اگر این شرایط را دارید ثبت نام کنید‬‬ | لایزرو: دانش مهاجرت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

لاتاری گرین کارت آمریکا یک برنامه یا روش مهاجرتی مختص به آمریکا است، لاتاری در زمانی مقرر شروع شده و به پایان میرسد. شرکت در این برنامه نیازمند داشتن شرایطی است که به شرایط شرکت در لاتاری معروف است. قوانین سخت گیرانه مانند الزام به داشتن پاسپورت در دوره های گذشته بوده است که از دوره لاتاری ۲۰۲۴ حذف شد. در نظر داشته باشید که پس از برنده شدن در لاتاری بایستی حتما پاسپورت خود را بگیرید زیرا هم برای خروج از کشور و هم مصاحبه سفارت نیازمند پاسپورت هستید. در ادامه این مقاله با سایت لایزرو layzero.ir همراه باشد.

شرایط ثبت نام لاتاری

لاتاری گرین کارت ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌تان است. به جرأت می‌تواند گفت نظیر این روش را هیچ کشور دیگری جزء آمریکا ندارد، برای برنده شدن در لاتاری فقط نیاز به شانس دارید. ثبت نام لاتاری شرایط خاص خود را نیز دارد که در اینجا قصد داریم تک‌تک آنها را توضیح دهیم. در نظر داشته باشید که تمام شرایط ثبت نام لاتاری مختص کیس اصلی است یعنی زیر مجموعه کیس اصلی نیاز به داشتن شرایط زیر ندارند.

شرایط محل تولد در لاتاری

از زمان شروع لاتاری برخی از کشورها اجازه شرکت در لاتاری را نداشتند، شهروندان کشورهایی که در طی ۵ سال گذشته موفق به دریافت ۵۰ هزار ویزا یا بیشتر شده‌اند اجازه شرکت در لاتاری را ندارند و دلیل این امر نیز مشخص است زیرا هدف از برنامه لاتاری گرین کارت حفظ تنوع نژادی در ایالت متحده است، شهروندان کشورهایی که بیشترین مهاجر را در آمریکا دارند از این برنامه کنار گذاشته می‌شوند. برای ثبت نام در لاتاری کشور محل تولد شما مهم است. یعنی اگر شما پاسپورت ایران و چین را داشته باشید ولی محل تولد شما ایران باشد، مجاز به شرکت در لاتاری خواهید بود.

شرایط داشتن پاسپورت در لاتاری

در دوره های لاتاری قبل از ۲۰۲۴ داشتن پاسپورت برای هر شرکت کننده لاتاری الزامی بود و اگر فردی پاسپورت نداشت نمی‌توانست در لاتاری شرکت کند. البته الزام به داشتن پاسپورت فقط مختص کیس اصلی لاتاری بود و باقی زیر مجموعه‌های او نیاز به داشتن پاسپورت نداشتند. از لاتاری ۲۰۲۴ داشتن پاسپورت از شرایط لاتاری حذف شد و هر کسی می‌تواند بدون پاسپورت در لاتاری ثبت نام کند.

شرایط داشتن حداقل مدرک تحصیلی در لاتاری

یکی دیگر از شرایط لاتاری داشتن حداقل مدرک تحصیلی یعنی دیپلم است، بر اساس قوانین کشور آمریکا برای دریافت دیپلم بایستی حتما ۱۲ سال تحصیل داشته باشید، کسانی که دیپلم فنی یا کاردانش دارند در طی ۱۱ سال دیپلم خود را می‌گیرند و همین عامل باعث می‌شود که شرط ۱۲ سال تحصیل در شرایط لاتاری نداشته باشند.

اگر شرایط مدرک تحصیلی را ندارید از روش های زیر استفاده کنید.

  • از شرط جایگزین مدرک تحصیلی، یعنی داشتن دو سال سابقه کار استفاده کنید. این روش را در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • اگر دیپلم و سابقه کار ندارید، ولی متاهل هستید، می‌توانید زیر مجموعه همسرتان در لاتاری ثبت نام کنید. (به شرطی که همسرتان مدرک حداقلی دیپلم را داشته باشد).

  • اگر زیر 21 سال هستید، می‌توانید زیر مجموعه پدر و مادرتان در لاتاری ثبت نام کنید.

شرایط جایگزین کردن سابقه کار به مدرک تحصیلی

اگر دیپلم ندارید با داشتن ۲ سال سابقه کار قابل اثبات می‌توانید در لاتاری ثبت نام کنید و شرط تحصیل لاتاری را پوشش دهید. اثبات سابقه برای برنده شدن و در سفارت صورت می‌گیرد. برای اثبات سابقه کار می‌توانید به مقاله نحوه اثبات سابقه کار برای دریافت ویزای لاتاری در سایت لایزرو مراجعه کنید.

شرایط سنی در لاتاری

لاتاری شرایط سنی ندارد و هر شخص با هر سنی می‌تواند در لاتاری ثبت نام کند. به این نکته توجه کنید که برای ثبت نام در لاتاری به عنوان کیس اصلی باید دیپلم داشته باشید. الزام به داشتن دیپلم باعث می‌شود افراد در سنین پایین نتوانند در لاتاری ثبت نام کنند اما همین افراد می‌تواند به عنوان زیر مجموعه پدر یا مادر خود ثبت نام کنند.

شرایط عکس در لاتاری

مهم ترین شرط لاتاری شرایط عکس لاتاری است زیرا بسیاری از شرکت کنندگان در لاتاری به خاطر عکس نامناسب از لاتاری کنار گذاشته می‌شوند. عکس لاتاری یک فایل دیجیتالی است که در فرم لاتاری بارگذاری می‌شود.

  • عکس لاتاری باید جدید و حداکثر برای ۶ ماه قبل باشد.

  • سایز عکس لاتاری از ۶۰۰ در ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تا ۱۲۰۰ باشد.

اگر عکس آپلود شده شرایط گفته شده را نداشته باشد سایت هیچ Alarm یا هشداری نمایش نمی‌دهد این شما هستید که باید به نکات لازم توجه کنید.

پیش ثبت نام در لاتاری با لایزرو

ثبت نام در لاتاری فقط در زمانی که سایت اصلی لاتاری باز می‌شود امکان پذیر است، اطلاع از زمان باز شدن سایت نیازمند دنبال کردن اخبار و دستورالعمل های کی‌سی‌سی است، این دستورالعمل ها را ما در سایت لایزرو قرار می‌دهیم و زمان شروع لاتاری را نیز اعلام خواهیم کرد. با همه اینها باز هم برخی از ثبت نام لاتاری جا میمانند. برای این مشکل ما راه حل پیش ثبت نام در لاتاری را به همگان پیشنهاد می‌کنیم. کسانی که در لاتاری پیش ثبت نام می‌کنند در اولویت قرار می‌گیرند و زمانی که لاتاری شروع می‌شود جزء اولین کسانی هستند که در لاتاری ثبت نام می‌شوند.

برای پیش ثبت نام کافیست به سایت لایزرو مراجعه کرده و فرم فارسی ثبت نام لاتاری لایزرو را تکمیل کنید.

پیش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

سخن پایانی

اگر شرایط روش‌های مهاجرتی مختلف اعم از کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که شرایط لاتاری چقدر ساده است، شرایط لاتاری به قدری ساده است که بیشتر اشخاص این شرایط را دارند، حتی برای کسانی که دیپلم ندارند امکان جایگزین کردن سابقه کار با شرط تحصیل نیز فراهم شده است. پس از برنده شدن در لاتاری با انجام مصاحبه سفارتی و البته ارائه تمکن مالی برای لاتاری می‌توانید به راحتی به آمریکا مهاجرت کنید بیشتر ایرانیانی که در لاتاری برنده می‌شوند به خاک آمریکا می‌رسند و این در نوع خود بسیار عالیست.

شما می‌توانید هم اکنون با مراجعه به فرم فارسی ثبت نام لاتاری در سایت لایزرو اقدام به ثبت نام یا پیش ثبت نام لاتاری کنید.