چرا ترون بهترین شبکه برای خرید و فروش تتر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

بین بلاک چین‌های متعدد کنونی، یکی از معروف‌ترین‌ها، محبوب‌ترین‌ها و پراستفاده‌ترین‌ها ترون (Tron) است. تتر را در نظر بگیرید. این ارز دیجیتال که بیشترین حجم معاملات روزانه را دارد، در بیش از 50 شبکه مختلف توزیع شده است، اما مهمترین بستر انتقال آن ترون محسوب می‌شود. اما علت چیست؟ چرا سرمایه گذاران و مخصوصا تریدرها ترون را برای خرید و فروش تتر انتخاب می‌کنند؟

این موضوع روی قیمت روز ترون تاثیر زیادی داشته است. بدون شک وقتی از یک نتورک برای مبادله روزانه چند ده میلیارد دلار پول استفاده می‌شود، رفته‌رفته ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. هر مرتبه که یک توسعه‌دهنده انتقال استیبل کوین پرطرفدار خود به این زنجیره را اعلام می‌کند، قیمت TRX پامپ می‌شود که کاملا طبیعی است.

 

سرعت بالای انجام تراکنش‌های تتر در ترون

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در ارتباط با نسل اول شبکه‌های مبتنی بر فناوری زنجیره بلوکی، مقیاس‌پذیری ضعیف است، به این معنی که نمی‌توانند پاسخگوی درخواست‌های فزاینده کاربران باشند. البته در زنجیره‌های جدید این مشکل تا حد زیادی برطرف شده، اما در عوض، ویژگی کلیدی عدم تمرکز زیر سوال رفته است. اما ترون توانسته با داشتن حد قابل قبول تمرکززدایی، به مقیاس‌پذیری بسیار خوبی دست پیدا کند.

برای این که دستاورد این بلاک چین را بهتر درک کنید، بد نیست مقایسه‌ای انجام بدهیم. در هر ثانیه، حداکثر تعداد تراکنش قابل انجام در بیت کوین و اتریوم به عنوان مهمترین بلاک چین‌ها، به ترتیب 7 و 30 است، اما ترون توانسته به TPS بیش از 2,000 دست پیدا کند که پیشرفتی بزرگ محسوب می‌شود. به همین دلیل تراکنش‌های ارسال تتر در اینجا طی کمتر از یک دقیقه انجام می‌شوند.

 

کارمزد پایین تراکنش‌ها در ترون

در نتورک Tron، به منظور پرداخت باید کارمزد ارسال رمز ارز باید ارز دیجیتال بومی آن را داشته باشید. پس می‌بایست با خرید ترونTRX همیشه کیف پولتان را از رمز ارز اختصاصی ترون پر کنید. یک سری تغییرات به خاطر پیاده‌سازی یکی از پروپوزال‌های پیشنهادی، سبب شد کارمزد تراکنش‌ها در ترون نسبت به قبل افزایش پیدا کند، اما هنوز در مقایسه با اتریوم رقم به مراتب کمتری به منظور ساخت تراکنش دریافت می‌شود.

این تغییری است که اخیرا به وقوع پیوسته و تاثیرگذاری آن روی سهم ترون از تراکنش‌های تتر به مرور زمان مشخص خواهد شد، اما تا قبل از آن، کارمزد همیشه ثابت یک دلاری (یک تتری)، برگ برنده آن در مقایسه با بسیاری از بسترهای دارای توکن USDT بود. بدون توجه به مقدار در حال انتقال، بین یک الی دو USDT به عنوان هزینه درست کردن تراکنش پرداخت خواهید کرد. این در حالی است که رقم نام‌برده، به طور عادی در شبکه اتریوم حداقل دو برابر است، و در مواقع افزایش ترافیک در این زنجیره حتی به ده برابر هم می‌رسد!

 

پشتیبانی کیف پول‌ها و صرافی‌ها از TRC20 USDT

توکن‌ها در Tron تحت استاندارد TRC20 ساخته می‌شوند. تقریبا همه والت‌های چندارزی از جمله مهمترین‌ها مثل تراست والت، اتمیک والت، سیف پل و کوینومی از این دسته رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند. کمتر کیف پولی را پیدا خواهید کرد که از تتر بر مبنای ترون پشتیبانی نکند. پس مشکلی از نظر یافتن یک ابزار به منظور ذخیره‌سازی تتر نخواهید داشت.

در صرافی‌های ارز دیجیتال هم وضعیت مشابه است. به خاطر پرطرفدار و پرکاربرد بودن Tron اغلب پلتفرم‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه برای واریز و برداشت به آن‌ها هم مشکلی نخواهید داشت. در نظر داشته باشید قبل از دریافت آدرس واریز USDT داخل کیف پول یا صرافی مورد نظر، از TRC20 بودنش اطمینان پیدا کنید، چرا که واریز تحت شبکه‌ای اشتباه در سمت مبدا، اغلب جبران‌ناپذیر است و راهی برای بازیابی وجود ندارد.

 

سخن پایانی

طی چند سال اخیر، زنجیره‌های جدیدی توانسته‌اند با ارائه سرعت بالاتر ضمن کارمزد پایین‌تر، توجه تریدرهای زیادی را به خود جلب کنند. به عنوان نمونه باید به دو بلاک چین اکوسیستم بایننس اشاره کنیم. همچنین راهکارهای لایه دوم اتریوم هم رفته‌رفته در حال ورود هستند. اما در مقایسه با آن‌ها، تعداد توکن‌های تتر عرضه‌شده در شبکه ترون به مراتب بیشتر است، و رقبا سهم کمتری دارند.

متاسفانه مدتی قبل بروز یک سری تغییرات در Tron هزینه ایجاد تراکنش روی آن را تقریبا دو برابر کرد و از یک واحد به دو واحد USDT رساند. به همین دلیل ممکن است نسبت به قبل، کاربران تمایل بیشتری به استفاده از بسترهای دارای کارمزد کمتر از یک عدد تتر نشان بدهند. در این صورت، احتمالا شرکت Tether Limited هم برای راضی نگه داشتن مشتریانش مجبور خواهد شد توکن‌های جدید را بیشتر به نتورک‌های ارزان‌تر انتقال بدهد، یا حتی مقداری از عرضه روی ترون را به آن‌ها بفرستد. اما تا آن زمان، ترون همچنان پراستفاده‌ترین بلاک چین به منظور انتقال تتر باقی خواهد ماند.

در ارتباط با بلاک چین‌های متعدد، یک موضوع مهم را فراموش نکنید: قیمت آنی تتر در همه آن‌ها برابر است. این موضوع نه تنها درباره یک استیبل کوین، بلکه درباره تمام ارزهای دیجیتال بدون توجه به نوع آن‌ها، صدق می‌کند. پس برای انتخاب گزینه‌ای مناسب، دیگر فاکتورها نظیر مقیاس‌پذیری، کارمزد و پشتیبانی توسط نرم افزارها و پلتفرم‌ها را مد نظر قرار بدهید.