به دنبال مصادره تجهیزات سوئیت شبکه شرکت هوآوی در آلاسکا این شرکت از دولت آمریکا به دلیل تخطی از مقررات تجارت بین‌الملل شکایت کرده است.

شکایت هوآوی از دولت آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت هوآوی تکنولوژی بر اساس شکوائیه‌ای که علیه دولت ایالات متحده آمریکا ارائه کرده است، مدعی شد که تجهیزات صادراتی و وارداتی سوئیچ مخابراتی از چین به آمریکا و بالعکس، مطابق قانون تجارت آمریکا بوده است و اقدام این کشور در تحریم هوآوی بی‌اساس است.

آمریکا این شرکت را به اتهام جاسوسی و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران از تجارت با شرکت‌های آمریکایی ممنوع کرد. هوآوی اتهامات آمریکا را رد می‌کند.

در ادامه این شکواییه آمده است که تجهیزاتی که به کالیفرنیا برای سوئیچ شبکه آورده شده بود پس از تست آزمایشی به چین برگردانده شده و هیچ گونه تقاضایی از دولت آمریکا برای چک کردن اطلاعات کاربران ارائه نشده که شرکت هوآوی از آن خودداری کرده باشد.

این تجهیزات توسط دولت آمریکا در ایالت آلاسکا مصادره شد و تا کنون مجوزی از سوی ایالات متحده برای آزادسازی این محموله صادر نشده است.

هوآوی اعلام کرده است که از آنجا که تولیدکننده خارجی این محموله را فرستاده و همینطور به کشور مبدا بازگشت داده شده است، هیچ دستور بازرسی از آمریکا ارائه نشده بوده است.

«منگ وانژو» دختر بنیانگذار هوآوی هم اکنون در کانادا در زندان به سر می‌برد. وی از دسامبر گذشته به دلیل اتهام‌ها مبنی بر ارتباط با بانک‌های ایرانی و دور زدن تحریم‌ها بازداشت شده است. پس از این بازداشت دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه دو نفر از شهروندان کانادایی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است.