رئیس جمهوری روسیه در مراسم بزرگداشت روز مدافع میهن، اعلام کرد که روسیه در زمینه آمادگی نظامی ، کیفیت و فناوری های نیروهای مسلح به جایگاه برتر جهان بازگشته است.

پوتین: روسیه به جایگاه برتر نظامی جهان بازگشته است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب افزود: حوادث سال های اخیر نشان داده است که روسیه به جایگاه برتر در جهان رسیده است.
وی تاکید کرد که امروز می توان با اطمینان گفت که امنیت روسیه به طور کامل تضمین شده است.
رئیس جمهوری روسیه همچنین وعده داد که در آینده توان بازدارندگی هسته ای راهبردی روسیه تقویت خواهد شد.
پوتین امروز همچنین با وزیران دفاع کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ارمنستان، صربستان، ونزوئلا، مغولستان و قطر که برای شرکت در جشن روز مدافعان به مسکو دعوت شده اند، دیدار کرد.
به گزارش ایرنا، روز مدافعان میهن فردا 23 فوریه (جمعه) در روسیه همزمان با چند جمهوری اتحاد پیشین جماهیر شوروی برگزار می شود و به این مناسبت در شهرهای مختلف کشور پهناور روسیه برنامه های جشن و تجلیل از نظامیان تدارک دیده شده است.
جشن سالانه گرامیداشت مدافعان میهن در روسیه، روز مرد نیز نامیده می شود و در این روز همه به مردان و حتی پسربچه هایی که روزی به خدمت سربازی می روند و نیز زنان نظامی تبریک می گویند.
روز 23 فوریه بر اساس تقویم رسمی روسیه روز تعطیل است و فردا به این مناسبت در شهرهای مختلف کشور برنامه های جشن برپا می شود و مردم با حضور در بناهای یادبود کشته شدگان در جنگ ها بویژه جنگ دوم جهانی، به نظامیان قربانی شده ادای احترام می کنند.