​مذاکره‌کنندگان آمریکا و چین با هدف بهبود روابط تجاری دوجانبه، مذاکرات تجاری را سه شنبه هفته آینده در شانگهای ازسر خواهند گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا در راس هیات آمریکایی قرار دارند؛ در حالی که ریاست هیات مذاکره کنندگان چینی بر عهده لیو هی، معاون نخست وزیر چین است.

منوچین در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی ابراز امیدواری کرد که پیشرفت برای حصول توافق صورت گیرد و پیش بینی کرد مذاکرات بیشتری در واشنگتن انجام شود.

وی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: دیدارهای بیشتری پیش از رسیدن به توافق انجام خواهد شد و انتظار ندارم همه مسائل حل شوند اما این حقیقت که ما پای میز مذاکره برمی‌گردیم، اهمیت دارد.

منوچین افزود: با ازسرگیری مذاکرات پس از این که در ماه مه متوقف شدند، آمریکا فهرست طولانی از مواردی را دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

کاخ سفید اعلام کرده که این مذاکرات مسائل مختلفی شامل مالکیت معنوی، انتقال اجباری فناوری، موانع غیرتعرفه‌ای، کشاورزی، خدمات و کسری تجاری را شامل می‌شود.

آمریکا و چین که بزرگترین اقتصادهای جهان هستند، در بحبوحه ادامه جنگ تجاری که بازارهای جهانی را بهم ریخته است، مذاکراتشان را ازسرمی‌گیرند. بازارهای سهام چین با انتشار خبر ازسرگیری مذاکرات در معاملات روز چهارشنبه صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول هفته جاری نرخ مورد پیش بینی برای رشد اقتصاد جهانی را به دلیل مسائل تجاری مختلف از جمله اختلافات تجاری آمریکا و چین کاهش داد.