ارتش رژیم صهیوینستی خواستار افزایش پنج میلیارد دلاری بودجه عادی سال آتی خود شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، پس از آنکه هفته گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تصویب کرد مبلغ ۳۲۰ میلیون شکل (۹۵ میلیون دلار) برای طرح امنیتی ویژه ارتش این رژیم اختصاص داده شود، ارتش این رژیم خواستار افزودن مبلغ پنج میلیارد دلار دیگر به بودجه عادی سال آتی خود شد.

برخی منابع در پارلمان این رژیم اظهار کردند، ارتش اسرائیل این بودجه را از موارد لازم برای پیروزی در جنگ‌های آتی دانسته و تاکید کرد: با تحولات منطقه‌ای در جبهه‌های مختلف لازم است ما به شکل تازه‌ای آماده شویم.

منابع یاد شده نیز تاکید کردند: این افزایش بودجه برای خرید سلاح‌های جدید و پیشرفته و انجام تمرینات فشرده لازم است.

طبق اعلام وزارت دارایی این رژیم، دستگاه امنیتی اسرائیل خواستار افزایش ۴۰ میلیارد شکلی (۱۱.۵ میلیارد دلاری) بودجه خود برای ده‌ سال آینده و یا افزایش چهار میلیارد شکل به صورت هر ساله شد به این صورت که اولین مبلغ ۱۸ میلیارد شکل برای سال‌ آتی باشد.

وزارت دارایی در مقابل پرداخت چنین بودجه‌ای را مشروط به آن کرد که اقداماتی در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت عملکرد ارتش در پیش گرفته شده و طرح‌های پرهزینه و غیر ضروری متوقف شده و مدت خدمت سربازی پسرها کاسته شود.

خبر این افزایش بودجه‌ها با آغاز گفتگوها میان فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی با وزارت جنگ از یک سو و وزارت دارایی از سوی دیگر درباره این طرح چند ساله افشا شد.

بر خلاف طرح قبلی که مدت آن پنج ساله بود، ارتش رژیم صهیونیستی این بار خواستار تصویب طرحی ۱۰ ساله شد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم با درخواست ارتش موافقت کرده و این طرح را به شکل پیشنهادی به کابینه ارائه کرد.