رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صحنه منطقه‌ای، تحولات در راستای پیروزی محور مقاومت حرکت می‌کند و این مسئله دشمنان را مصمم‌تر به مقابله و محدودسازی مردم فلسطین می‌کند.

برخی از کشورهای عربی به صورت رسمی با صهیونیست ها ارتباط ایجاد کرده و برخی از این کشورها نیز سکوت می کنند/ تنها راه غلبه بر دشمن حمایت از آرمان مقاومت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه اسلامی ایران است، گفت: حمایت از فلسطین بر افزایش امنیت منطقه تأثیر می گذارد و جمهوری اسلامی همواره از مردم فلسطین و آرمان مقاومت حمایت می کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و برگزاری راهپیمایی بازگشت توسط مردم این کشور، گفت: در شرایط کنونی استراتژی آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله و محدود کردن محور مقاومت است، اما اقدامات و ابتکارات مردم فلسطین مانند راهپیمایی بازگشت این رفتارها را خنثی می کند.

لاریجانی ادامه داد: تردیدی نیست که در صحنه منطقه ای، تحولات در راستای پیروزی محور مقاومت حرکت می کند و این مسئله دشمنان را مصمم تر به مقابله و محدودسازی مردم فلسطین می کند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: تردیدی نیست که تنها راه غلبه بر دشمن حمایت از آرمان مقاومت است، اما برای تحقق این مسئله باید ابتکاراتی مانند راهپیمایی بازگشت صورت گیرد.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر صحنه منطقه ای شفاف تر شده است، به طوری که در این مدت برخی از کشورهای عربی به صورت رسمی با صهیونیست ها ارتباط ایجاد کرده و برخی از این کشورها نیز سکوت می کنند، که این رویکردها به تلاش های مردم مظلوم فلسطین صدمه می زند.

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ابتدای این دیدار با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و آرمان مقاومت، گفت: در این دیدار باید از حمایت های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین تشکر کنم، ایران در شرایطی از فلسطین حمایت می کند که بسیاری از کشورهای عربی در حال عادی سازی روابط با صهیونیست ها هستند.

وی ادامه داد: سال جاری ایام ویژه ای برای مردم فلسطین به ویژه نوار غزه بود و به رغم محاصره نواز غزه و شرایط دشوار، اهالی این منطقه، ابتکار راهپیمایی بازگشت را اجرایی کردند که این اقدام تأثیر زیادی بر افکار عمومی داخلی، منطقه ای و بین المللی داشت.

زیاد النخاله گفت: در ماه های گذشته نوار غزه شاهد دو نبرد مهم و سنگین بود که در هر دوی این رویارویی ها محور مقاومت بر نیروهای صهیونیستی پیروز شدند. امروز مقاومت فلسطین ابزارها و ظرفیت های ارزشمندی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست ها دارد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: به طور حتم محور مقاومت در منطقه پیروز خواهد شد و این محور با انسجام در برابر هر گونه تجاوزگری خواهد ایستاد.