ارتش سوریه در ادامه عملیات‌های خود در ادلب و حلب موفق شد در حلب انبارهای خان طومان، مناطق «تل الزیتون» و «الراشدین-5» و در ادلب روستای «الحراده» و شهرک‌ «القاهرة» را آزاد کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 عملیات ارتش سوریه در جنوب استان ادلب و غرب حلب علیه عناصر تروریستی به ویژه جبهه‌النصره همچنان ادامه دارد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که این درگیری‌ها در حلب، بیشتر در محورهای «خان طومان» و «خلصة» در جنوب و مناطق «الراشدین»، «الصحفیین» و «المنصورة» در غرب آن در جریان است.

دیدبان همچنین اعلام کرد که نیروهای سوری موفق شدند انبارهای خان طومان و مناطق «تل الزیتون» و «الراشدین-5» را آزاد کنند.

این مرکز از شمال شهر راهبردی معره النعمان در جنوب ادلب که امروز رسما آزاد شد، خبر داد که ارتش سوریه توانسته است روستای «الجراده» را از اشغال تروریست‌ها خارج کند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که ارتش سوریه در محور معره النعمان، توانست شهرک‌ «القاهرة» را آزاد کنند.

این در حالی است که ارتش سوریه در این منطقه، به شدت با عناصر النصره و تروریست‌های «اجناد القوقاز» درگیر است.

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره عملیات‌های اخیر خود در استان ادلب، تأکید کرد که هدف از این عملیات، توقف جنایات گروه‌های تروریستی است که مناطق مسکونی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

در جریان عملیات اخیر ارتش سوریه در ریف جنوبی ادلب، مناطق مهمی از جمله معره النعمان، «دیر الشرقی، معرشمارین، تلمنس، معرشمشة، الدانا، کفروما، الحامدیة، کفرباسیل، بابولین، معصران، تل الصوامع، تل دبس و معراتة» آزاد شد.

ارتش سوریه تأکید کرد که این روستاها و شهرک‌های پاکسازی شده است، ولی ارتش همچنان به وظایف قانون، ملی و اخلاقی خود در تعقیب باقی مانده گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد تا به صورت کامل، خاک سوریه از تروریسم پاکسازی شود.