ده‌ها مقصد مهاجرت تحصیلی در دنیا وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. شرایطی مثل هزینه‌های تحصیل، شرایط فرهنگی و… . حالا سوال اینجا است که کدام شرکت شرایط مناسب‌تری را برای تحصیل ایرانیان دارد؟ در این مطلب قصد داریم بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان را به شما معرفی کنیم.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ایتالیا

ایتالیا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای ایرانیان در سال‌های اخیر مطرح می‌شود. سوال اینجا است که چرا؟ و اینکه آیا ایتالیا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است؟ برای پاسخ به این سوال لازم است عوامل مختلفی را بررسی کنیم. 

نزدیکی به ایران

یکی از مواردی که ایتالیا را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان تبدیل کرده است، فاصله کم این کشور تا ایران است. شما می‌توانید با یک پرواز پنج ساعته بین ایران و ایتالیا جابجا شوید. این فاصله کم باعث شده اختلاف زمانی دو کشور هم پایین باشد و در نتیجه دانشجوی ایتالیا برای تماس گرفتن با کسانی که در ایران حضور دارند، مشکل خاصی نخواهد داشت. 

سازگاری فرهنگی

یکی از مزایایی که ایتالیا را به بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان تبدیل کرده است، سازگاری فرهنگی دو کشور با یکدیگر است. فرهنگ ایتالیایی از نظر ارتباطات بین فردی و آداب معاشرت، تشابه زیادی با فرهنگ ایرانی دارد و ایرانیان خیلی سریع و راحت در جامعه ایتالیا جایگاه خود را پیدا می‌کنند. 

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

ایتالیا نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان به‌مراتب هزینه‌های زندگی کمتری دارد اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی را هم برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. در واقع برای تحصیل در این کشور لازم نیست حتما زبان ایتالیایی یاد بگیرید؛ چرا که تعداد زیادی مقطع و رشته تحصیلی در ایتالیا، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشگاه‌های بین‌المللی زیادی در ایتالیا وجود دارد. 

مسائل مالی

یکی از بزرگترین موانع مهاجرت ایرانیان در سال‌های اخیر، مسائل مالی است. چرا که مهاجرت به‌طور کلی یک پروسه هزینه‌بر است. در این شرایط اما با انتخاب کشورهای ارزان‌تر و کشورهایی که بورسیه تحصیلی دارند می‌توانید هزینه‌های مهاجرت تحصیلی خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. ایتالیا علاوه بر اینکه هزینه‌های زندگی ارزان‌تری نسبت به انگلیس، کانادا، استرالیا و آمریکا دارد، با ارائه بورسیه استانی، از دانشجویان خارجی حمایت می‌کند.

در ایتالیا می‌توانید بدون شرط معدل تا سقف ۷۰۰۰ یورو بورسیه تحصیلی دریافت کنید. بورسیه استانی ایتالیا معمولا هزینه شهریه و هزینه مسکن دانشجو را برای یک سال تحصیلی پوشش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: تحصیل در ایتالیا با سیم آخر

کانادا

یکی دیگر از کشورهایی که مورد توجه ایرانیان قرار دارد، کانادا است. حالا می‌خواهیم ببینیم چرا کانادا به‌عنوان یکی از گزینه‌های بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان مطرح می‌شود. دلایل را در ادامه بیان می‌کنیم:

سطح بالای امکانات آموزشی

تحصیل در چهارمین سیستم آموزشی برتر دنیا می‌تواند یک تجربه و رزومه خوب برای هر فردی باشد. با تحصیل در کانادا می‌توانید آینده آکادمیک و شغلی خود را در مسیر درست قرار دهید و رزومه خوبی برای خود بسازید. جدیدترین متدها و مدرن‌ترین ابزار آموزشی هم در کانادا قابل دسترسی است. 

امکان اخذ تخفیف شهریه

شما با ارائه معدل بالا می‌توانید روی شهریه خود برای تحصیل در کانادا تخفیف دریافت کنید. این تخفیف تا سقف ۱۵ هزار دلار در سال است و هزینه‌های تحصیل شما در کانادا را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. در نتیجه اگر معدل خوبی دارید، کانادا بهترین مقصد برای تحصیل شما است. 

امکان تحصیل رایگان دکتری

کشور کانادا به پژوهش‌های آکادمیک اهمیت می‌دهد و در همین راستا اساتید دانشگاه‌های این کشور بودجه خوبی برای فاند دارن. این یعنی با ارائه پروپوزال خوب می‌توانید فاند بگیرید. تحصیل فول فاند معمولا رایگان است و این فاند هزینه‌های زندگی شما را نیز پوشش می‌دهد. 

بازار کار قوی

یکی دیگر از دلایلی که کانادا در نظر بعضی افراد بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است را می‌توان در بازار کار پررونق این کشور جستجو کرد. نرخ بیکاری کانادا تنها ۵ درصد است و ۷۰ درصد دانشجویانی که در ۱۰ سال اخیر از دانشگاه‌های این کشور مدرک گرفته‌اند، وارد بازار کار همین کشور شده‌اند. این یعنی ورود به بازار کار پس از تحصیل در کانادا کار سختی نخواهد بود. 

اطلاعات بیشتر: تحصیل در کانادا با سیم آخر 

سیم آخر و پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل شما

ما شرایط شما را کاملا رایگان بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم برای تحصیل در کدام مقصدها می‌توانید اقدام داشته باشید. در واقع پاسخ به این سوال که بهترین کشور برای مهاجرت کجا است؟ برای هر فرد متفاوت خواهد بود و ما کاملا رایگان این پاسخ را برای شما پیدا می‌کنیم. در ادامه اگر بخواهید، برای مهاجرت به مقصد مورد نظر شما را همراهی خواهیم کرد. برای شروع کافی است به سایت موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر وارد شده و روی مشاوره رایگان کلیک کنید.