هزاران نفر در تل‌ آویو با برگزاری تجمعی اعتراضی به تلاش «بنیامین نتانیاهو» برای کسب مصونیت قضایی و همچنین کاهش اختیارات دادگاه عالی این رژیم اعتراض کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش جماران، پلیس تعداد معترضان را اعلام نکرده اما رسانه های این رژیم اعلام کردند بیش از 20 هزار نفر در این تظاهرات حضور داشتند. سازمان دهندگان تجمع اما می‌ گویند تقریبا 80 هزار نفر در این اعتراضات شرکت داشتند.

تظاهرات‌ کنندگان که در مقابل موزه تل‌ آویو تجمع کرده بودند از سوی احزاب مخالف دولت و با عنوان «حامیان دموکراسی» به خیابان آمده بودند.

آنها بنیامین نتانیاهو را متهم کردند که با طرح لایحه‌ ای قصد مصون کردن خود در برابر پرونده‌ های فساد که علیه او در جریان است را دارد.

این تظاهرات، نخستین تجمع مخالفان دولت پس از پیروزی نتانیاهو در انتخابات ماه گذشته بود.

نتانیاهو با دو پرونده فساد و دریافت رشوه روبروست اما با رد همه اتهام‌ ها، اصلاحاتی را پیشنهاد کرده که در صورت تصویب اختیارات دیوان قضایی برای عزل نخست‌ وزیر تا زمانی که در قدرت است را محدود می‌ کند.

نتانیاهو ماه گذشته با اختلاف کمی «بنی گانتس» را شکست داد و برای پنجمین بار نخست‌ وزیر رژیم اسرائیل شد. با وجود این، او هنوز نتوانسته کابینه ائتلافی را تشکیل و نهایی کند.