ویزای اقامت دائم کانادا برای مهاجرت به این کشور راحت تر و سریع تر است.

مهاجرت به کانادا با کدام ویزا راحت تر و سریع تر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 اما برای دریافت این ویزا، باید به شرایط مشخصی از جمله داشتن مهارت‌های خاص و پرونده مهاجرتی قوی، توانایی زبانی، تحصیلات و تجربیات حرفه‌ای مرتبط با شغل مورد نظر و... توجه کرد.

 

همچنین، دریافت ویزای اقامت دائم به دلیل پیچیدگی‌های مرتبط با فرآیند و مدارک مورد نیاز، زمان بیشتری نسبت به دریافت ویزای اقامت موقت به خود اختصاص می‌دهد.

بنابراین، برای کسانی که تمایل به مهاجرت دائم به کانادا دارند، دریافت ویزای اقامت دائم، گزینه‌ی مناسبی است. اما باید به شرایط و معیارهای مورد نیاز برای دریافت این ویزا توجه کنند.

ویزای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری برای کسانی که تحصیلات بالا، تجربه کاری و مهارت‌های خاص دارند، در دسترس است. برای این منظور باید به یکی از برنامه‌های اقامت دائم کانادا مانند برنامه‌ی کاریکا، برنامه‌ی ترقی مهارت‌های خاص، برنامه‌ی بخشی، برنامه‌ی کارآفرینی یا برنامه‌ی کار فرهنگی اقدام کنید.

علاوه بر ویزای اقامت دائم، دریافت ویزای اقامت موقت نیز به دلیل آسانی‌های مرتبط با درخواست و پرداخت هزینه‌های کمتر، برای برخی از مهاجران، گزینه‌ی مناسبی است.

برای مثال، دریافت ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، یا دریافت ویزای کاری برای فعالیت در یک شغل خاص، از جمله ویزاهای اقامت موقت کانادا هستند.

در کل، باید توجه داشت که هر یک از ویزاهای اقامت دائم و موقت کانادا، معیارها و شرایط خاص خود را دارند و برای انتخاب گزینه‌ی مناسب، باید با توجه به شرایط و وضعیت فعلی خود، از مشاوران مهاجرت و وکلا متخصص استفاده کرد.

5

به گزارش قصران گروپ، بسیاری از مردم به این موضوع آگاه هستند اما نمی‌دانند که دقیقا باید چه اقدامی انجام دهند. در ادامه انواع ویزاهایی معرفی می‌شوند که برای مهاجرت به کانادا قابل دریافت است.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای موقت کانادا، ویزایی است که دارنده آن می‌تواند به مدت شش ماه یا کمتر وارد کانادا شود و پس از آن باید خاک این کشور را ترک کند. ویزای توریستی، تحصیلی، دیپلماتیک، محرمانه، تسهیلات، کسب و کار و سوپرویزا از ویزاهای اقامت موقت به شمار می‌روند که در ادامه هر کدام از این ویزاها بیشتر بررسی می‌شود؛

1. ویزای توریستی کانادا

این نوع ویزا، به دارنده خود اجازه می‌دهد تا با هدف گردشگری، شرکت در همایش، دیدار اعضای خانواده و... وارد خاک کانادا شود. ویزای توریستی در دو نوع سینگل یا مولتیپل وجود دارد.

6

2. ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی در دو نوع دانش‌آموزی یا دانشجویی به افرادی اعطا می‌شود که از یک آموزشگاه یا دانشگاه کانادایی جهت ادامه تحصیل پذیرش گرفته‌اند. اعتبار این نوع ویزا تا پایان دوره تحصیلی است و مهاجرت به کانادا از این طریق، موقت خواهد بود؛ مگر اینکه فرد بتواند اقدامات لازم برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای دائم را انجام دهد.

3. سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا، ویزایی است که به بستگان دارندگان اقامت موقت کانادا، اجازه می‌دهد به عنوان همراه در کنار آن‌ها زندگی کنند. البته فرد دعوت‌کننده باید ثابت کند که از نظر مالی توانایی حمایت از افراد متقاضی سوپر ویزا را دارد. این ویزا ۱۰ ساله است اما در اصل تا پایان اعتبار گذرنامه متقاضی اعتبار دارد. دارنده این ویزا در هر بار ورود به کانادا، می‌تواند حداکثر دو سال در این کشور اقامت کند.

 

4. ویزای دیپلماتیک

ویزای دیپلماتیک و رسمی  به مقامات رسمی و دیپلمات‌های کشورهای دیگر، اجازه ورود به خاک کانادا را به‌ منظور انجام وظایف و اهداف دولتی و رسمی می‌دهد.

5. ویزای محرمانه یا حسن نیت

برخی افراد که مقام پراهمیتی دارند اگر موفق به دریافت ویزای دیپلماتیک نشوند، می‌توانند ویزای محرمانه دریافت کنند. مدت زمان اعتبار این ویزا برای ورود چندباره به کانادا، تا ۳ سال است. اما دارنده این ویزا نمی‌تواند هر بار بیشتر از ۶ ماه در خاک کانادا بماند.

۶. ویزای تسهیلات

ویزای تسهیلات به شهروندان کانادایی که دو تابعیتی هستند و گذرنامه کانادایی ندارند اما گذرنامه یک ملیت دیگر را دارند، اعطا می‌شود.

علاوه بر این، ویزاهای اقامت موقت، اهدای عضو، تولد فرزند یا ویزای کاری هم وجود دارند که بنابر شرایط، قابل اخذ هستند.

مهاجرت به کانادا با ویزای اقامت دائم

اما جدا از ویزاهای اقامت موقت، ویزای اقامت دائم کانادا نیز قابل توجه است. این ویزاهای به ویزای مهاجرتی معروف هستند و چند نوع مختلف دارند.

1. اکسپرس اینتری 

برنامه اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرتی الکترونیکی است که دولت کانادا آن را طراحی کرده است. این برنامه به افراد سراسر دنیا اجازه می‌دهد که بر اساس مهارت‌های خاص خود به کانادا مهاجرت کنند. این نوع ویزا می‌تواند در دو نوع برنامه تجاری متخصصان فدرال یا نیروی کار ماهر فدرال باشد.

2. برنامه تجربه کانادایی

برخی افراد تجربه تحصیل و یا کار در کانادا را دارند و در جامعه کانادایی زندگی کرده‌اند. این افراد معمولا دارای ویزای موقتی هستند که می‌خواهند آن را به دائم تبدیل کنند. ویزای اقامت دائم تجربه کانادایی مخصوص این افراد است.

3. برنامه کاندید استانی

این ویزا به افرادی داده می‌شود که در کار خود نسبتا تخصص دارند و می‌توانند با حرفه خود به اقتصاد کانادا کمک کنند. این نیروهای کار به استان ‌های مختلف کانادا که تقاضای آنها بالاتر است، فرستاده می‌شوند.

4. مهاجرت از طریق سرمایه ‌گذاری

این برنامه مختص افرادی است که قصد سرمایه‌ گذاری در کانادا را دارند و سرمایه آنها حداقل دو میلیون دلار کانادایی است. آنها باید سرمایه‌ گذاری کنند و دولت این سرمایه را به آنها پس از ۵ سال، البته بدون هیچ سودی، بازمی‌گرداند.

5. برنامه کارآفرینی

برنامه کارآفرینی مختص افرادی است که به ‌تنهایی می‌توانند در اقتصاد کانادا مؤثر باشند. حداقل دارایی آنها باید ۳۰۰ هزار دلار کانادایی بوده و تعهد بدهند که مالکیت و مدیریت کسب ‌و کاری در حد و اندازه یک سوم یک کسب ‌و کار کانادایی را خواهند داشت و سه سال پیاپی این کسب‌وکار را حفظ می‌کنند.

6. برنامه خود اشتغالی

برنامه‌‌های خوداشتغالی مختص افرادی است که در کسب‌ و کار، ورزش، فرهنگ یا کشاورزی، مهارت دارند و می‌توانند کسب‌ و کار خود را راه‌ اندازی کنند. این افراد باید نشان بدهند که می‌توانند منابع مالی کسب ‌و کارشان را تأمین کنند و در زمینه کاری خود به‌ اندازه کافی تخصص دارند.

7. ویزای استارت آپ

متقاضی این ویزا باید یک طرح یا برنامه نوآورانه را با حمایت یکی از سازمان‌های اعلام شده از سوی اداره مهاجرت کانادا به مرحله اجرا برساند. در صورت پیدا شدن سرمایه‌گذار و اجرایی شدن طرح  متقاضی می‌تواند برای خود و اعضای خانواده خود ویزای استارتاپ کانادا را کسب کرده و در نهایت از طریق آن برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند.  در این برنامه متقاضی مجاز به سرمایه گذاری شخصی نیست و طرح ارائه شده وی حتما باید توسط یک سازمان کانادایی مورد تائید اداره مهاجرت، حمایت شود.

8. پناهجویان

کانادا از افرادی که در صورت برگشت به کشور مبدا خود ممکن است با خطر جانی یا محاکمه ناعادلانه قرار بگیرند حمایت کرده و اقامت دائم این کشور را اعطا می‌کند.

بهتر است برای اخذ هرکدام از این ویزاها با افراد متخصص مشورت شود. قصران گشت، مجری تورهای مسافرتی و ویزا، این خدمات را با بالاترین کیفیت و اعتبار ممکن ارائه می‌دهد.

آژانس مسافرتی قصران گروپ، جهت رفاه حال متقاضیان حداکثر توان خود را به کار گرفته تا در کوتاه ترین زمان ممکن و در برخی موارد بدون مراجعه متقاضیان انواع ویزای معتبر برای مهاجرت به کانادا را ارائه دهد.