خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در آستانه دیدار مهم رهبران پیونگ یانگ و واشنگتن هشدار داد اگر این دیدار بدون نتیجه به پایان برسد آمریکا هیچ‌گاه از تهدیدات امنیتی که آن‌ها را در وحشت فرو خواهد برد مصون نخواهد بود.

تهدید شدید آمریکا توسط کره شمالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه دومین دیدار «جیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) خاطرنشان کرد در صورتی که مذاکرات آمریکا با رهبر کره شمالی به نتیجه نرسد سایه تهدیدات «پیونگ‌یانگ» از سر این کشور برداشته نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، خبرگزاری KCNA اعلام کرد ترامپ نباید به حرف‌های مخالفان این دیدار گوش فرا دهد. این خبرگزاری گفت: «اگر مذاکرات آینده نزدیک کره‌جنوبی-آمریکا، طبق خواسته نیروهای مخالف، بدون نتیجه به پایان برسد مردم آمریکا هیچ‌گاه از تهدیدات امنیتی که آن‌ها را در وحشت فرو خواهد برد مصون نخواهند بود و مسئولیت بر عهده آن‌ها خواهد بود».

روز یکشنبه قطار حامل کیم جونگ اون برای دیدار با ترامپ در ویتنام در روزهای 27 و 28 فوریه، عازم چین شد. این ملاقات حدودا 8 ماه پس از دیدار اول این دو مقام رخ می‌دهد. روزنامه «واشنگتن پست» نوشت با نزدیک‌تر شدن زمان دیدار، معاونان ترامپ ممکن است وی را تحت فشار قرار دهند تا با خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ امتیازی بزرگ را کسب کند و این تعهد را تضمین کند که «او می‌تواند قاصد یک پیروزی سیاسی باشد». با این حال دو طرف باید در خصوص تعریف خلع سلاح اتمی نیز به توافق برسند.

انتهای خبر/م