کسب درآمد از رمزارز، تبدیل به یکی از داغ‎ترین بحث‎های اقتصادی شده‎ است. این امر نیاز به گذراندن دوره‎های آموزش ارز دیجیتال دارد که در این مقاله به آن پرداختیم.

با آموزش ارز دیجیتال به دنیایی جدید پا بگذارید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چند سالی است که در مورد اصطلاح ارزهای دیجیتال یا (Cryptocurrency) زیاد می‌شنویم. این ارز، در حال بردن جهان دیجیتال، به سمت‌وسوی جدید است. طبق تحقیقات یک شرکت تجاری، در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف در بازار وجود داشت. بسیاری از شرکت‎ها به‌عنوان یک وسیله قانونی دادوستد، از آن استفاده می‎کنند.

 

کشورهای مختلف در مواجهه با کریپتو، رویکردهای متفاوتی نشان داده‎اند. برخی از آن‎ها به‌طورکلی استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده‌اند. قطر، عربستان سعودی و چین، از آن جمله هستند. اما السالوادور در آمریکای مرکزی در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال را به‌عنوان یک ارز قانونی پذیرفت. این بدان معنی است که مردم السالوادور می‌توانند از بیت کوین برای تجارت استفاده کنند. آن‎ها فروشگاه‎ها را ملزم کرده‎اند تا راهی برای پرداخت هزینه با بیت کوین به مشتریان ارائه دهند.

یک واقعیت جالب در مورد برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، این است که مقدار کل آنها مانند طلا و نفت محدودیت دارد. کمیابی این ارز سبب می‎شود به‌مرورزمان قیمت آنها افزایش یابد.

اما ارزهای دیجیتال دارای مزایا و معایبی هستند؛ بنابراین آموزش ارز دیجیتال از مبتدی برای یک سرمایه‌گذار، لازم و حیاتی است. ما در ابتدا به این می‎پردازیم که ارز دیجیتال چیست و چگونه به وجود آمد.

 

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع یک روش پرداخت جایگزین است که با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری ایجاد می‌شود. ارزهای رمزنگاری شده به شما این امکان را می‌دهند که آنها را درست مانند پول معمولی، با کالا و خدمات مبادله کنید. همچنین می‎توانید به‌وسیله آن‎ها کسب سود داشته باشید. بر خلاف پول رایج کشورها که توسط هر دولتی صادر و کنترل می‌شود، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و انتشار آنها کنترل نمی‎شود.

برای استفاده از ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز است. این کیف پول‌ها می‌توانند نرم‌افزاری باشند که روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما ذخیره می‌شود. در واقع، بسیاری از ارزهای دیجیتال شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند.

اولین ارز دیجیتالی ایجاد شده، بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۸ توسط یک فرد یا گروه مرموز به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. بعد از آن، هزاران ارز دیجیتال، همگی با هدف جایگزینی بیت کوین راه‌اندازی شدند. تمام آن ارزهای دیگری که بعد از بیت کوین آمدند، امروزه به‌عنوان آلت‌ کوین شناخته می‌شوند.

11

روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال چیست؟

دوره‌های یادگیری ارز دیجیتال شما را برای کسب سود از این ارزها آماده می‎کنند. اما به شکل کلی، خرید رمز و نگهداری توکن‎ها در یک کیف پول خصوصی، از اصلی‌ترین راه‌های آن است. علاوه‌ بر این، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌ گذاری زودهنگام در پیش‌فروش برترین سکه‌های جدید: بهترین قیمت ممکن را برای سکه‌های مطلوب مانند Fight Out و C+Charge دریافت کنید.
  • سهام و بهره: از طریق ارزهای رمزنگاری غیرفعال بیکار کسب درآمد کنید.
  • بازی برای کسب درآمد: از طریق بازی‎های NFT، ارزهای دیجیتال رایگان تولید کنید.
  • وام‌دهی: سکه‌های رمزنگاری را سپرده‌گذاری و وام بدهید.
  • معاملات روزانه: به‌طور فعال کریپتو بخرید و بفروشید تا از نوسانات استفاده کنید.
  • سرمایه‌ گذاری و نگهداری بلندمدت: رمزارز را برای سود بلندمدت خریداری و نگهداری کنید.
  • ماینینگ: به تأیید تراکنش‌های بلاک چین از راه دور از طریق استخراج ابری کمک کنید.

 

دوره ارز دیجیتال چه فایده‌ای دارد؟

ازآنجایی‌که ارزهای رمز پایه زیادی در بازار وجود دارد، شناخت انواع آن‎ها بسیار مهم است. درک اینکه آیا سکه موردنظر شما آینده‎ای دارد یا خیر، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. مباحثی که در این دوره‎ها آموزش داده می‎شوند، شامل موارد زیر هستند:

  1. اصول اولیه و فناوری بلاک چین
  2. کاربرد توابع هش (Hash) در کریپتو گرافی
  3. تعاریف کلی رمزارز مانند کیف پول، استخراج و تراکنش‌ها
  4. روش‌های جلوگیری از حملات شبکه

جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی، به یکی از داغ‌ترین روش‌های کسب سود در دنیای دیجیتال امروزی تبدیل شده‌اند. در این مقاله، به معرفی این ارزها و به روش‌های کسب درآمد از آن‌ها پرداختیم. فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. به همین علت، نیاز است قبل از انجام هر کاری شرکت در دوره‌ ارز دیجیتال را مدنظر قرار دهید.

منبع: رهاورد365