نیست، فقط باید مطمئن باشید که تیم مورد نظر نسبت به سرمایه مالی و زمانی شما متعهد است.

در حال حاضر شرکت‌ها و تیم‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات مشاوره سئو، اجرای پروژه‌های سئو و خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و در این زمینه واقعاً حرفه‌ای و متخصص هستند؛ آکادمی تخصصی دیجیتال مارکتینگ دی ام روم یکی از همین شرکت‌ها است. آکادمی دی ام روم خدمات خود را در گروه‌های زیر ارائه می‌کند:

  • ارائه خدمات سئو برای سایت های فروشگاهی، شرکتی و خدماتی
  • طراحی سایت برای کسب و کارهای خدماتی و فروشگاهی بزرگ و کوچک
  • ارائه مشاوره‌های تخصصی سئو با هدف رشد کسب و کار و برندینگ شما
  • تدوین یک استراتژی و تقویم محتوایی صحیح برای رسیدن به صفحه اول نتایج
  • طراحی رابط کاربری اپلیکیشن و نرم‌افزار مطابق با سلیقه کاربران حوزه کسب و کار
  • بررسی و تحلیل عملکرد سئو سایت و ارائه راهکار برای بهبود وضعیت

البته خدمات آموزش سئو دی ام روم در این موارد خلاصه نمی‌شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://dmroom.co/seo-tutorial/  مراجعه کنید.