مثلث آنلاین: پس از آنکه مایک پمپئو اشاره کرد در آستانه یک سالگی حضور در دولت ترامپ است، سناتور لیندسی گراهام در سخنانی کنایه‌آمیز پرسید که آیا این وزیر خارجه آمریکا بیشترین مدت زمان خدمت در کابینه را داشته است یا خیر.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه با حضور در جلسه کمیته سنا برای پاسخ به پرسش‌هایی در ارتباط با عملیات‌های داخلی، خارجی و برنامه‌های مرتبط گفت: 9 روز دیگر، یک سال می‌شود که در دولت ترامپ به عنوان وزیر خارجه مشغول به کارم.

سناتور گراهام در واکنش به این سخنان پامپئو که با خنده حضار همراه شد، پرسید: "پس طولانی‌ترین عمر خدمت در کابینه را دارید، درست است؟" پامپئو که با حرف گراهام لبخندی روی لبش نقش بسته بود، گفت: وقتم را هدر نداده‌ام!

اظهارنظر سناتور گراهام در شرایطی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته چندین تن از مقام‌های ارشد از دولت ترامپ اخراج شدند یا استعفا داده‌اند. کرستن نیلسن که وزارت امنیت داخلی آمریکا را در دست داشت یکشنبه از سوی ترامپ برکنار شد و گفته‌ می‌شود اختلاف او با رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر سیاست مرزی دلیل برکناری این مقام بوده است.

علاوه بر این، کاخ سفید از برکناری راندولف الس از سمت مدیریت سرویس مخفی آمریکا خبر داد. سی‌ان‌ان به نقل از این مقام گزارش داد که او هفته‌ها قبل از تغییرات در وزارت امنیت داخلی مطلع شده بود. سرویس مخفی آمریکا زیر نظر وزارت امنیت داخلی کار می‌کند.

در همین حال جان کلی رئیس دفتر سابق کاخ سفید، جف سشنز وزیر دادگستری سابق (دادستان کل) و اسکات پروایت، رئیس سابق آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا جزو مقام‌هایی هستند که در دو سال اول ریاست ترامپ برکنار شدند. مایک پامپئو در آوریل 2018 به عنوان وزیر خارجه آمریکا تایید شد؛ حدود یک ماه پس از آنکه رکس تیلرسون به دستور ترامپ از وزارت خارجه آمریکا برکنار شد.

منبع/ ایسنا