ائتلاف تک عضوی آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا سیما به نقل از ­پایگاه اینترنتی پولیتیکو در گزارشی به تنها ماندن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تشکیل ائتلاف علیه ایران و جدی گرفته نشدن او از سوی دیگر کشورها پرداخت.
در این گزارش به قلم نهال طوسی آمده است: جرج بوش پدر برای بیرون راندن صدام حسین از کویت در سال 1991 رهبری ائتلافی متشکل از ده ها کشور را بر عهده داشت. جرج بوش پسر هم در هنگام حمله به عراق ائتلاف بزرگ خود را تشکیل داد و رهبری آن را در دست داشت اما ائتلاف دونالد ترامپ (به بهانه) حفاظت از نفتکش ها در برابر تهدیدات ادعایی ایران تاکنون فقط یک عضو دارد و آن هم کسی جز آمریکا نیست. انگلیسی ها تاکنون فقط از خود اکراه نشان داده اند، فرانسه تعهدی برای پیوستن به این ائتلاف بروز نداده و آلمان ها هم رک و صریح به آمریکا پاسخ منفی دادند. آنها هنوز خروج یکجانبه آمریکا را از توافق هسته ای سال 2015 با ایران به یاد دارند.آنها همچنین نگرانند که هم پیمانی با آمریکا در چنین موضوع مهمی در نهایت پایشان را به جنگ با ایران بکشاند. این نگرانی ها به دنبال وضع تحریم هایی از سوی ترامپ علیه وزیر امور خارجه ایران تشدید هم شدند.
در ادامه این مقاله آمده است : ترامپ آنطور که انتظار داشته جدی گرفته نمی شود. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت این کشور در ماموریت دریایی پیشنهادی آمریکا شرکت نمی کند. نکته تعجب برانگیزتر را شاید بتوان اکراه انگلیس از حضور در ائتلاف مورد نظر آمریکا دانست و این امر زمانی جالب تر می شود که بدانیم انگلیس هم اکنون با ایران وارد یک بن بست دریایی شده است. به رغم توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران، مقامات لندن ماه گذشته اعلام کردند ترجیح می دهند وارد یک ائتلاف دریایی اروپایی برای حفاظت از کشتیرانی در خلیج (فارس) شوند. امروزه هم پیمانان آمریکا می دانند که در صورت همراهی با آمریکا به خصوص در مورد ایران، منافع آنها به خطر می افتد.
مقاله نویس ­پایگاه اینترنتی پولیتیکو همچنین تاکید کرد چشم انداز هر گونه رویارویی نظامی با ایران ابدا خوشایند و مطلوب نیست..