سناتور برنی سندرز، دونالد ترامپ را به خاطر طرح کاهش مالیاتش مورد حمله قرار داده و گفت که این طرح نهایتا موجب ثروتمندتر شدن طبقه ثروتمند یک درصدی در آمریکا خواهد شد.

انتقاد برنی سندرز از طرح دولت ترامپ برای کاهش مالیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش به گزارش مثلث آنلاین به نقل  از گاردین، برنی سندرز از اینکه کاهش مالیات در این طرح برای آمریکایی‌های طبقه متوسط موقتی بوده اما برای شرکت‌های بزرگ دائمی است، انتقاد کرد.

این در حالی است که گزارش شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ظاهرا در یک ضیافت شام در تفرجگاه مارالاگو خطاب به مهمان‌های ثروتمند خود گفته است: شما خیلی پولدارتر شدید.

سناتور سندرز در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اظهار داشت: در پایان 10 سال 83 درصد مزایا نصیب طبقه یک درصدی می‌شود و 60 درصد از مزایا صرفا نصیب یک دهم اول طبقه یک درصدی شده در حالی که بالغ بر 80 میلیون آمریکایی در این میان مالیات‌های بیشتری خواهند پرداخت و 13 میلیون خدمات بهداشت و درمانشان را از دست خواهند داد و ما ۱.۴ تریلیون کسری بیشتر به دست خواهیم آورد.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گزارش داد: ظاهرا ترامپ این اظهارات پرمناقشه را خطاب به دوستانش در تفرجگاه انحصاری مورالاگو مشهور به "کاخ سفید زمستانی" ایراد کرده است.

ترامپ این اظهارات را در حالی جمعه شب گفته که اوایل همان روز اقدام به امضای طرح کاهش مالیات ۱.۵ تریلیون دلاری کرد.

متحدان می‌گویند این کاهش مالیات‌ها به شکل ناعادلانه به سوی طبقه ثروتمند آمریکایی‌ها است.

ترامپ مدعی شده که این لایحه مالیات شخصا برای خودش خوب نیست اما برخی برآوردها نشان می‌دهند که یک کاهش مالیات 19 میلیارد دلاری نهایتا نصیب ترامپ خواهد شد.

با این حال خودداری ترامپ در انتشار فهرست پرداخت مالیاتش کار را برای برآورد کردن سخت می‌کند.

سندرز ادعاهای ترامپ درباره این کاهش مالیات را کاملا رد کرده و گفت: طرح مالیاتی او قرار است به نفع طبقه متوسط باشد اما عمده مزایا نصیب ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ می‌شود.

سندرز در اظهارنظر درباره شکست‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت‌های ویرجینیا و آلاباما این انتخابات را یک همه‌پرسی بر سر رهبری ترامپ توصیف کرد.

او گفت: ترامپ کسی بود که در زمان تبلیغات انتخاباتی چیزی را گفت اما عمل خود او با آن بسیار مغایرت دارد. او گفت می‌خواهد سیفون را بکشد اما اکنون به نظر می‌رسد که در دولت او مستراح بیشتر از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا میلیاردر دارد.

همچنین سندرز اظهار داشت: نتایج این انتخابات اخیر باید برای رهبران حزب جمهوری‌خواه در کنگره به شدت نگران کننده باشد.

او اظهار داشت: ما در آلاباما، ویرجینیا، نیوجرسی و ایالت‌های سراسر این کشور شاهد شرکت چشمگیر رای دهندگان در انتخابات بودیم و دیدیم مردم ایستاده‌اند، مبارزه کردند و تقاضا کردند که ما دولتی داشته باشیم که نماینده همه ما باشد نه فقط طبقه یک درصدی.