ایمپلنت دندان‌ها می‌تواند زیبایی و جذابیت را به صورت افراد برگرداند؛ اما در برخی مواقع هزینه‌های بالای ایمپلنت دندان باعث می‌شود افراد از انجام آن منصرف و دچار شک و تردید شوند.

هزینه‌ی ایمپلنت دندان با بیمه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به همین دلیل، قبل از انجام ایمپلنت دندان احتمال دارد سوالاتی برای شما پیش بیاید که هزینه‌ ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟ عوامل تاثیر گذار در قیمت آن چیست؟ آیا می‌توان هزینه‌های آن را با بیمه‌ تکمیلی و تامین اجتماعی پرداخت کرد؟ و کدام یک از بیمه‌های تکمیلی هزینه‌ ایمپلنت دندان را پرداخت می‌کنند؟

در ادامه‌ مطلب به همه‌ این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

هزینه‌ی ایمپلنت دندان

هزینه‌ ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند بسته به نوع شرایط، جنس و برند آن متفاوت باشد. همچنین کشور سازنده از جمله کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، ایران و...از دیگر عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت مورد استفاده است.

برخی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر روی قیمت آن عبارت‌اند از:

نوع ایمپلنت

نوع ایمپلنت دندان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی هزینه‌ آن داشته باشد. ایمپلنت‌های دندان ممکن است از مواد مختلفی، مانند تیتانیوم، زیرکونیوم و آلیاژهای مختلف ساخته شوند.

ایمپلنت‌های تیتانیومی یکی از رایج‌ترین نوع ایمپلنت‌های ورد استفاده هستند و اغلب انتخاب اولیه بیماران و پزشکان به حساب می‌آیند.

این نوع ایمپلنت‌ها بسیار قوی و مقاوم هستند و در بیشتر موارد مورد تایید و توصیه پزشکان قرار می‌گیرند. با این حال، هزینه استفاده از آن‌ها ممکن است بالاتر از انواع دیگر ایمپلنت‌ باشد.

بنابراین، نوع ایمپلنت دندان می‌تواند یکی از عوامل موثر بر قیمت باشد و برای تعیین هزینه دقیق بهتر است با دندانپزشک مشورت شود.

 

وضعیت سلامت دهان

وضعیت سلامت دهان و دندان‌ بیمار می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی هزینه ایمپلنت دندان داشته باشد. برای نصب ایمپلنت دندان، ابتدا باید سلامت دهان و فک و دندان به طور دقیق و کامل بررسی شود.

به عنوان مثال، اگر بیمار دارای بیماری‌های لثه‌ای مانند التهاب لثه باشد؛ ابتدا باید این بیماری‌ها قبل از انجام عمل ایمپلنت دندان درمان شوند که این درمان‌ها پیش از انجام ایمپلنت، برای بیماران هزینه‌های جانبی را به همراه دارد.

در صورت وجود عفونت در دندان‌های بیمار، نیاز است که بیمار قبل از نصب ایمپلنت دندان، ابتدا دندان‌های معیوب خود را ترمیم کند.

علاوه بر این در برخی موارد ممکن است نیاز به عمل جراحی لثه یا کاشت استخوان باشد تا محل ایمپلنت دندان برای نصب ایمپلنت شرایط بهتری پیدا کند.

این مراحل درمانی قبل از نصب ایمپلنت دندان، می‌توانند به عنوان عواملی موثر بر هزینه‌های کل بیماران محسوب شوند.

 

هزینه‌ی ایمپلنت درمان به عوامل دیگری نیز مثل تجهیزات پزشکی مورد استفاده، تخصص پزشک معالج و... نیز بستگی دارد. اما می‌توان گفت هزینه‌ هر واحد ایمپلنت درمان بطور میانگین بین  7,000,000 تا 20,000,000 تومان است.

 

کدام بیمه تکمیلی هزینه ایمپلنت دندان را می‌دهد؟

تاثیر زیاد دندان‌ها بر زیبایی چهره و داشتن لبخند زیبا باعث می‌شود به فکر درمان و رسیدگی به دندان‌های خود بیفتید. اما شاید هزینه‌های بالای دندانپزشکی و همچنین هزینه‌ بالای ایمپلنت باعث می‌شود که از انجام این کار پشیمان شوید.

انجام درمان‌های پزشکی و ایمپلنت دندان با بیمه‌ تکمیلی می‌تواند یک گزینه‌ مناسب برای شما باشد؛ زیرا یکی از اصلی‌ترین خدمات درمانی‌ای که بیمه‌های تکمیلی ارائه می‌دهند، بیمه‌ دندانپزشکی است.

بسیاری از بیمه‌های تکمیلی هزینه‌ ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند؛ اما برای اطمینان از پوشش هزینه‌های ایمپلنت دندان باید شرایط و محدودیت‌های هر بیمه تکمیلی را بررسی کنید.

برخی از بیمه‌هایی که ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند عبارت‌اند از:

  • بیمه دانا
  • بیمه ملت
  • بیمه تجارت نو
  • بیمه تعاون
  • بیمه آسیا
  • بیمه رازی
  • بیمه دی
  • بیمه پاسارگاد و...

بنابراین برای اطمینان از پوشش هزینه‌های ایمپلنت دندان توسط بیمه تکمیلی، باید قرارداد بیمه‌ را با دقت بررسی کرده و با شرکت بیمه مشورت کنید.

 

هزینه‌ی ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ایمپلنت دندان، باید به صورت رسمی و با ارائه مدارک مربوط، به مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

هزینه ایمپلنت دندان با پوشش بیمه تامین اجتماعی برای هر نفر حدودا از 3 تا 15 میلیون تومان تعیین شده است.

برای دریافت پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ایمپلنت دندان، باید شرایط خاصی را از جمله شرایط سنی، شرایط سلامت و... را داشته باشید و برخی از مراکز درمانی نیز ممکن است نتوانند پوشش بیمه را برای ایمپلنت دندان ارائه دهند.

 

هزینه‌ی ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی

هزینه‌های ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی، بسته به شرایط و محدودیت‌های هر بیمه تکمیلی متفاوت است.

در ادامه برخی از بیمه‌ها و مقدار هزینه‌ای که پوشش می‌دهند را بررسی خواهیم کرد:

نام بیمه

سقف پوشش

بیمه دانا

1 تا 20 میلیون

بیمه ملت

2 تا 7 میلیون

بیمه آسیا

2  تا 15 میلیون

بیمه رازی

2 تا 20 میلیون

بیمه دی

3 تا 7 میلیون

در کل برای دریافت پوشش بیمه تکمیلی برای ایمپلنت دندان، بهتر است با شرکت بیمه مورد نظر تماس گرفته و شرایط و محدودیت‌های هر بیمه تکمیلی را بررسی کنید.

همچنین، باید توجه داشت که بعضی از بیمه‌های تکمیلی‌، پوشش بیمه را برای ایمپلنت دندان در صورت وجود بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های لثه و یا ناشی از سوء استفاده از مواد مخدر، پوشش نمی‌دهند.

 

بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

بیمه دندانپزشکی یکی از پوشش‌های بیمه‌ای است که به افراد کمک می‌کند تا هزینه‌های درمانی دندان‌های خود را پرداخت کنند. برای پوشش هزینه‌های ایمپلنت دندان با بیمه دندانپزشکی، باید به شرایط و محدودیت‌های هر بیمه دندانپزشکی توجه کرد.

بعضی از بیمه‌های دندانپزشکی، هزینه‌های ایمپلنت دندان را نیز شامل می‌شوند و پرداخت می‌کنند، اما باید توجه داشت که محدودیت‌ها و شرایطی برای پوشش این هزینه‌ها وجود دارد.

برای مثال، برخی از بیمه‌های دندانپزشکی فقط هزینه‌های ایمپلنت دندان را برای بیماری‌های مشخص شده مانند فقدان دندان پوشش می‌دهند؛ در حالی که در بیمه‌های دیگر، پوشش برای همه نوع ایمپلنت دندان وجود دارد.

همچنین، باید توجه داشت که برخی از بیمه‌های دندانپزشکی برای پوشش هزینه‌های ایمپلنت دندان، از بیماران انتظار دارند که قبل از درمان، پرداختی نقدی یا پرداخت وجه به صورت اقساطی را انجام دهند.

بنابراین، قبل از انجام درمان، بهتر است با شرکت بیمه دندانپزشکی مورد نظر تماس گرفته و شرایط و محدودیت‌های هر بیمه دندانپزشکی را بررسی کنید.

 

کلام آخر

همانطور که گفته شد هزینه‌ی ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی از جمله جنس، نوع، وضعیت سلامت دهان و دندان و… بستگی دارد ولی به‌طور میانگین می‌توان گفت هزینه‌ای بین 7 تا 20 میلیون را خواهد داشت.

البته در صورتی که دندان‌های شما سالم نباشد ابتدا باید آن‌ها را درمان کرده و سپس عمل ایمپلنت دندان را انجام دهید که این اتفاق هزینه‌های جانبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

با تمام این شرایط، استفاده از بیمه‌های تکمیلی یک گزینه‌ مناسب برای کاهش هزینه‌های ایمپلنت دندان می‌باشد. بهتر است قبل از انجام ایمپلنت دندان با شرکت‌های بیمه تکمیلی مشورت کرده و از شرایط و سقف پوشش آن‌ها در ارتباط با ایمپلنت دندان مطلع شوید.