یک منبع مطلع امروز (سه‌شنبه) بدون ذکر جزئیات گفت، حزب سوسیالیست‌ پدرو سانچز به توافق اولیه پسا انتخابات با حزب چپ افراطی یونیداس پودموس رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ انتخابات یکشنبه (۱۰ نوامبر) که چهارمین انتخابات پارلمانی اسپانیا ظرف چهار سال گذشته بود، پارلمان این کشور را بیش از انتخابات پیشین در ماه آوریل امسال تکه‌تکه کرد؛ سوسیالیست‌ها به رهبری پدرو سانچز، نخست‌وزیر موقت اسپانیا توانستند در جایگاه نخست قرار بگیرند اما از کسب اکثریت بازماندند.

روزنامه لا وانگاردیا گزارش داد، توافق اولیه میان دو حزب مذکور روی یک دولت ائتلافی متمرکز است. چنانچه این توافق تایید شود، اولین دولت ائتلافی اسپانیا از زمان بازگشت این کشور به دموکراسی تشکیل خواهد شد.

با این حال، ترکیب ۱۲۰ کرسی سوسیالیست‌های سانچز با ۳۵ کرسی حزب یونیداس پودموس به خودی خود برای کسب اکثریت در پارلمان اسپانیا که ۳۵۰ کرسی دارد، کافی نیست و آن‌ها ملزم هستند تا متحدان دیگری هم بیابند.

سانچز و پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب یونیداس پودموس امروز دیدار خواهند داشت و بیانیه مشترکی در ادامه منتشر می‌شود. این دو حزب پس از انتخابات ماه آوریل هم برای تشکیل دولت تلاش کردند اما موفق نشدند و همین موجب شد تا سانچز خواستار تکرار انتخابات پارلمانی شود.