ریاست جمهوری افغانستان از توقف گفتگوهای صلح در این کشور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

دولت افغانستان گفتگوهای صلح با طالبان را متوقف کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که همه‌ی اقدامات مرتبط با صلح را به دلیل اولویت برگزاری انتخابات معلق کرده است.

در همین ارتباط صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل حکومت منتخب آینده، گفتگوهای صلح تعلیق خواهد شد.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، اولویت فعلی این کشور برگزاری انتخابات سالم، شفاف و متکی بر اراده مردم عنوان کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در ششم میزان(مهر ماه) قطعی و بدون تعویق عنوان کرد.

صدیق صدیقی در عین حال گروه طالبان را مسؤل توقف مذاکرات صلح خواند و گفت که دفتر سیاسی این گروه در زمینه برقراری صلح که هدف عمده گشایش آن بود، هیچ کاری نکرده است و حکومت آینده در مورد سرنوشت این دفتر تصمیم خواهد گرفت.

اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان پس از آن صورت گرفته که ترامپ اوایل هفته گذشته از لغو کامل و توقف این مذاکرات در گام نهایی امضاء قرارداد در واشنگتن خبر داد.

ترامپ در یک پیام توئیتری با اعلام تصمیم خود برای کناره گیری از روند مذاکرات صلح افغانستان و لغو دیدار برنامه ریزی شده اش با سران گروه طالبان نوشت: اگر آنها [طالبان] نتوانند در جریان یک چنین مذاکرات صلح مهمی به یک آتش بس پایبند بمانند و حتی 12 فرد بی گناه را بکشند، پس احتمالاً فاقد قدرت کافی برای مذاکره بر سر یک توافق ارزشمند هستند.

ترامپ وقوع انفجار اخیر در کابل که در آن یک آمریکایی نیز کشته شد، بهانه لغو مذاکرات عنوان کرد و گفت که از نظر او مذاکرات با طالبان موضوعی مرده و به طور کامل لغو شده است.