یک مرکز فلسطینی ویژه امور اسرا اعلام کرد، رژیم صهیونیستی چهار اسیر زن را بدون محاکمه تحت بازداشت قرار داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) «شذی حسن» (۲۰ ساله) از استان رام‌الله در کرانه باختری را به سه ماه بازداشت موقت یا همان بازداشت بدون محاکمه محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، در پی این موضوع باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، با محکوم شدن خانم شذی حسن به بازداشت موقت تعداد اسرای محکوم شده به این نوع بازداشت به چهار نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش اسرای زن فلسطینی که در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برند عبارتند از: «آلا البشیر» (۲۳ ساله) از «قلقیلیه» بازداشت شده در اکتبر ۲۰۱۹، «شروق البدن» (۲۵ ساله) از بیت‌لحم و بازداشت شده در اکتبر ۲۰۱۹، «بشری الطویل» (۲۶ ساله) از رام‌الله و بازداشت شده در مارس ۲۰۱۹ و شذی حسن از رام‌الله و بازداشت شده در مارس ۲۰۱۹.

در حال حاضر ۴۲ اسیر زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که ۳۸ نفر آنها در بازداشت‌گاه «الدامون» و چهار اسیر در بازداشت‌گاه «هشارون» زندانی هستند؛ در میان آنها یک اسیر ۱۷ ساله به نام «افنان ابوسنیه» از الخلیل نیز وجود دارد.

بنا به این گزارش، رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی تا ماه نوامبر ۱۱۰ زن فلسطینی را بازداشت کرده است.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیش از شش هزار نفر تخمین زده میشود که در بین آنها ۲۵۰ کودک وجود دارد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، ۲۲۱ اسیر در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که شهادت ۱۷۴ نفر آنها به خاطر شکنجه شدید بوده است. همچنین ۵۰۰ اسیر تحت بازداشت موقت یا اداری قرار دارند و سیاست اهمال پزشکی و عدم معالجه اسرا همچنان توسط رژیم صهیونیستی اجرا می‌شود.