رئیس جریان حکمت عراق ابراز امیدواری کرد قانون جدید انتخابات مشارکت واقعی نمایندگان و ارتباط بیشتر میان مردم و نمایندگانشان را فراهم کند.

عمار حکیم: بحران عراق تنها با پاسخ به مطالبات مردم حل می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت عراق امروز (چهارشنبه) پس از مراسم استقبال از سفیر یونان در عراق طی بیانیه‌ای اظهار کرد: تحولات سیاسی عراق و منطقه به ویژه مساله تظاهرات و روابط عراق و ژاپن و راه‌های تقویت آن از جمله موضوعات این دیدار بودند.

عمار حکیم گفت: تاکید کردیم که تظاهرات یکی از شاخص‌های درستی ساختار سیاسی است و همین ساختار دموکراتیکی که دولت و پارلمان را شکل داده، به شهروندان حق اعتراض و تظاهرات مسالمت‌آمیز و اعتراض جهت مشخص کردن راه و اجرای اصلاحات را می‌بخشد.

رئیس جریان حکمت عراق افزود: بار دیگر بر این موضعگیری‌مان تاکید کردیم که حل بحران عراق تنها با توجه به خواسته‌های به حق مردم و عمل به آنها امکان‌پذیر است، همچنین ابراز امیدواری کردیم گام‌هایی که به تازگی برداشته شده‌اند به ویژه انتخاب شورای جدید کمیساریای انتخابات و تصویب قانون انتخابات به تحقق خواسته‌هایشان کمک کنند و این قانون مشارکت واقعی نمایندگان و ارتباط بیشتر میان مردم و نمایندگانشان را فراهم کند.

وی درباره دولت آتی تاکید کرد: جریان حکمت هرگز از رویکرد خود درباره نیاز کشور به دولتی با ریاست فردی مستقل، مورد قبول مردم، شایسته، درستکار و با مدیریت و توانایی خود برای فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام دست نخواهد کشید.

همچنین حکیم همه کشورها را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های توسعه و بازسازی در عراق دعوت و ابراز امیدواری کرد شرکت‌های ژاپنی در آنها مشارکت کنند.