مثلث آنلاین: نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که حزب نخست‌وزیر هند،‌ در انتخابات این کشور با اختلاف اندک پیروز خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بی‌دی‌نیوز۲۴، نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که حزب «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند،‌ در انتخابات این کشور با اختلاف اندک پیروز خواهد شد.

اما چه مسائلی در انتخابات سراسری هند بیشترین اهمیت را دارد؟

بیش از نیمی از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند بالای ۲۵ سال سن دارند و هر ساله میلیون‌ها نفر به بازار کار این کشور اضافه می‌شوند. این بدان معناست که اشتغال‌زایی معضل بزرگی برای دوران نخست‌وزیری مودی بود.

نظرسنجی انجمن اصلاحات اجتماعی نشان می‌دهد که اولویت اصلی رای‌دهندگان ایجاد مشاغل بهتر است. این نظرسنجی میان ۲۷۰ هزار نفر رای‌دهنده صورت گرفته است.

میزان بیکاری در ماه فوریه در این کشور آسیایی به هفت و دو دهم درصد رسیده است که از سپتامبر سال ۲۰۱۶ بالاترین رقم محسوب می‌شود.

دومین نکته مهم در انتخابات هند تنش‌های دائمی این کشور با پاکستان است که پس از حمله انتحاری در کشمیر بار دیگر شعله گرفته است. این بدان معناست که ملی‌گرایی یکی از نکات هم در انتخابات پیش رو در هند است.

حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا اعلام کرده که فرستادن جنگنده‌های هندی به پاکستان برای حمله به مواضع تروریست‌ها نشان از موضع سفت‌وسخت دهلی‌نو در برابر حمایت اسلام‌آباد از شبه‌نظامیان دارد.

نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که درگیری‌های ماه فوریه و مارس میان دو کشور،‌ به محبوبیت مودی در میان رای‌دهندگان افزوده است.

دیگر نکته‌ای که می‌تواند در زمینه انتخابات تاثیرگذار باشد، بدتر شدن شرایط برای میلیون‌های کشاورز فقیر است که از افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت پایین محصولات کشاورزی ناشی می‌شود.

از سوی دیگر، حزب متبوع مودی در مانیفستی که اخیرا منتشر کرده وعده داده که حقوق ویژه مردمان مناطق جامو و کشمیر را از میان ببرد. جامو و کشمیر یگانه ایالت هند است که اکثریت آن مسلمان‌اند.

حدود نیمی از جمعیت این کشور در زمینه کشاورزی کار می‌کنند که برای تک‌تک احزاب شرکت‌کننده در انتخابات عامل مهمی به حساب می‌آید.

دولت مودی، پس از واگذار کردن قدرت در کنگره به رقبا در ماه دسامبر در سه ایالت عمدتا کشاورز، اعلام کرد که سالیانه شش هزار روپیه به کشاورزان خرده‌پا در این کشور اختصاص می‌دهد.

کنگره هند نیز وعده کرد که به کشاورزان یاری برساند و برای مشاغل خانگی با ۱۵۰ روز مدت کار در سال برنامه‌ریزی کند.

نکته دیگر مذهب هندو است که در این کشور دست بالا را دارد. حزب حاکم در مانیفست خود بار دیگر تعهدش به ساخت معبد هندو در شهر شمالی آیودهیا را که موجب اختلاف با مسلمانان ساکن در این منطقه شده است، تکرار کرد.

اختلاف میان مسلمانان و هندوها در این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. در سال ۱۹۹۲، یک گروه شبه‌نظامی هندو مسجدی متعلق به قرن ۱۶ را ویران کرد که این اقدام به شورش و کشته شدن حدود دو هزار نفر انجامید.