ایده‌های جذاب محوطه سازی با چمن مصنوعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 زییایی خانه بیانگر علایق و سلیقه ساکنین است. به همین خاطر باید به طراحی و دکوراسیون خانه اهمیت بدهید. یکی از راه‌های افزایش زیبایی و جذابیت خانه، محوطه سازی است. در حقیقت، محوطه سازی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی فضای بیرونی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به حساب می‌آید. خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در این حوزه، المان‌های مختلفی برای طراحی و محوطه سازی وجود دارد. یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین المان‌ها، چمن مصنوعی است که موضوع بحث ما در این مقاله می‌باشد.

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد و از استقامت و ماندگاری بالایی برخوردار می‌باشد و می‌توان از آن برای طراحی بخش‌های مختلف ساختمان مانند پشت بام، تراس، بالکن، حیاط، اطراف استخر و... استفاده کرد. اگر شما هم علاقمند به استفاده از این محصول برای محوطه سازی و ایجاد فضایی منحصر به فرد هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی که معادل انگلیسی آن " Artificial Grass " است از محبوب‌ترین و پرکاربردترین المان‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی  به حساب می‌آید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که دلیل برتری و محبوبیت این محصول چیست ؟

لازم به ذکر است که چمن مصنوعی مقاومت و ماندگاری بالایی در مقایسه با چمن طبیعی دارد. از سوی دیگر، چمن طبیعی در شرایط بد آب و هوایی تغییر رنگ یا تغییر شکل می‌دهد، در صورتی که چمن مصنوعی مقاومت بالایی در برابر باران، برف، نور خورشید، دمای بسیار بالا یا پایین دارد. به همین خاطر، محصولی مناسب برای ایجاد فضایی سرسبز و پرنشاط به حساب می‌آید.

امروزه چمن مصنوعی از جنس پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن و پلی‌آمید طراحی و به بازار عرضه می‌شود. همچنین، این محصول از نظر ارتفاع، تراکم، رنگ، متریال یا بافت از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد و هر یک از این محصولات براساس رنگ، ارتفاع الیاف، جنس و... کاربردهای متفاوتی دارد.

 

ایده‌های جذاب برای استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی

ایده‌های بسیاری برای استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی و ایجاد فضای سبز وجود دارد. برخی از این کاربردها و ایده‌ها به شرح زیر است :

1.ساخت فضایی سرسبز در ویلا یا حیاط خانه

ایده‌های مختلفی برای طراحی باغ و باغچه وجود دارد. یکی از این ایده‌ها خلق یک فضای منحصر به فرد در حیاط و تراس با استفاده از چمن مصنوعی حیاط است. اجرا طرح‌های مدرن با استفاده از چمن مصنوعی، نظر هر فردی را به خود جلب می‌‎کند. به طور کلی، چمن مصنوعی یک جلوه خاص و متفاوت به فضای بیرونی ساختمان خواهد بخشید.

2.اجرای روف گاردن

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین کاربرد‌های چمن مصنوعی در محوطه سازی محیط‎های اداری، مسکونی، تجاری و... طراحی و اجرا روف گاردن یا بام سبز مصنوعی است. روف گاردن یک فضای زیبا و دلنشین برای رفع احساس خستگی و استرس ساکنین می‌باشد. با استفاده از چمن مصنوعی در اجرای روف گاردن می‌توان یک محیط امن، دنج و سرسبز برای دورهمی‌های خانوادگی یا مکانی برای استراحت کارمندان یک اداره به ارمغان آورد.

3.ساخت دیوار سبز در فضای بیرونی ساختمان

گرین وال یا همان دیوار سبز، بخشی از طراحی ساختمان‌ها است که امروزه در محیط‌های اداری و تجاری برای تزریق حس نشاط و شادابی بسیار به چشم می‌خورد. برخی از افراد تصور می‌کنند که چمن مصنوعی تنها یک کفپوش برای زمین است. در صورتی که می‌توان از انواع چمن مصنوعی با رنگ‌های متنوع برای ایجاد گرین وال استفاده نمود. گرین وال‌های مصنوعی در برابر سرما و گرما مقاوم هستند و ماندگاری بالایی در برابر اشعه تخریب کننده خورشید از خود نشان می‌دهند.

4.کفپوش اطراف استخر

استخرها یک مکان تفریحی و بهترین مکان برای فرار از گرمای تابستان هستند. شاید برایتان جالب باشد که در سال‌های اخیر، محبوبیت استفاده از چمن مصنوعی برای اطراف استخرها و محوطه سازی در مناطق مختلف به خصوص مناطق گرمسیری، به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است. چمن طبیعی دوام بالایی در آب و هوای گرم ندارد و برای سرسبز ماندن نیاز به مراقبت‌های دشوار و هزینه‌بر دارد. در صورتی که چمن مصنوعی بسیار مقاوم است و نگهداری از آن آسان‌تر و کم هزینه‌تر از چمن طبیعی و گیاهان طبیعی می‌باشد. به همین دلیل است که امروزه چمن مصنوعی تبدیل به یک کفپوش نرم، لطیف و سرسبز برای اطراف استخر شده و بهترین جایگزین برای چمن طبیعی به حساب می‌آید.

2

5.استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

از دیگر کاربردها و ایده‌های محوطه سازی با چمن مصنوعی می‌توان به کف سازی محیط‌های مختلف با استفاده از موزاییک، سنگ، سیمان و چمن مصنوعی اشاره کرد. تلفیق سنگ و موزاییک با چمن مصنوعی باعث زیبایی بیشتر محوطه مجتمع‌های مسکونی، ورودی‌‎ها، حیاط و... می‌شود و فضایی گرم و صمیمی برای دورهمی‌های دوستانه یا جلسات کاری فراهم می‌سازد.

مزایای محوطه سازی با چمن مصنوعی

مزایا و برتری‌های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی بیشمار است. با این وجود، قصد داریم تا نگاهی سطحی به مزایای این محصول محبوب داشته باشیم.

برخی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی به شرح زیر است :

  1. بدون شک نگهداری از گیاهان و گل‌های طبیعی کاری بسیار دشوار و چالش برانگیز است؛ زیرا آن‌ها نیاز به آبیاری، هرس کردن و کوددهی دارند و در صورتی که همه این موارد به خوبی و درستی رعایت نشوند، نمی‌توان انتظار محوطه‌ای زیبا و دلنشین داشت. در صورتی که چمن مصنوعی نیاز به مراقبت‌های وقت گیر و هزینه‌بر ندارد و در تمام روزهای سال، فضایی سرسبز به محوطه بیرونی ساختمان‌ها هدیه می‌دهد.
  2. گل و گیاهان طبیعی گرده افشانی می‌کنند و همین امر باعث ایجاد حساسیت و آلرژی افراد می‎شود. به همین دلیل است که امروزه چمن‌های مصنوعی جایگزین چمن‌های طبیعی شده‌اند.
  3. مجموعه چمنزار انواع چمن مصنوعی را در رنگ‌بندی و بافت‌های متنوع طراحی و به بازار عرضه می‌کند. تمامی این محصولات شباهت زیادی به چمن طبیعی دارند و الیاف نرم و منعطف آن‌ها در هنگام راه رفتن باعث می‌شود تا افراد احساسی مشابه با قدم زدن بر روی چمن طبیعی داشته باشند.
  4. چمن‌های مصنوعی قابلیت نصب در کنار دیگر متریال مانند سنگ، واش بتن، چوب ترمو و آجر را دارد و زیبایی دیگر متریال و کفپوش‌ها را چند برابر می‌کنند.
  5. چمن مصنوعی قابلیت ارتجاعی و ضربه پذیری بالایی دارد و یک کفپوش ایمن برای محوطه‌ اطراف ساختمان به حساب می‌آید.

3

قیمت چمن ‌مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی را معمولا باید با هزینه‌های نصب و متریال‌های مورد استفاده در هنگام نصب، محاسبه کرد. از طرف دیگر، قیمت چمن مصنوعی به میزان نخ به کار رفته، جنس نخ، برند، ارتفاع و تراکم الیاف، نوع پوشش بکینگ، نوع بافت  و متراژ مورد استفاده بستگی دارد؛ برای کسب آگاهی از قیمت دقیق انواع چمن مصنوعی از شما دعوت می‌نماییم تا با مشاورین و متخصصین مجموعه چمنزار تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

مجموعه چمنزار چندین سال است که در زمینه عرضه، فروش و نصب چمن مصنوعی سابقه‌ای درخشان دارد. اگر همچنان سوالاتی در رابطه با انواع چمن مصنوعی، نحوه استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی و قیمت چمن مصنوعی دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان چمنزار بهره‌مند شوید و یا سفارشات خود را به صورت آنلاین در وب‌سایت چمنزار ثبت نمایید.