ایسنا نوشت: نانسی پلوسی اظهار کرد، پیگیری موفقیت‌آمیز استیضاح ترامپ ارزش از دست دادن اکثریت در مجلس نمایندگان را در سال 2020 خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار کرد، پیگیری حکم کنگره برای بازخواست رییس جمهور، از سیاست مهم‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، او در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاثیر منفی این اقدام بر کنترل مجدد مجلس نمایندگان در سال 2020 گفت: مهم نیست. نخستین مسئولیت ما حفاظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا است.

پلوسی ادامه داد: مردم می‌گویند این کار با خطری سیاسی برای شما همراه است. مهم نیست. زیرا نمی‌توانیم رییس جمهوری داشته باشیم که تعهداتش را زیر پا می‌گذارد و امنیت ملی و سلامت انتخابات را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلوسی همچنین اظهار کرد، اکنون دیدگاه عمومی مردم حامی تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ است.

چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

او در این خصوص گفت: نظرات عموم مردم کاملا (درباره استیضاح) تغییر کرده است. اکنون هم ممکن است این نظرات تغییر کنند، کسی چه می‌داند، اما در حال حاضر مردم آمریکا پس از مواجه شدن با شکایتی که درباره آن تماس تلفنی علیه ترامپ تنظیم شد و گزارش بازرس کل و بی‌توجهی دولت در خصوص آن، در حال گرفتن تصمیم دیگری هستند.

وی افزود، پس از آنکه دموکرات‌هایی که نسبت به پیامدهای سیاسی استیضاح محتاط بودند، خواستار استیضاح ترامپ شدند، فورا در مقاومتی که درباره این مساله داشت، تجدید نظر کرد.

پلوسی اظهار کرد: اگر واقعیت‌های موجود مردم آمریکا را (برای استیضاح) قانع‌ کرده، برای برخی جمهوری‌خواهان هم ممکن است قانع‌کننده باشد.