نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق در پی درخواست برخی نمایندگان برای انحلال پارلمان و برکناری رئیس‌جمهور این کشور پس از استعفای نخست‌وزیر، گفت که قبل از انحلال پارلمان، باید رئیس‌جمهور برکنار شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده ائتلاف «الفتح» عراق به ریاست «هادی العامری» در واکنش به درخواست برخی نمایندگان درباره انحلال پارلمان گفت که «برهم صالح» رئیس‌جمهور باید قبل از انحلال پارلمان، برکنار شود.

به گزارش پایگاه خبری «المسله»، «محمد الدراجی» نماینده ائتلاف الفتح گفته که «امروز همگی برای تصویب قوانین مهم عراق و مهمترین آن قانون انتخابات به پارلمان نیاز دارند».

وی افزود: «اگر پارلمان خواست خودش را منحل کند، این در چارچوب قانون اساسی کشور است و پارلمان قبل از آنکه خودش را منحل کند، با اکثریت آراء باید رئیس جمهور را برکنار کند».

از سوی دیگر، «یحیی المحمدی» نماینده ائتلاف «القوی العراقیة» در پارلمان گفت که «بحث برکناری رئیس‌جمهور و انحلال پارلمان مطرح نیست».

وی تاکید کرد که «نباید این بحث‌ها را مطرح کرد،‌چون کشور دچار حال «آنارشی» می‌شود و اکنون تلاش همگان باید برای معرفی شخص دیگری برای تصدی سمت نخست‌وزیری باشد».

دور دوم اعتراضات عراق به فساد و ناکاامدی دولت این کشور از 25 اکتبر (سوم آبان ماه) آغاز شده که با ادامه آن، عبدالمهدی اخیرا استعفا و پارلمان نیز با آن موافقت کرده است.